Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
MCM_team sa:Tycker det är lite för lite bilder på våra Jeffsys i tråden så jag bildbombar lite på min egen som jag nyss "blev klar" med. Har bytt ut och uppgraderat lite prylar och nu är den precis som jag vill ha den
Det jag ändrat från originalspec är:
-Crankboots till vevarna för att skydda de vackra sakerna ;-)
.
Jeppe_E sa:Vad är det för fälgar från LB?
rikhal sa:"-Reverbreglaget utbytt till ett som sitter under styret istället. Känns mkt bättre.",
vart hittade du det? vill själv flippa på min remote
mycker snygg!
Dave1979 sa:MCM_team sa:Tycker det är lite för lite bilder på våra Jeffsys i tråden så jag bildbombar lite på min egen som jag nyss "blev klar" med. Har bytt ut och uppgraderat lite prylar och nu är den precis som jag vill ha den
Det jag ändrat från originalspec är:
-Crankboots till vevarna för att skydda de vackra sakerna ;-)
.
Snyggt! Vilken modell och storlek är det på crank bootsen?
durietz sa:Ok. Har nu fått på både DBCoil [IL] och 160mm airshaft i Piken för att gå full enduro med Jeffsyn. Har också klämt in lite liftåka i snöblandad lera i Flobban. Kan summera det hela med två tummar upp än så länge. Allt känns riktigt smutt och under kontroll förutom min åkning som kommit av sig lite. Inga märkvärdigheter alls med lite högre BB och flackare vinkel tycker jag. (Köpte dock faktiskt offset bushings till dämparen för att jag ville behålla låga BBn men dessa var ett skämt och bidrog med ca 0,5mm skillnad på varje sida pga att Jeffsyn har för tjocka bultar i förhållande till dämparöglorna. Så slösa inga pengar på det om ni funderar i dom banorna.)
Ok lite bilder:
De snålade troligen ur och beställde bulk av samma variant för att passa alla Jeffsy-modeller. De har gjort en halvmesyr-fix av det på Caprorna har jag sett genom att satt ett ovanreglage på höger sida så man bara kan byta sida på det för att få det under styret. Men dom skickar ändå cyklarna med det monterat till höger trots 1x. Fattar inte grejen. Har Rockshox något klausul som säger att man inte "bör" montera det under styret?H. sa:Hur tänkte de på yt när de satte reverbreglage på ovansidan av styret även på 1x-modellerna?
H. sa:Annars ser det bra ut. Men varför valde du bort piggyback, vikt?
LDG sa:Nu när du Gjort Jeffsyn till en Enduro 29, vad är då skillnaden? =)
durietz sa:Köpte dock faktiskt offset bushings till dämparen för att jag ville behålla låga BBn men dessa var ett skämt och bidrog med ca 0,5mm skillnad på varje sida pga att Jeffsyn har för tjocka bultar i förhållande till dämparöglorna. Så slösa inga pengar på det om ni funderar i dom banorna.
Swoop sa:durietz sa:Köpte dock faktiskt offset bushings till dämparen för att jag ville behålla låga BBn men dessa var ett skämt och bidrog med ca 0,5mm skillnad på varje sida pga att Jeffsyn har för tjocka bultar i förhållande till dämparöglorna. Så slösa inga pengar på det om ni funderar i dom banorna.
Men det är väl ändå 1 mm kortare dämpare, och så med utväxling genom länkaget borde det bli några mm till för BB och nån halv grad på vinklarna?
pumptorparn sa:Svårt de här.... Al comp 2 eller Cf comp 2???? Bara fälgarna som skiljer är det värt de extra tusingarna att välja carbon framför alujumjum.
filipl sa:Hur lång tid tog det för era cyklar att skickas? Fick mail att de fått min betalning i torsdags men sen har det varit tyst. Cykeln fanns i lager.
filipl sa:Hur lång tid tog det för era cyklar att skickas? Fick mail att de fått min betalning i torsdags men sen har det varit tyst. Cykeln fanns i lager.
