ohellstrom
Aktiv medlem
Visa ditt Eddingtontal (E)
NLC sa:#justdoit
Säga vad man vill men det ÄR världens bästa slogan.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
NLC sa:Nu 80 mi. Vågar man satsa på 90?
Men det lär väl vara meningslöst att köra kortare sträckor. Satsar man på E=100km är det ju smidigast att köra 100st 100km rundor från början ;-)NLC sa:Det är ett lömskt tal det där E, beroendeframkallande och tidskonsumerande.
eketjall sa:Men det lär väl vara meningslöst att köra kortare sträckor. Satsar man på E=100km är det ju smidigast att köra 100st 100km rundor från början ;-)NLC sa:Det är ett lömskt tal det där E, beroendeframkallande och tidskonsumerande.
Nä, men det hjälper ju inte med en massa kortare rundor heller. Gäller att sätta upp slutmålet från början. :-)GoranS sa:eketjall sa:Men det lär väl vara meningslöst att köra kortare sträckor. Satsar man på E=100km är det ju smidigast att köra 100st 100km rundor från början ;-)NLC sa:Det är ett lömskt tal det där E, beroendeframkallande och tidskonsumerande.
Nackdelen är bara att du inte kommit någonstans vad det gäller E=101 med det upplägget! Är verkligen ett diaboliskt sätt att kvantifiera på.
GoranS sa:25 mil / 101 miles / 139 km
Nej, och det blir värre och värre. Gissar att jag i bästa fall kommer att kunna öka med 1 mil, 2 miles och 4 km i år.
eketjall sa:Nä, men det hjälper ju inte med en massa kortare rundor heller. Gäller att sätta upp slutmålet från början. :-)GoranS sa:eketjall sa:Men det lär väl vara meningslöst att köra kortare sträckor. Satsar man på E=100km är det ju smidigast att köra 100st 100km rundor från början ;-)NLC sa:Det är ett lömskt tal det där E, beroendeframkallande och tidskonsumerande.
Nackdelen är bara att du inte kommit någonstans vad det gäller E=101 med det upplägget! Är verkligen ett diaboliskt sätt att kvantifiera på.
Bengt-re sa:73km efter gårdagens runda
Bara 6 +75k rundor kvar för att nå 75... Undrar om det låter sig göras i år? Skall försöka iaf! (och ja, det är meningslöst - men lite roligt)
Jeppe_E sa:Bengt-re sa:73km efter gårdagens runda
Bara 6 +75k rundor kvar för att nå 75... Undrar om det låter sig göras i år? Skall försöka iaf! (och ja, det är meningslöst - men lite roligt)
Hejja hejja... Själv har jag 13 rundor kvar till 75...
GoranS sa:Äh, möjligt är det där med Eddinttontal lite (eller mýcket) nördigt. Dock innebär det ju att man cyklar och det är ALDRIG meningslöst. ;-)
NLC sa:Eftersom det inte går något vidare med ökningen från 80 till 90 mi, konstaterar jag istället att mitt E-tal för svenska mil ligger på 31.
NLC sa:Äsch. Kontrollräknade, det blev "bara" 30 eftersom jag tydligen har svårt med decimalkommat ... :-( Men 6 av dem i år, så det går ju åt rätt håll :-)
GoranS sa:Hade varit väldigt glad om jag haft 30 mil! Blev bara en tur på över 30 mil för mig i år och med den takten lär det dröja rätt många år innan jag är uppe i E=30 mil.
Jeppe_E sa:GoranS sa:Hade varit väldigt glad om jag haft 30 mil! Blev bara en tur på över 30 mil för mig i år och med den takten lär det dröja rätt många år innan jag är uppe i E=30 mil.
Ja, inte ens rundan runt pölen kvalificerar ju in sig... om man nu inte prompt ska in i alla depåer och ANNAT ;)
Men jag har upptäckt en positiv sak med E.. Det blir åtmintone inte sämre om man inte cyklar ;)
Jeppe_E sa:Bengt-re sa:73km efter gårdagens runda
Hejja hejja... Själv har jag 13 rundor kvar till 75...
GoranS sa:Efter 75 kommer 76 ...
NLC sa:83 mi / 107 km och 10 rundor kvar till 90 mi. Trampe, trampe, trampe, trampe.