Visa din uppgradering

Little Stereo

Aktiv medlem
Visa din uppgradering
Nya hjul för grussäsongen, Enve AG25.

Bilagor

• IMG_20210219_121328_854.jpg
    IMG_20210219_121328_854.jpg
    248.6 KB · Besök: 142

Karl-Luis

Aktiv medlem
Visa din uppgradering
Efter att vevpartiet föll isär när jag skulle smörja det 🙄 så fyndade jag ett xt på k&s med en 30t narrowide , sen bytte jag ut
20210217_214851.jpg
den skadade suntouren mot en till suntour för en jätte liten slant.
Framtida investeringar som jag lär spara till blir nav och en gaffeln som väger under 2.5kg och har rebound 😂

Mange.

Aktiv medlem
Visa din uppgradering
@Bellyboy 😘
Jag gillade också Zipps nya styrstam och tillhörande quickview. Speciellt när de fanns i den passade vinkeln -17°, samt bytte de svarta titanskruvarna mot silvriga dito.
Fick anpassa B&M fästet på lampan för att passa gopro fästet, blev riktigt nöjd med resultatet.

IMG_20210220_085459.jpg

Glömde fota men har även köpt ett Son baklyse så nu går allt på navet, så härligt att minska antalet prylar att behöva ladda.
I höstas lyckades jag fynda ett quarqvevparti av äldre varisort och uddalängd på armarna, bytte spindeln till mitt vevparti och uppdaterade programvaran så jag skulle slippa magnet limmad på ramen.
IMG_20210220_085519.jpg

Övergav mina trofasta A600 mot xtr9100 då jag tyckte det var lite svårt att klicka i med vinterskorna

Senast ändrad:

Sluggo112

Aktiv medlem
Visa din uppgradering
Nu är jag klar (tror jag) med vinterns uppgraderingar 👌 vad tror ni? Hur många kan ni hitta? (vissa betydligt svårare att se än andra)Visa bilaga 469449Visa bilaga 469450

Vägde cykeln idag och blev rätt positivt överraskad då jag inte direkt jagat vikt med uppgraderingarna men jag har ändå lyckats få cykeln från 17,4 till 15,7 kg så det var över förväntan 😊👌

aribr

Aktiv medlem
Visa din uppgradering
Nytt luftskaft ska provas när det blir lite varmare. Gillar c1 luftskaftet i min 160mm yari, men saknar hur känslig b1 skaftet kändes i början av slaget.

IMG_20210114_222004-02.jpeg

(inte min bild)

jonte987

Aktiv medlem
Visa din uppgradering
Jag fick C1 nu vid service. De påstod att den har större negativ, inte mindre som happy säger. Innan jag i ilska protesterade så googlade och hittade samma information på fler ställen.

EDIT: Vad byter du till? Tillbaka till den gamla?

aribr

Aktiv medlem
Visa din uppgradering
Bilden är på det nya skaftet. Italiensk variant (everflow). Samma dimple placering som c1, större negativ kammare än b1. Om Steve på vorsprung säger att c1 har mindre volym, så måste vara sant :) (man kan också se skillnaden när man kollar på vårt skaftet hamnar).

jonte987

Aktiv medlem
Visa din uppgradering
Bilden är på det nya skaftet. Italiensk variant (everflow). Samma dimple placering som c1, större negativ kammare än b1. Om Steve på vorsprung säger att c1 har mindre volym, så måste vara sant :) (man kan också se skillnaden när man kollar på vårt skaftet hamnar).
Intressant. Får kolla på den.

Nej, jag vet inte men tänkte det är bäst att inte käfta med honom. Om jag vet bättre får jag väl serva själv.
(https://enduro-mtb.com/en/lyrik-pike-yari-revelation-debonair-upgrade-2020/)

jonte987

Aktiv medlem
Visa din uppgradering
Den är redan slutsåld på hemsidan.

