Little Stereo
Aktiv medlem
Visa din uppgradering
Nu är jag klar (tror jag) med vinterns uppgraderingarvad tror ni? Hur många kan ni hitta? (vissa betydligt svårare att se än andra)Visa bilaga 469449Visa bilaga 469450
Den där ser ju knasig ut, aldrig sett tidigare.Nytt luftskaft ska provas när det blir lite varmare. Gillar c1 luftskaftet i min 160mm yari, men saknar hur känslig b1 skaftet kändes i början av slaget.
Visa bilaga 471824
(inte min bild)
Intressant. Får kolla på den.Bilden är på det nya skaftet. Italiensk variant (everflow). Samma dimple placering som c1, större negativ kammare än b1. Om Steve på vorsprung säger att c1 har mindre volym, så måste vara sant :) (man kan också se skillnaden när man kollar på vårt skaftet hamnar).
Jag gillar nya mycket bättre än gamla. Fick gå ner 7psi i tryck.Jag fick C1 nu vid service. De påstod att den har större negativ, inte mindre som happy säger. Innan jag i ilska protesterade så googlade och hittade samma information på fler ställen.
EDIT: Vad byter du till? Tillbaka till den gamla?
Jag har inte testat än men har noterat att missnöjet verkar vara störst på lägre slag.Jag gillar nya mycket bättre än gamla. Fick gå ner 7psi i tryck.
Tänker inte argumentera mot tech-nördarna, det är lönlöst.Jag har inte testat än men har noterat att missnöjet verkar vara störst på lägre slag.
(Lite lägre tryck stämmer med mindre neg men även mindre pos drar väl mindre tryck)
Jag är ingen finsmakare så jag kanske inte märker så mycket. Vi får se. 170mm 2 token. Börjar med lite lägre tryck och ser hur det går.Tänker inte argumentera mot tech-nördarna, det är lönlöst.
Min upplevelse är i alla fall att gaffeln håller sig högre i slaget och inte packar ihop vid större stötar som den gjorde med tidigare debonair. Känsligheten är också bra.
150mm Pike har jag, 2st tokens.
Jag funderade på detsamma, men jag bottnar vid större dropps och är nöjd med hur den beter sig så behåller 2st tills jag blir uttråkad och vill experimentera.Edit. Möjligen skulle man plocka ut ett token istället
Berätta mer
Inget konstigt, dom kommer att sitta strax ovan fästet till reglagen där jag har mina tummar när jag klättrar. Srams blips är ju tänkta direkt innanför styrlindan nära stammen och där har jag aldrig händerna.Berätta mer
Blir såhär, lite linda så är den körklar.
Ny sadel. Bontrager Aeolus Comp. Första omdömet efter 20 km på blandat underlag - mycket bekväm.Visa bilaga 473825
Nu är skiten helt färdig, köpt som ultegracykel men numera Red axs och egna 1400g:s hjul och shimano spurtknappar.
Ser trivsam ut.Nu är skiten helt färdig, köpt som ultegracykel men numera Red axs och egna 1400g:s hjul och shimano spurtknappar.Visa bilaga 474851
Tjusig! Vilken rolig dragning av bakvöxelvajern.Nya hjul för grussäsongen, Enve AG25.
Har du mer info om den där? En Rock Shox-uppgradering som jag missat helt.