Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Base 29, funderade först på en Capra men jag kommer nog cykla mer uppåt än neråt i början.Vilken variant blev det?
Beställde precis en jeffsy 29 idag. Kommer nog vara en rätt bra uppgradering från min 27.5 hardtail.
Jag kör med en från fidlock. Magnetisk låsning funkar kanon.Tyvärr var ju vattenflaskan slutsåld, nån som har något annat tips på att få dit en vattenflaska på cykeln? Eller kör ni med ryggsäck och camelbak?
Tyvärr var ju vattenflaskan slutsåld, nån som har något annat tips på att få dit en vattenflaska på cykeln? Eller kör ni med ryggsäck och camelbak?
Jag kör också med en Fidlock 450ml flaska och magnetfäste. Passar perfekt, ser bra ut och är sjukt smidig. Men också fruktansvärt jobbig att dricka ur. Flaskan är väldigt hård i plasten, så man man får knappt ur något när man dricker för att den inte går att komprimera...
Man får dock modifiera magnetfästet med skruvanslutning lite för att den ska sitta perfekt mot ramen. ( Om man är petnoga som jag. Funkar utan mod också )
Jag brukar oftast skruva av locket och dricka som ur ett glas, siktar på och skaffa något annat. Är alla fidlock flaskor lika hårda?
Vad är det med passformen du menar, inget jag noterat men jag har kanske inte kollat så noga ?
Nej, det finns det inte enligt vad jag har förstått. Det verkar funka bra ändå enligt de flesta tester jag har kollat. Beställde en i söndags, som om en vecka eller två kan jag prova själv. Har inte använt den funktionen på min tidigare cykel, så jag tror att jag klarar mig bra utan.Ang. Base al
Finns de nån låsning på bakdämparen till typ transportsträckor?
Ang. Base al
Finns de nån låsning på bakdämparen till typ transportsträckor?
Ingen gunghästkänsla?
Base 29, funderade först på en Capra men jag kommer nog cykla mer uppåt än neråt i början.
Jag beställde i söndags, fick ett mail med faktura idag (betalade med kort, har fått bekräftelse på betalning). På fakturan står det 20/5 som shipping date, så jag hoppas att de skickar den i morgon.Jag beställde också en Jeffsy Base 29:a I lördags. Fick en bekräftelse i måndags på att dom har fått betalningen. Har inte hört nått mer sen dess men antar att dom har mycket att göra nu. Har du fört nått mer eller fått någon bekräftelse på att cyklen är skickad?
Ja då är de väl PM +23 och PM+20 adapter som behövs.Ok, sticker ut hakan lite här. Får snart hjärnblödning av alla bromsadapter standarder. Men antar att det är PS/PS som gäller. 180-203 fram och 160-180 bak. Magura MT trail sport kombo bromsar.
Jag beställde i söndags, fick ett mail med faktura idag (betalade med kort, har fått bekräftelse på betalning). På fakturan står det 20/5 som shipping date, så jag hoppas att de skickar den i morgon.
Jag beställde också en Jeffsy Base 29:a I lördags. Fick en bekräftelse i måndags på att dom har fått betalningen. Har inte hört nått mer sen dess men antar att dom har mycket att göra nu. Har du fört nått mer eller fått någon bekräftelse på att cyklen är skickad?
Fick heller aldrig någon bekräftelse på att den var skickad. Man får gå på shipping date i betalbekräftelsen. Sen är det bara att vänta på att bli kontaktad av fraktbolaget, i mitt fall Schenker.
Villhöver är rätt ord ja :PBehöver och behöver.... Men du villhöver den så det är bara å köpa. Sälj din nuvarande cykel först så har du inget val sen ?
Hej, jag är nybörjare och har också beställt en Jeffsy 29 Base som ska skickas den 26/5 enligt YT. När jag såg länken som Loka04 la ut med förra årets Jeffsy 29 CF Comp för vettiga pengar så kändes den som ett bättre val men jag känner mig osäker. Troligen kan jag avstyra den första ordern innan den skickas men måste då meddela detta direkt på måndag morgon. För att sedan beställa de andra men jag är verkligen i valet. 2019 års modell har, kolfiber ram, alu bakram, en del komponenter som är bättre, dämpare mm, men också en del e*thirteen komponenter som har fått dåliga reviews, bla droppern. Medan 2020 modellen har SRAM SX genomgående, alu-ram, bättre dropper mm. Så nu hoppas jag på lite hjälp att välja, jag tar tacksamt emot argument för och emot.
2020 Jeffsy 29 Base: https://www.yt-industries.com/en/detail/index/sArticle/2364/sCategory/509
2019 Jeffsy 29 CF Comp: https://www.yt-industries.com/en/detail/index/sArticle/2121
| Jaffsy 2019 | Jeffsy 2020 | |
| Sizes | L | L |
| A Toptube length | 614 mm | 615 mm |
| B Reach | 474 mm | 470 mm |
| C Stack | 624 mm | 627 mm |
| D Seattube length | 435 mm | 435 mm |
| E Chainstay length | 435 mm | 435 mm |
| F Headtube angle | 66,5 / 67 ° | 66 / 66,5 ° |
| G Seattube angle (eff.) | 77,5 / 78 ° | 77 / 77,5 ° |
| H BB Drop | 35 / 27 mm | 32 / 24 mm |
| I Wheelbase | 1215 mm | 1226 mm |
| J Headtube length | 110 mm | 110 mm |
| K BB height | 341 / 349 mm | 344 / 352 mm |
Min magkänsla säger mig att CF är ett bättre köp men jag har svårt att jämföra kompnenterna som Deore XT jmft med SRAM SX för att inte tala om att jämföra geometrier. Här är en måttjämförelse mellan modellerna. Största skillnaden är att det diffar 10 mm mellan hjulbaserna. Nu visar jag nog hur mycket nob jag är men jag har supersvårt att förstå att 10 mm ska kunna skilja så mycket i hur cykeln beter sig. Hur stor skillnad blir det egentligen?
Jaffsy 2019 Jeffsy 2020 Sizes L L A Toptube length 614 mm 615 mm B Reach 474 mm 470 mm C Stack 624 mm 627 mm D Seattube length 435 mm 435 mm E Chainstay length 435 mm 435 mm F Headtube angle 66,5 / 67 ° 66 / 66,5 ° G Seattube angle (eff.) 77,5 / 78 ° 77 / 77,5 ° H BB Drop 35 / 27 mm 32 / 24 mm I Wheelbase 1215 mm 1226 mm J Headtube length 110 mm 110 mm K BB height 341 / 349 mm 344 / 352 mm
Aha, ok.
Är bottombracket och cassette, vet vad det är men kan inte de svenska orden, från e*thirteen något att oroa sig för, eller är det bara att köra på och byta när det fallerar?
Ingen 29" där va?Outlet Store
Buy components, test bikes and old stock at discount prices in our outlet store. The stock is constantly changing so check back as frequently as you can to get our latest deals.www.yt-industries.com
Nej, knepigt. Får ringa/maila dem.Ingen 29" där va?
Hur tusan hittade ni fram till 2019-årsmodell med 29" till salu? Det finns ju inga 29" i outleten? Vad är det jag missar?