Jag fick även en hiflow piston i luxen. Vet inte om det räknas som en uppgrade. Den gamla var visst trasig.

yonsson

Aktiv medlem
Visa din uppgradering
Jag fick C1 nu vid service. De påstod att den har större negativ, inte mindre som happy säger. Innan jag i ilska protesterade så googlade och hittade samma information på fler ställen.

EDIT: Vad byter du till? Tillbaka till den gamla?
Jag gillar nya mycket bättre än gamla. Fick gå ner 7psi i tryck.

aribr

Aktiv medlem
Visa din uppgradering
Jag gillar c1 i långslagiga gaffeln ( inte alls bra i en 130mm pike, väldigt harsh). Men som sagt, den är absolut inte lika följsam i början av slaget i den långa gaffeln. Så vi provar vidare, om jag får en blandning av c1/b1 är det en vinnare.

yonsson

Aktiv medlem
Visa din uppgradering
Jag har inte testat än men har noterat att missnöjet verkar vara störst på lägre slag.
(Lite lägre tryck stämmer med mindre neg men även mindre pos drar väl mindre tryck)
Tänker inte argumentera mot tech-nördarna, det är lönlöst.
Min upplevelse är i alla fall att gaffeln håller sig högre i slaget och inte packar ihop vid större stötar som den gjorde med tidigare debonair. Känsligheten är också bra.
150mm Pike har jag, 2st tokens.

jonte987

Aktiv medlem
Visa din uppgradering
Tänker inte argumentera mot tech-nördarna, det är lönlöst.
Min upplevelse är i alla fall att gaffeln håller sig högre i slaget och inte packar ihop vid större stötar som den gjorde med tidigare debonair. Känsligheten är också bra.
150mm Pike har jag, 2st tokens.
Jag är ingen finsmakare så jag kanske inte märker så mycket. Vi får se. 170mm 2 token. Börjar med lite lägre tryck och ser hur det går.
Edit. Möjligen skulle man plocka ut ett token istället

Kngl19

Aktiv medlem
Visa din uppgradering
Efter att inte fått rätt på växlarna efter att ha bytt kedja från Kmc till Shimano så blev det att byta ut Sunrace kassetten och då även byta till Microspline i hopp om att det var något fel där.

Och mycket riktigt, på med nya kassetten och plötsligt funkade alla växlarna igen! 😍
Så antagligen var det bara att Sunrace kassetten inte ville funka med Shimanos kedja. Skönt när något är så lätt att få rätt på 😁

(vajern blev aldrig bytt eftersom allting nu funkar)

IMG_20210316_173154.jpg

Lejon

Aktiv medlem
Visa din uppgradering
Nytt styre med 12 graders backsweep så handlederna blir nöjda och en ny Trådlös dropper. Två enkla och väldigt värda uppgraderingar på XC-hojen.

Bilagor

• C041A943-3DFC-4923-B042-A30D2969DF62.jpeg
    C041A943-3DFC-4923-B042-A30D2969DF62.jpeg
    877.3 KB · Besök: 27
  • 770A399C-564E-43E4-A4C7-01F19FA14336.jpeg
    770A399C-564E-43E4-A4C7-01F19FA14336.jpeg
    478.7 KB · Besök: 27

aribr

Aktiv medlem
Visa din uppgradering
Köpte en begagnad Yari för att min andra gaffel åkt tilbaka pga knakande krona...vem vet när den kommer tilbaka?

Och Yarin fick naturligtvis ett konstigt italienskt luftskaft när jag gjorde underbens service.

20210319_184400.jpg

Nöjd med prestandan i min andra gaffel så hoppas på det bästa i denna, trots lite tråkig MoCo.

aribr

Aktiv medlem
Visa din uppgradering
Har du mer info om den där? En Rock Shox-uppgradering som jag missat helt.

Ett skaft med större negativ volym. Och denna sätter b1 seal headen vid samma ställe som c1. Tanken är att man får det goda med c1 skaftet (håller sig högt uppe i slaget) lite battre midstroke support pga 30% högre tryck men ändå känsligare än b1 vid starten. Kändes superbra i långa gaffeln (160) får se hur det blir med 130 slag.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer