Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ja, det får faktiskt Trek att se riktigt prisvärda ut i jämförelse. Undrar varför denna blev så dyr?Saftiga priser. När en e-handlescykel börjar närma sig i pris/komponenter Trek som man köper hos en handlare, vette faen alltså.
Köp en lös ram istället, det är billigareSaftiga priser. När en e-handlescykel börjar närma sig i pris/komponenter Trek som man köper hos en handlare, vette faen alltså.
www.propain-bikes.com
Köp en lös ram istället, det är billigare
![]()
Frameset Hugene 2 CF 29" | PROPAIN Bicycles
inkl. Steuersatz Acros AiX-338 IS42/IS52, Sattelklemme SIXPACK Skywalker 34,9 mm schwarz, SIXPACK Steckachse 148 mm x 12 mm und passendem Schaltauge.www.propain-bikes.com
Ja, det får faktiskt Trek att se riktigt prisvärda ut i jämförelse. Undrar varför denna blev så dyr?
YT har ju kollapsat om kan kollar kommentarens på deras sociala medier.Vilket dilemma man hamnade i här alltså. Vänta på YT Jeffsy eller slå till på denna...
EDIT: Det går ju såklart att avbeställa med. Hmmm
Mellan storlekar är du inte. Solklart M på 29”.Är sjukt sugen på att beställa en Propain tyee men är lite osäker på storlek.
Är 176 cm meter lång och har 80cm långa ben. Syftet med cykeln är att cykla stigar och någon bike park.
Jag är mellan Medium och Large.
Vilken storlek har ni och hur många cm över havet är ni?
Mvh Hawelka
Tusen tack för info.? Tyvärr så är leveranstid jävligt segt.Mellan storlekar är du inte. Solklart M på 29”.
jag är 175cm och 81cm så valde M på 29”.
visst kan du cykla på en L men den är nog ganska stor (som vissa gillar). Som dom säger, lekfull eller stabil.
du har säkert sätt men leverans är i slutet av sommaren på tyee AL iallafall.
Väldigt nära på att beställa nya Hugene, hade rent av beställt en om de inte var för kort-strul och sen avbrott i form av livet.
Men går från Hardtail och kommer ju cykla samma stigar som jag gör idag, är de risk att få Stockholms terrängen (Ursvik/Järvafältet/Hellas) lite väl "utplattad" med 140/130 dämpning? Eller är de som jag hoppas på, bara göra andra linjeval och ha kul i skogen?
Väldigt nära på att beställa nya Hugene, hade rent av beställt en om de inte var för kort-strul och sen avbrott i form av livet.
Men går från Hardtail och kommer ju cykla samma stigar som jag gör idag, är de risk att få Stockholms terrängen (Ursvik/Järvafältet/Hellas) lite väl "utplattad" med 140/130 dämpning? Eller är de som jag hoppas på, bara göra andra linjeval och ha kul i skogen?
Ah precis, dessutom uppdaterad till än mer modern geometri. På gott eller ont.. ;)Går de att beställa nu? Ja kollade på dem i veckan och då fanns de inte tillgängliga..
Verkar ju vara en kul cykel som dessutom inte ser ut som en session:-)
/T
Edit:Såg att den släppts nu...
Betryggande! Alltid bra med en ryggdunk före man lägger beställning ;)Each to their own osv. Men jag tycker 130/140 är helt perfekt i Hellas med omnejd, speciellt i kombination med en så effektiv plattform som Propain i allmänhet och nya Hugene i synnerhet verkat ha. Sen finns det de som förespråkar både mer och mindre, men att terrängen blir för platt med en Hugene ser jag ingen större risk för.
140/130 för mycket för stockholmsterräng? Nej, det där blir bra. Mindre än så är för lite.Väldigt nära på att beställa nya Hugene, hade rent av beställt en om de inte var för kort-strul och sen avbrott i form av livet.
Beställning lagd, blir bra detta! ;)140/130 för mycket för stockholmsterräng? Nej, det där blir bra. Mindre än så är för lite.
Vi behöver en review sedan när du fått den!Beställning lagd, blir bra detta! ;)
Känns som lång väntan! Vi får bägge i säng runt 19:30, sen är de fritt fram. Körde en 1h40 min runda igår kväll i snön, start runt 20 (blev längre än tänkt, men går ju inte fort i terrängen nu!)Fan, jag blir ju riktigt sugen på en Hugene, bara barna växer upp snart så man kan komma ut lite...
/T
Tru dat!Känns som lång väntan! Vi får bägge i säng runt 19:30, sen är de fritt fram. Körde en 1h40 min runda igår kväll i snön, start runt 20 (blev längre än tänkt, men går ju inte fort i terrängen nu!)
Viktigt att ta sig tiden!
