Visa era kittade Specialized Epic 29er

tille34

Medlem
Min Specialized Epic FSR Expert Carbon Evo R puh! långt ord. ska lätta cykeln något med div grejer.
IMG_0045_1.jpg ht=544

Edit av Tobbe Arnesson: Inga rubriksmycken, tack.

Senast redigerad av en moderator:
Önskar jag hade en att visa.

Efter att ha kört med min HT 29:a så kan jag tänka mig att en brainförsedd 29:a är den perfekta hojjen :-)

Grattis!

Här kommer en till till klubben, kittad med New Ultimate styre/styrstam/sadelstolpe och XTR växlar/bromsar och Gobi carbonsadel!

Bilagor

• DSC02329.JPG
    DSC02329.JPG
    170.3 KB · Besök: 37
Tobbe A vilket åk du har! Mycket läcker!!
Vad väger en sådan? Har du kört epic 26" innan,i så fall vad upplever du för skillnader?

Har inte haft någon Epic förut men andra fullgung 26or, 29an känns jäkligt stabil men ändå bra när det är tekniskt, jag är helnöjd, skönt med Brain fram o bak, vikten på den nu ligger på 10.2 med XTR pedaler så vikten 9,5 utan pedaler som dom går ut med stämmer inte (eller så går min våg fel).

/Tobbe

Ja många trådar trodde man ju att man skulle posta i innan man postade i denna. Men här är skönheten!

epic.jpg

Jag använder en som stigcykel och är sjukt nöjd med hojjen! Otroligt agil och smidig. Den dR00p4r lätt när det behövs. Stegrar och poppar runt och hit och dit.

Tyvärr lite snik i specen men uppgraderingarna pågår. Nya hjul av gamla delar, bakhjulet blev ingen höjdare eftersom det byggdes av en lätt bulig fälg och med två stojjande barn runt omkring. Framhjulet blev bra. XTR-vevar ligger i förrådet och väntar på montering, kör bara singelklinga fram så växelreglage skall bort och växeln ersättas med styrare. Om jag någon gång orkar stansa så gör jag väl det åxå. Byter Lockonsen mot Bontrager skum, dyrt men bra. Styret är bytt till kolfiberriser, stammen är Bontrager RX och sadeln är Selle Italia Flite Kit Carbonio den äldre.

Och sist men inte minst!!! Titanbultar på frambromsen. Jag sparade hela 10 gram!

Stalle

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp