Brakastruten
Aktiv medlem
Visa din uppgradering
Byter ut Jula- samt Biltema-sadlar, mot något mera tuggvänliga Flyer och B67s. Damsadeln redan testad och godkänd.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nu med ny hoj men med samma panel på garaget, nöjd med båda.Före:
Visa bilaga 631202
Efter:Visa bilaga 631203
Det mesta har väl egentligen uppgraderats och endast baktriangel, växlar, vev och gaffel är original...
Största lyftet står nog ändå panelen på huset för! :-)
Akta panelen ?
Harry?Visa bilaga 687891
Gold teeth? Alright fair play, that does look kinda dope
Bond villain crossed with Sunday morning gold-adorning pope
The CEO of Cash4Gold monitors your output
Where the fuck you buy a gold-plated fat Albert?
Maguras default MT5-spakar byttes ut med MT5 HC-spakar. Som alla andra Magura-ägare undrar jag varför man inte säljer dessa bromsar med HC spakar som standard.
Visa bilaga 698622
Håller helt med. Och då tycker jag att även HC spaken är lite för bred. Vanliga har utrymme till tre fingrar, HC till två, medan man enkelt kan får till en OTB med en finger på en Magura broms, framförallt med 4-kolvs ök. Spakarna är dock orimligt dyra. Ville köpa MT4 med HC till min son. För några år sen köpte jag MT4 med HC på till min stigcykel. Men nu finns den inte längre och jag hittade MT Trail Sport, som kommer med HC, för 105 euro. Kanske är det dock Trail Sport som är orimligt billig ...
Dom löste det med magura mt5 pro som kommer med hc 1-finger för 250€ ?Håller helt med. Och då tycker jag att även HC spaken är lite för bred. Vanliga har utrymme till tre fingrar, HC till två, medan man enkelt kan får till en OTB med en finger på en Magura broms, framförallt med 4-kolvs ök. Spakarna är dock orimligt dyra. Ville köpa MT4 med HC till min son. För några år sen köpte jag MT4 med HC på till min stigcykel. Men nu finns den inte längre och jag hittade MT Trail Sport, som kommer med HC, för 105 euro. Kanske är det dock Trail Sport som är orimligt billig ...
Det ser ut att priset är för ett par bromsar inklusive två bromsskivor. Inte en dålig deal enligt mig.Dom löste det med magura mt5 pro som kommer med hc 1-finger för 250€ ?
Är det via Ali :D? Lite sugen på en sån då den verkar likna den på min Allebike!Ny sadel till hardtailen ?
Finns ju för typ 180 € också, på bike-discount :)Dom löste det med magura mt5 pro som kommer med hc 1-finger för 250€ ?
Finns ju för typ 180 € också, på bike-discount :)
Menade alltså MT5 med HC1 :)Jag ser ingen MT5 Pro med HC hos bike-discount, bara vanliga MT5. MT5 Pro kostar mer men skivorna följer med.
Nej exakt, väldigt konstigt. Funderade ju på dessa själv ett tag men blev att köra vidare på Formula, men Cura denna gång. Kommer inte överens med Sram G2.Ah, hade missat dom. Konstigt att man får med extra HC1 handtag och man behöver byta själva (är 189 euro med svensk moms, men ok pris). Förstår fortfarande inte varför Magura inte monterar HC1 som standard.
Nej exakt, väldigt konstigt. Funderade ju på dessa själv ett tag men blev att köra vidare på Formula, men Cura denna gång. Kommer inte överens med Sram G2.
Det vill jag också ha! Vad heter den delen?Jag tyckte täcklocket till det övre styrlagret som kom med min Izzo var fult, så fick tag på ett mer gediget :)
Det vill jag också ha! Vad heter den delen?
nej men typ samma temuÄr det via Ali :D? Lite sugen på en sån då den verkar likna den på min Allebike!
Denna är den jag köpt, det sitter ju Acros ZS44-lager på Izzo. ?Det vill jag också ha! Vad heter den delen?
Det blev en ordentlig uppdatering av landsvägsräsern. Efter ett par månaders letande hittade jag ett par lätt begagnade hjul på Ebay. Det är 50mm kinakolfälg och Powertap SL+ baknav.
Grymt nöjd!
/Mattias
Inte min men jag tycker att @Berk måste uppgradera sina sadlar ?Visa bilaga 710116Visa bilaga 710117Visa bilaga 710118