xtr vevar

• Trådstartare Trådstartare bajkermaaan
  • Start datum Start datum
B

bajkermaaan

Guest
xtr vevar
hallå kära mtb-panel

Jag har bara 2 enkla frågor. Nöts färgen på vevarna bort efter ett tag?
Är det nån skilland i hållbarhet på klingorna jmfrt med xt(som inte har så bra livslängd på klingorna)

xtr vevar
färgen nöts bort ja, man får sätta på skyddsplast om amn vill undvika det. det slits bort där skon tar emot (vet inte hur det uppkommer, men rätt vanligt att man på nått sätt kommer åt vevarna med skorna o sliter). klingorna är väll ungefär lika "mjuka" som XT:s, men finns kanske nån som tycker annorlunda.

xtr vevar
ok
så då kan man lugnt köra vidare på xtvevarna(funkar ju bra om man kör med andra klingor än shimanooriginal), fick bara ett infall att man kanske skulle köpa veven på köp o sälj

xtr vevar
alltså, om du skulle köpa xtr vevarna bara för att det skulle vara hårdare klingor o att de inte nöttes på sidan av skorna, så ja, då kan du behålla dina XT :D det finns dessutom mycket mer klingor o välja på till XT än vad det gör till XTR (som 2007 går tillbaka till normalt bultmönster)

xtr vevar
det finns andra klingor, emn inte lika många o välja mellan, så det visserligen är 4 bults på båda XT o XTR, MEN bultmönstret sitetr i en vidare diameter på xtr. så der är inte samma klingor.

XT:
5708.jpg

XTR:
5709.jpg

som du ser så sitter bultarna i en vidare diameter på xtr än på XT. men nästa år verkar XTR få samma mönster som XT

xtr vevar
Kolla hur du har klossen under skon så att den sitter rätt i SIDLEDS! så att du verkligen kommer så långt bort från vevarmen som möjligt.
Att nöta ned en vevarm så att den går av (Tänk på att den är ihålig) är ingen omöjlighet jag har sett nåra stycken, och att nöta en xtr kännns snurt i plånkan =)

//Peter

xtr vevar
alvarligt, då måste man verkligen ha skon nära o verkligen köra mycket elelr ha dem länge. för mer än putsat har jag då aldrig sett :D

Tillbaka
Topp