Ska ge mig på ett första hjulbygge och tänker mig följande setup: (långdistans/gravel är syftet med dem)
Fram: HED Belgium + 28 hål, DT Swiss 350 disc centerlock 12x100mm, centerlock adapter till 6 bult (för framtida flexibilitet), mässing nipplar, 2/1.8/2 DT swiss competition ekrar, mässingekerbrickor som ni nämnde ovan.
Bak: HED Belgium+ 32 hål, DT Swiss 350 disc 12x142mm centerlock med adapter av samma orsak, samma ekrar, nipplar och brickor.
Vad tror ni om antalet ekrar?
Jag tänker att 3-kors borde vara bra för att de ska hålla bra, ska jag i så fall ha 3-kors på alla sidor på båda hjulen?
Freespoke is a powerful bicycle spoke length calculator with a large database of rim and hub dimensions and detailed visual renderings.
kstoerz.com
Freespoke is a powerful bicycle spoke length calculator with a large database of rim and hub dimensions and detailed visual renderings.
kstoerz.com
kstoerz säger följande längder: Bak,vä: 288.6, bak,hö: 287.4, fram,vä: 291.5, fram,hö: 292.7
På bike24, där jag tänker köpa det mesta, ska jag ta ekerlängden på den närmsta över det kstoerz säger? dvs avrunda upp till närmsta möjliga?
Tänkte bygga mitt egna riktställ alternativt använda en cykelram.
Några allmänna tips eller "akta dig för.."? Verkar min planerade setup okej?