Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Fin! GammelBahco är snyggt...ejma sa:Spikudragare. Fungerar utmärkt trots sin ålder.
sideburn sa:Några av mina gamla trotjänare. Längst till höger är en typ "standard" 8":are, ena stora har använts för att dra göttiga saker i en ännu göttigare svarv med hävarm modell lång, därav bocken.
// Patrik
Rattnalle sa:Ja att böja den utan att runddra vad den nu satt fast i är en jäkla bedrift :)Raggamuffin sa:Årets modell... används inte så flitigt till just cykelmeck kanske.
Lite impad av att vi lyckats böja den.
Snuten sa:Rattnalle sa:Ja att böja den utan att runddra vad den nu satt fast i är en jäkla bedrift :)Raggamuffin sa:Årets modell... används inte så flitigt till just cykelmeck kanske.
Om jag lärt mig rätt är den dessutom belastad på fel håll.
Kneecap sa:Tjena!
Dags igen (kör någon den satsen till ordinarie pris är dom rätt rejält lurade)
Men hade jag bott närmare Halmstad (surt nog åkte jag därifrån några timmar innan annonsen kom in) så hade dom här nycklarna redan varit köpta.
https://www.blocket.se/vi/88818556.htm
Raggamuffin sa:Snuten sa:Rattnalle sa:Ja att böja den utan att runddra vad den nu satt fast i är en jäkla bedrift :)Raggamuffin sa:Årets modell... används inte så flitigt till just cykelmeck kanske.
Om man får för sig att använda en skiftnyckel till en mutter så har du rätt.
Vi har med all sannolikhet riktat något på en av våra tävlingsbilar med den. Muttrar har jag fasta nycklar eller hylsor till :)
Snuten sa:Raggamuffin sa:Snuten sa:Rattnalle sa:Ja att böja den utan att runddra vad den nu satt fast i är en jäkla bedrift :)Raggamuffin sa:Årets modell... används inte så flitigt till just cykelmeck kanske.
Vi har med all sannolikhet riktat något på en av våra tävlingsbilar med den. Muttrar har jag fasta nycklar eller hylsor till :)
Såklart. Dumt av mig att tänka att man använder en skiftnyckel till muttrar!
Funkar till allt från rörmokeri till ventilkäglor på prestaventiler.Snuten sa:Raggamuffin sa:Snuten sa:Rattnalle sa:Ja att böja den utan att runddra vad den nu satt fast i är en jäkla bedrift :)Raggamuffin sa:Årets modell... används inte så flitigt till just cykelmeck kanske.
Såklart. Dumt av mig att tänka att man använder en skiftnyckel till muttrar!
dardos sa:Muttersvarv? Beror på dimension hävdar jag.
AX3L sa:BAHCO tångnyckel/pliers wrench istället för skiftnyckel. Just saying!
Rätt uselt att inte ha en enda torx.Sambal Oelek sa:
Henrik_E sa:Rätt uselt att inte ha en enda torx.Sambal Oelek sa:
AX3L sa:Henrik_E sa:Rätt uselt att inte ha en enda torx.Sambal Oelek sa:
Och vad ska man med de små hylsorna till? Är det vanligt på gamla cyklar? Jag har då inga på mina..
Sambal Oelek sa:
OT
Skulle någon verktygssnobb kunna namedroppa lite märken som är värda att kolla på om man är redo för kvalitetsgrejer?
Just nu är jag ute efter insex- (och torx-)sats för 1/2", typ sån här:
Visa bilaga 402780
Är Wera ett vettigt märke?
Visa bilaga 402780
Visa bilaga 402780
Ja. Bra bits och jag gillar deras mejslar.
Bits kan så vara men mejslarna heter Bost! ( eller uppenbart Expert numera. Det var så länge sen jag behövde köpa nya Bost) Weras jävla handtag skär in i handen. Så det så!
Jag har några skiftnycklar som är arvegods som tyvärr legat i en bod vid sommarstugan och blivit rostiga. Duger det med den citronsyran man kan köpa i vanliga mataffärer? Hur många påsar till hur mycket vatten i så fall? Eller behövs det starkare grejer?Var på loppis i helgen. Mycket Bahco och Öberg (nu bacho) och 1500 spik av bra kvalisort. Allt för under hundringen sammantaget.
Visa bilaga 399091
Skiftnyckeln fick sig en omgång citronsyrabad inatt. Nästan som ny.
Visa bilaga 399092
Olja löser rosten. Olja och torka torrt så ser det bra ut igen.Jag har några skiftnycklar som är arvegods som tyvärr legat i en bod vid sommarstugan och blivit rostiga. Duger det med den citronsyran man kan köpa i vanliga mataffärer? Hur många påsar till hur mycket vatten i så fall? Eller behövs det starkare grejer?
Jag har några skiftnycklar som är arvegods som tyvärr legat i en bod vid sommarstugan och blivit rostiga. Duger det med den citronsyran man kan köpa i vanliga mataffärer? Hur många påsar till hur mycket vatten i så fall? Eller behövs det starkare grejer?
Halvt OT men vilken hylsnyckelsats ska man köpa, bahco s106 på julas rea https://www.jula.se/catalog/verktyg...ndade-hylsnyckelsatser/hylsnyckelsats-140002/ eller makita 227 delar för typ samma peng https://www.lindarn.se/makita-p-90532-verkygsvaska