Apelsingummi sa:Jag har inte fått något mail om mottagen betalning. På mitt kontos sida på YTs hemsida så är ordern completed och jag har fått tracking number hos DHL. Däremot så är statusen bara "elektronisk förhandsinformation mottagen".
Märkligt att det tat flera dagar att skicka en cykel. Men visst, med rea och stor orderingång så tar det ju tid :)
SalkinL sa:Frugans hade punka, dåligt justerade bromsar, dåligt justerade växlar och en täckbricka till styrlagret slarvigt monterad så o-ringen hade kalvat ur delvis. Ganska dåligt tycker jag. Tur att det är kul att meka :)
Apelsingummi sa:Någon annan som fick cykeln levererad med framdäcket monterat åt fel håll och struliga växlar?
ajoj sa:Någon mer än jag som haft problem med att stansa sina Onza Ibex? Jag stansade mina Ibex direkt när jag fick Jeffsyn för någon månad sedan. Fram har funkat fint men har haft pyspunka bak hela tiden?! Stansade om förra helgen men det läcker fortfarande. Nu kontrollerade jag i vattenbad och då ser man tydligt att däcket småläcker överallt ( https://goo.gl/photos/HTqY5KHMq26jg4gr8 ). Däcken ska ju vara TLR och använder Schwalbe doc blue som ska vara exakt samma gegga som Stans egen. Känns som dubbelfel här: Däcket läcker och vätskan tätar inte. Någon som varit med om något liknande? Läge att byta till annan tätning? Onza skriver ju såklart att deras egen vätska SEAL UP! funkar bäst till deras däck och att SEAL UP! funkar bra till alla däck...
kryddgubben sa:Någon som vet övre gränsen för däck dimension? Lite sugen att lägga på ett par 2,5" eller 2,6" men är inte sugen på att köpa på chans.
J-A sa:Jeffsyn funkar bra i halka också! Tyvärr är Reverben reklamerad. Det suger verkligen att cykla utan dropper när man vant sig...
i95_ges sa:ajoj sa:Någon mer än jag som haft problem med att stansa sina Onza Ibex? Jag stansade mina Ibex direkt när jag fick Jeffsyn för någon månad sedan. Fram har funkat fint men har haft pyspunka bak hela tiden?! Stansade om förra helgen men det läcker fortfarande. Nu kontrollerade jag i vattenbad och då ser man tydligt att däcket småläcker överallt ( https://goo.gl/photos/HTqY5KHMq26jg4gr8 ). Däcken ska ju vara TLR och använder Schwalbe doc blue som ska vara exakt samma gegga som Stans egen. Känns som dubbelfel här: Däcket läcker och vätskan tätar inte. Någon som varit med om något liknande? Läge att byta till annan tätning? Onza skriver ju såklart att deras egen vätska SEAL UP! funkar bäst till deras däck och att SEAL UP! funkar bra till alla däck...
Jag tänkte ta ur slangen ur mina däck och undrar om du bytte fälgtejp eller lät du originaltejpen sitta kvar?
J-A sa:Jeffsyn funkar bra i halka också! Tyvärr är Reverben reklamerad. Det suger verkligen att cykla utan dropper när man vant sig...
Dave1979 sa:J-A sa:Jeffsyn funkar bra i halka också! Tyvärr är Reverben reklamerad. Det suger verkligen att cykla utan dropper när man vant sig...
Vad är felet?
J-A sa:Dave1979 sa:J-A sa:Jeffsyn funkar bra i halka också! Tyvärr är Reverben reklamerad. Det suger verkligen att cykla utan dropper när man vant sig...
Vad är felet?
Läcker luft in i oljan så att den börjar fjädra som en framgaffel. Fjädrade 50mm när jag satt på den och blev värre för varje tur.