Träningen gick bra innan jul, sen blev det 3 veckors semester (åkte hem till familjen utan möjlighet till gym).
Sen väl tillbaka blev det Covid och förkylning 2 veckor... Vid denna tid kändes det som jag tappat väldigt mycket av det jag byggt upp under förra året.
Men nu jädrar börjar all träning ge effekt. Känner mig supernöjd och stolt över den resultatkurva som skett. Det är en sak och känna att allt går toppen, en annan vad resultatet på pappret säger. Och här är vi för en gångs skull, kroppen och psyket helt eniga om att det går framåt.
Postade denna tidigare från 19 december, 234W 2 timmar inomhus på en Bodybike Smart+ och kände att det var minsann min peak.
Hade sen utomhuspremiär med en väldigt stark vän den 28e februari, vi hade som mål att gå ut och ta KOM runt en sjö, vilket vi lyckades med. Har vid ett tillfälle tidigare gjort 270W på 1 timme inomhus. Men nu lyckades jag göra 269W på 1:04:30 utomhus, vilket jag aldrig gjort tidigare. Var inte riktigt uppe i de siffrorna förra året, så vinterträningen har minsann gett resultat. Otroligt kul att kunna åka med de starka cyklisterna om än att de får hålla igen lite.
Efter premiären ute gjorde jag ett FTP 20 min test inomhus. Känner mig säker på att inomhuscykel (bodybike) ger lite väl kryddade siffror. 300W på 20 minuter fixar jag, men 342 känns lite väl mycket.
Sen blev det dags för Vasaloppsspinning vilket var riktigt kul. Utan någon som helst beräkning så drog jag till med 200W i snitt som mål. Givetvis tävlade vi några sinsemellan inne på gymmet därav pushade jag allt som fanns hela vägen. Resultatet blev 227W konstant under 3:33 timmar (hoppade av 15 sekunder en gång för att hämta red bull). 227W kanske inte är världens grej, men jag är otroligt stolt över mig själv att kunna leverera detta i 3:33 timmar i konstant trampande.
Detta gav en distans på 127.6 Km vilket stämmer överens med vad jag lyckades åstadkomma på samma distans för Vätternrundan förra året, 228w de första 12 milen. Det är klart tuffare att sitta inne i liten sal med 25 andra personer där ventilationen är riktigt urusel och svetten bara rinner som en flod genom kläder och skor.
Slutsummering: Mycket träning ger resultat :)