Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
velman sa:Foxen sa:Fick ihop den innan vasan i alla fall. Kändes bra på provturen idag men får väl testa den lite till i morgon. Sen får vi se vad den går för på Lördag :-)
Hur är den att cykla på?
cosmos sa:Provkörd och klar. FS029 från www.tantancycling.com. Mkt trevlig och trygg jämfört med min för FM036 som var lite rappare i styrningen. Om det är ”bättre” får vi se men det är ju iaf ”modärnare”! ;-)
Mikael74 sa:Deng fu m06 Stl 21" 10.3 kg med lite fix kvar, bla remote till bakdämparen etc
Sjukt nöjd & riktigt skön, gillar verkligen den flackare gaffelvinkeln och kortare kedjestag. Kul utför & uppför
XX1
Next SL vevar
XTR pedaler
Syncros, Cube styre/stam/sadelstolpe
Fitzik Tundra sadel (annan på bild)
Formula R1 Racing Bromsar
Manitou Macleod bakdämpare / Rockshox SID XX 100mm fram
DT Swiss CSW MA 3.9 Hjul med Rocket Ron 2.25 Pacestar Liteskin
cosmos sa:Provkörd och klar. FS029 från www.tantancycling.com. Mkt trevlig och trygg jämfört med min för FM036 som var lite rappare i styrningen. Om det är ”bättre” får vi se men det är ju iaf ”modärnare”! ;-)
Snygg.cosmos sa:Provkörd och klar. FS029 från www.tantancycling.com. Mkt trevlig och trygg jämfört med min för FM036 som var lite rappare i styrningen. Om det är ”bättre” får vi se men det är ju iaf ”modärnare”! ;-)
cosmos sa:BjornR: 2.35-2.4 ungefär.
Tegheim83: Jag gav 7500kr och jag tycker att den är riktigt fin. Inga konstigheter.
Mheel: Mini-Wings.ru, inköpt på ebay.
Mheel sa:cosmos sa:BjornR: 2.35-2.4 ungefär.
Tegheim83: Jag gav 7500kr och jag tycker att den är riktigt fin. Inga konstigheter.
Har du klippt främre delen?
Hittar bara dom som är längre.
Tegheim83 sa:Mikael74 sa:Deng fu m06 Stl 21" 10.3 kg med lite fix kvar, bla remote till bakdämparen etc
Sjukt nöjd & riktigt skön, gillar verkligen den flackare gaffelvinkeln och kortare kedjestag. Kul utför & uppför
XX1
Next SL vevar
XTR pedaler
Syncros, Cube styre/stam/sadelstolpe
Fitzik Tundra sadel (annan på bild)
Formula R1 Racing Bromsar
Manitou Macleod bakdämpare / Rockshox SID XX 100mm fram
DT Swiss CSW MA 3.9 Hjul med Rocket Ron 2.25 Pacestar Liteskin
Riktigt snygg, är själv på jakt efter en FS-ram att hänga på min prylar från min 27.5"HT på.
cosmos sa:BjornR: 2.35-2.4 ungefär.
landen sa:cosmos sa:BjornR: 2.35-2.4 ungefär.
Något jag missat, jag fick ritningar på den ramen och fick utrymmet i bak till 66,4 mm.
På FM036 är det 74 mm och det är precis så att det går att köra med 2,3 Hans Damf där. Hur skulle ett sådant få plats i en ram som mer än en centimeter mindre utrymme, än mindre 2,4". Detta va enda anledningen att jag valde bort denna ramen, så ingen är gladare än jag om jag har fel :)
cosmos sa:landen sa:cosmos sa:BjornR: 2.35-2.4 ungefär.
Något jag missat, jag fick ritningar på den ramen och fick utrymmet i bak till 66,4 mm.
På FM036 är det 74 mm och det är precis så att det går att köra med 2,3 Hans Damf där. Hur skulle ett sådant få plats i en ram som mer än en centimeter mindre utrymme, än mindre 2,4". Detta va enda anledningen att jag valde bort denna ramen, så ingen är gladare än jag om jag har fel :)
Hej!
Jag har 80 mm i bredd. Kör Thunder Burt 2,25” (55mm brett uppmätt) och har 12-13mm kvar på vardera sida.
landen sa:cosmos sa:landen sa:cosmos sa:BjornR: 2.35-2.4 ungefär.
Hej!
Jag har 80 mm i bredd. Kör Thunder Burt 2,25” (55mm brett uppmätt) och har 12-13mm kvar på vardera sida.
Låter ju utmärkt, ska spana in lite mer. Står att den är för 165x40mm dämpare, vad kör du med och hur funkar det?
landen sa:landen sa:cosmos sa:landen sa:cosmos sa:BjornR: 2.35-2.4 ungefär.
Hej!
Låter ju utmärkt, ska spana in lite mer. Står att den är för 165x40mm dämpare, vad kör du med och hur funkar det?
cosmos sa:landen sa:landen sa:cosmos sa:landen sa:cosmos sa:BjornR: 2.35-2.4 ungefär.
Hej!
Jag kör med en vanlig Monarch XX 165/38, Reba fram och full sprint dubbellockout. Funkar ypperligt.
Hade 120 mm slag fram på min gamla FM036 vilket jag tyckte var bra, den blev lite stabilare. Nu har jag 110 mm och funderar på att ta ner den till 100 mm. Den flackare gaffelvinkeln gör att den blir stabil och trygg trots kortare slag. Kan nästan tycka att den blir för stabil...får testa lite.
Mheel sa:cosmos sa:BjornR: 2.35-2.4 ungefär.
AaRoN sa:Snygg cykel! Få man fråga vad totalpriset blev? Iaf på ett ungefär?
Med vänlig hälsning, Marcus.
Nu fattade jag "brandingens" innebördhenriknil sa:Har blivit med fulkines.
robbobhob sa:Mheel sa:cosmos sa:BjornR: 2.35-2.4 ungefär.
7500 inkl tull o moms?
landen sa:cosmos sa:landen sa:landen sa:cosmos sa:landen sa:cosmos sa:BjornR: 2.35-2.4 ungefär.
Hej!
Jag kör med en vanlig Monarch XX 165/38, Reba fram och full sprint dubbellockout. Funkar ypperligt.
Hade 120 mm slag fram på min gamla FM036 vilket jag tyckte var bra, den blev lite stabilare. Nu har jag 110 mm och funderar på att ta ner den till 100 mm. Den flackare gaffelvinkeln gör att den blir stabil och trygg trots kortare slag. Kan nästan tycka att den blir för stabil...får testa lite.
Har kört precis samma, FM036 med 120 mm. Vägde du bara ramen innan du monterade tror?
Mycketvillhamer sa:Jag funderar att flytta över mina prylar från min fm036 till en M06
RS Sid 100mm
Rs monarch xx 165/38
Vad tror ni om det? Kortare kedjestag och flackare gaffelvinkel är lockande, men är skillnaden tillräckligt stor för att ge en skillnad i upplevelse? Har inte hittat någon uppgift på reach på fm036 (och har inte tagit mig för att mäta), är reachen längre på m06?
boisare sa:Har en M06 med HA på 68,5gr och mot en HT med en HA på 71,5gr är skillnaden påtaglig när man kör nerför......
Mycketvillhamer sa:Jag funderar att flytta över mina prylar från min fm036 till en M06
RS Sid 100mm
Rs monarch xx 165/38
Vad tror ni om det? Kortare kedjestag och flackare gaffelvinkel är lockande, men är skillnaden tillräckligt stor för att ge en skillnad i upplevelse? Har inte hittat någon uppgift på reach på fm036 (och har inte tagit mig för att mäta), är reachen längre på m06?
robbobhob sa:Jaha. Hur klarar sig ren kolfiber mot solljus/ uv strålning i längden?