Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Hur är den ful?
Jag skulle lita mer på GoPro-delar än 3D-printade i den här lösningen, vibrationer och annat ställer lätt till det? GoPro är ju designade för konstiga use-case redan från början.
Främst för att det det krävdes lite dremlande och ihopskruvande av delar som är tänkta till annat och som inte riktigt passade ihop.
//j
Nu har jag ett oslagbart fulmeksrekord.
Gummipluppen=av/påknapp har kommit på villovägar. Någon som har något fiffigt tips på att få dit något liknande?
Lampan fungerar som den ska, men jag får använda tex en smal nyckel för av/på.
Tack på förhand!
Jag har alltid drömt om att laga något sånt med en lagom lång tändsticka och smältlim som tätning, vet ej om limmet fäster på metallen men i min fantasi gör den det iafGummipluppen=av/påknapp har kommit på villovägar. Någon som har något fiffigt tips på att få dit något liknande?
Lampan fungerar som den ska, men jag får använda tex en smal nyckel för av/på.
Tack på förhand! Visa bilaga 465249Visa bilaga 465250
Går absolut att fästa med smältlim mot metall Själv har jag med framgång limmat exempelvis nya trugor på metallstavar...Jag har alltid drömt om att laga något sånt med en lagom lång tändsticka och smältlim som tätning, vet ej om limmet fäster på metallen men i min fantasi gör den det iaf
Går det inte att kapa av huvudet från en något längre skruv och slipa spets på den kapade änden?Såg att någon letade efter ett litet specialverktyg för att skarva ihop nytt och gammalt wirehölje när man ska byta i / på en ram med intern dragning. Byggde ett liknande av två små träskruvar och mjuklod....
Visa bilaga 465961
Kanske det!Går det inte att kapa av huvudet från en något längre skruv och slipa spets på den kapade änden?
Nu står du och hinkar upp vatten ur ån som någon precis gått över för att hämta vatten!?Går det inte att kapa av huvudet från en något längre skruv och slipa spets på den kapade änden?
Och gänga den då också? Eller hur ska den sitta ihop när du börjar dra?Går det inte att kapa av huvudet från en något längre skruv och slipa spets på den kapade änden?
Va?Och gänga den då också? Eller hur ska den sitta ihop när du börjar dra?
Såg att någon letade efter ett litet specialverktyg för att skarva ihop nytt och gammalt wirehölje när man ska byta i / på en ram med intern dragning. Byggde ett liknande av två små träskruvar och mjuklod....
Visa bilaga 465961
Tackar för tipset!en bit ätpinne, blyertspenna eller liknande som passar i hålet. Se till att den är tillräckligt lång för att sticka upp ett par mm så att du har något att trycka på.
Sen tejpar du fast en ballong över så att det blir lite vattentätt
Det är nog det fulaste meket jag kunde komma på
Jag kör alltid med en liten bit silvertejp, snabbare att applicera och slipper tillverka skruv.Jag har alltid kört med tejp istället för en sån där. Kanske man skulle testa..
Ballonglagningar är inte hållbara, det vet jag eftersom en kompis "lagade" ett dropperreglage-fäste med gammal kalasballong till styret. Höll några turer sen var ballongens livslängd över.Tackar för tipset!
Tillverkade en plastplupp i rätt längd. Del av ballong samt silvertejp för att göra det så vattentätt som möjligt.
Nu får vi se hur länge det håller, men det känns stabilt.
Jag har inte snålat med silvertejp ovanpå ballongbitenBallonglagningar är inte hållbara, det vet jag eftersom en kompis "lagade" ett dropperreglage-fäste med gammal kalasballong till styret. Höll några turer sen var ballongens livslängd över.
Närapå finmek alltså!Jag har inte snålat med silvertejp ovanpå ballongbiten
Only time will tell.
Hårfint, men jag tror jag håller mig till den här tråden ändå ?Närapå finmek alltså!
Va! Har meridan gått hädan?Nåväl detta är min typ av tråd... ? lyckades knäcka första ramen och fixat denna onone dock passade inte framväxeln så fick bygga en spännare av en gammal bakväxel vet inte hur den lirar än men ska ev bygga ett bättre fäste för "fjädern" Visa bilaga 466604Visa bilaga 466605
Oja det började med att gaffeln började ge sig tänlte det går nog bra endå sen körde jag lite stigcykling när de va minus sist så knäckte de till trodde de va gaffeln bara, men de va tydligen ramen med i bak vid sadelstolpen och i styrhuvudet blev det en spricka.Va! Har meridan gått hädan?
Du kommer ha mer grepp än rospiggarna! ?När man genomslagspunkar slanglöst ice spiker så hårt att däckkorvarna behöver vara stora som ett finger så måste man göra något åt saken. Kan super gravity casing räcka som bakdäck åt pendlar-hardtailen? Glömmer konstant att det är en hardtail för fronten är ju ganska fet. Och jag avskyr inserts.
Håller i alla fall på att sätta i dubb, det kan ju knappast bli sämre annat än att det kommer rulla lite taskigare... ?
Visa bilaga 466609
I alla fall på högra sidan av däcket kanske ?Du kommer ha mer grepp än rospiggarna! ?
Inte för att vara negativ, men pallar verkligen tejpen minusgrader eller väta? Jag skulle safeat upp med ett buntband som fästes efter att du borrat ett hål. Fortfarande Fulmek.Ful och fungerande.Visa bilaga 470181
Ful och fungerande.Visa bilaga 470181