Dagens fulmek-tråden

Dagens fulmek-tråden
När man ska ut på långfärdsskridskor med pannlampa och lampan har fel fäste mot hjälmen!!
DSC_4111.JPG
DSC_4111.JPG
DSC_4113.JPG
DSC_4114.JPG
DSC_4115.JPG
DSC_4116.JPG
DSC_4113.JPG

Dagens fulmek-tråden
AED361EF-F80B-49A8-88F3-B35630A18D44.jpeg
Mek eller slöjd? Oavsett vilket så har jag äntligen efter diverse försök med plastpåsar, neopren och tejp fått till ett rinnskydd som hindrar regnvatten att rinna ner från benet ner i skon. Tog två latexhandskar och klippte av handdelen. Jag är så lycklig.

Dagens fulmek-tråden
Gissar WolfTooth-reglaget är skurken till slitaget. Högertummen ser ut som ny.

Gillar handskarna, men dom sjunger på sista versen. Det här får hålla säsongen ut, sen blir det till att leta nya nästa vinter.

Dagens fulmek-tråden
Inte så mycket fulmek mer snålmek .
1x10 zee saint kombo som är slut efter vinterns pendling , har en ny drivlina liggandes men har ingen lust att montera riktigt än pga saltningen , hursomhelst gjorde rent ställde in växlarna men det rappade ändå , döm av min förvåning när jag kopplade ur clutchen så har det nu funkat bra i en vecka , smörjde flödigt oxå , håller tummarna för det ska funka en vecka till sen får det bli byte.
Mange

Dagens fulmek-tråden
Inte så mycket fulmek mer snålmek .
1x10 zee saint kombo som är slut efter vinterns pendling , har en ny drivlina liggandes men har ingen lust att montera riktigt än pga saltningen , hursomhelst gjorde rent ställde in växlarna men det rappade ändå , döm av min förvåning när jag kopplade ur clutchen så har det nu funkat bra i en vecka , smörjde flödigt oxå , håller tummarna för det ska funka en vecka till sen får det bli byte.
Mange

Skumt! Jag har dock varit med om detsamma! Jag bråkade som fan med växlarna på en av mina cyklar tills jag kopplade ur clutchen och då fungerade det galant...

Dagens fulmek-tråden
Ska byta kedja kassett ikväll , tror faktiskt inte det är nåt fel utan mer ett konstaterande att utan clutchen funkar det bättre när det är slitet.
Mange

Dagens fulmek-tråden
1ED5358E-FFF8-4840-B0FE-4FC8EAF25BB2.jpeg

dagens fulmek ? va gör man när man har en helt ny super delux ultimate som piggyn tar i ramen. Varit till salu som inte någon köper för vettiga pengar.. man kollar med kompisen som mekar motorcrossdämpare på vm nivå om man vågar vända på piggyn. Sagt o gjort.. de går.. luftningen får göras bakvägen och trycka in olja i dämparen, garantin ryker ? men funkar. Och låsning för dämparen fick stryka på foten. Använder aldrig den ändå..

Dagens fulmek-tråden
Visa bilaga 403664
dagens fulmek ? va gör man när man har en helt ny super delux ultimate som piggyn tar i ramen. Varit till salu som inte någon köper för vettiga pengar.. man kollar med kompisen som mekar motorcrossdämpare på vm nivå om man vågar vända på piggyn. Sagt o gjort.. de går.. luftningen får göras bakvägen och trycka in olja i dämparen, garantin ryker ? men funkar. Och låsning för dämparen fick stryka på foten. Använder aldrig den ändå..

Verkligen fult men inte det minsta fulmek ändå :) Den känns kanske lite exponerad och lätt att paja men är nog ingen större skillnad mot nedåt ändå.

Dagens fulmek-tråden
Verkligen fult men inte det minsta fulmek ändå :) Den känns kanske lite exponerad och lätt att paja men är nog ingen större skillnad mot nedåt ändå.
Skulle säga fulmek då lite styrpinnar och annat fick tas bort. Sen va luftningen ett Helv.. att göra då den inte riktigt är designad för att luftas åt de hållet ??

Dagens fulmek-tråden
Den stammen kan jag nog leva med. Blev över förväntan tycker jag. Oväntat att kaustiksodan lämnade kvar bokstäverna och jag är glad att det blev så. Det blev väl som en skyddande barriär antar jag. Tycker hur som helst att det blev riktigt bra. ?
Visa bilaga 403776
Eyy vad är detta för bra trix ni kommit på? Var den svart innan? Hur gör man? Det blev nice ?

Dagens fulmek-tråden
Kaustiksoda+vatten. I med stammen. Så fräter anodiseringen bort. Funkar nog inte på målade prylar. Men anodiserad alu blir på några minuter helt avskalad.

Bör tilläggas att röken är extremt dålig att andas in. Och får man på huden måste man tvätta direkt och länge då det är rätt frätande.

Dagens fulmek-tråden
Härligt! Det blev riktigt snyggt!
Om du tvättar av den med diskborste och diskvatten blir du också av med det lite mörka. Jag fick en massa sådant och trodde det hörde till, tills jag tvättade av den ordentligt. Då såg den helt ny ut. :-)

Dagens fulmek-tråden
Mina vinter-bibs har hängt med i några år nu och börjat att nötas hål på.
Fram med nål och tråd efter nästan varje cykeltur för att dra i hop något begynnande hål.
Till slut så tog frugan med sig byxorna mina till hennes jobb för att värma fast något sorts kevlartyg över alla hål.
Hoppas att byxorna håller i några år till nu.

IMG_3488.jpeg

Dagens fulmek-tråden
Mina vinter-bibs har hängt med i några år nu och börjat att nötas hål på.
Fram med nål och tråd efter nästan varje cykeltur för att dra i hop något begynnande hål.
Till slut så tog frugan med sig byxorna mina till hennes jobb för att värma fast något sorts kevlartyg över alla hål.
Hoppas att byxorna håller i några år till nu.

Visa bilaga 404641
Du kan inte fråga vad produkten heter och om vi vanliga dödliga kan få tag på den också?

Tillbaka
Topp