Jag tycker ett vettigt alternativ är att köpa basversionen och uppgradera gaffel (gärna fox 36 grip 2) och ev dropper till en Revive. Övriga grejer var rätt dyra att uppgradera. Vill man köra Shimano drivlina och bromsar är det bättre att sälja grejerna man får med i standardversionen.Tru dat!
Får ta mig i kragen!
/T
Dit: Jahaja, det här var ju oväntat, då sitter man o kollar konfiguration... Är basspecen ok eller är det något man "måste" byta? Pike RC? Gx? Bromsar?
Tänkte köpa en rulle från biltema när cykeln kommer.Nån med en Tyee 2020 som har satt på skyddsplast? Tänkte skaffa mig ett komplett kit, men osäker på vilket jag ska köra med.
Med hjälp av pinkbike och Instagram såklart.hur ska det bli en "jib"-hoj?
Ja, det är väl största minuset. Alla tillverkare borde köra med olika CS beroende på storlek. 445 är väl rimligt på L eller XL, men på S och M är det ganska långt... Annars ser den väldigt fin ut!Någon mer än jag som inte får ihop marknadspitchen för Hugene om att den skulle "jibba".
29", aplånga kedjestag, hur ska det bli en "jib"-hoj?
Ett flipchip på kedjestaget är för övrigt det jag saknar mest på många hojar. Finns säkert en god anledning att inte ha det som jag inte förstår, men det vore guld att kunna växla mellan lekfull med mindre utrymme för däck och lera eller stabilt och mer utrymme. Och min Propain-moped har faktiskt just ett sådant för att switcha mellan 27 och 29" bak, så tekniken är känd även för Propain.Ja, det är väl största minuset. Alla tillverkare borde köra med olika CS beroende på storlek. 445 är väl rimligt på L eller XL, men på S och M är det ganska långt... Annars ser den väldigt fin ut!
Kul! Var bredd på att den dyker upp efter sommaren.....Blir nog en beställning på en Spindrift 27.5 CF på måndag, behöver en +1 hoj för utförsåkning. Någon som har erfarenhet?
Står leverans i maj på spindriften om man gör en beställning.![]()
Propain Acknowledges Long Lead Times and Price Increases - Pinkbike
A sharp increase in demand for bikes due to COVID-19 has affected lead times and pricing for Propain's bikes.m.pinkbike.com
14 månaders leveranstid i vissa fall pg brist på delar. Yikes.
Maj är helt okej! Hinner användas i stort sätt hela säsongen!Kul! Var bredd på att den dyker upp efter sommaren.....
Edit: var inte så illa! Trodde det skulle vara värre än maj. Tyee har börjat få leveransdatum i slutet av augusti.
Maj är helt okej! Hinner användas i stort sätt hela säsongen!
Verkligen! Har i stort sätt maxat den med Fox 38 gaffel, Fox DHX2 och SRAM X01. Går lös på cirkus 5800euro. 90% säkert att det blir en beställning efter helgen!Ja det gäller nog inte alla modeller och beror säkert på om man väljer någon extra komponent som tillval som de inte har på ingång. Maj känns ju helt ok!
Hur väl stämmer det där då? Man får ju ändå en annan tid efter att man beställt. I alla fall var det så innan pandemin.Står leverans i maj på spindriften om man gör en beställning.
Vad jag sett kan det vara +/- 2V som värst/bäst.Hur väl stämmer det där då? Man får ju ändå en annan tid efter att man beställt. I alla fall var det så innan pandemin.
Minns du vart man såg de? Lyckas inte hitta något, ordern står som "processing", så de kanske är just vad de försöker räkna på?Hur väl stämmer det där då? Man får ju ändå en annan tid efter att man beställt. I alla fall var det så innan pandemin.
Du får ett mail med bygg-datum/vecka.Minns du vart man såg de? Lyckas inte hitta något, ordern står som "processing", så de kanske är just vad de försöker räkna på?
Ajdå, de får ju deras maj-estimat vid beställning att verka något optimistiskt..Du får ett mail med bygg-datum/vecka.
Själv beställde jag en Tyee ram 15/9 o fick byggdatum 18/12, mailade o kollade om de hade problem 11/1, fick svar 21/1 att de skulle få ramar 25/1 och att den skulle skickas samma vecka.
Det står fortfarande "Processing" under status på ordern..
Hoppas jag får den innan våren.
Den där statusen verkar dom glöms bort. Läst att många har alla möjliga status men cykel är redan levererad.Du får ett mail med bygg-datum/vecka.
Själv beställde jag en Tyee ram 15/9 o fick byggdatum 18/12, mailade o kollade om de hade problem 11/1, fick svar 21/1 att de skulle få ramar 25/1 och att den skulle skickas samma vecka.
Det står fortfarande "Processing" under status på ordern..
Hoppas jag får den innan våren.