[ot] Våga visa dina naturbilder! ;-)

• Trådstartare Trådstartare Leo
  • Start datum Start datum
  • Taggar Taggar
    ot
image023-01.jpeg
image020-01.jpeg
image016-01.jpeg
image015-02.jpeg
image017-01.jpeg
image013-01.jpeg
image015-01.jpeg
image012-02.jpeg

Vet faktiskt inte, men en snabbgoogling visar ju på en del likheter, men verkar mest vara förekommande i Amerika. Reagerade mest på att den hade ett för mig ovanligt och väldigt långt och rent ljud som läte, samt att den var ringmärkt.

Lite smått från gårdagens cykeltur och promenad strax utanför stan.

Visa bilaga 500987
Visa bilaga 500988
Visa bilaga 500989
Visa bilaga 500990
En fundering angående bilden med blåklockorna och enen:

Hade den blivit "bättre" om man hade skurit bort den delen till vänster (och i nederkant) där enen är skarp, d.v.s. ngt i stil med:
BILD.png

Min tanke är att det man vill framhäva är blåklockarna som är i fokus mitt i bilden och då blir den delen av enen som är skarp lite av en distraktion. Synpunkter från "proffsen" i tråden?

(Och för tydlighets skull är detta absolut inte skrivet som något försök att "dissa" bilden utan det är skrivet med ärlig nyfikenhet)

En fundering angående bilden med blåklockorna och enen:

Hade den blivit "bättre" om man hade skurit bort den delen till vänster (och i nederkant) där enen är skarp, d.v.s. ngt i stil med:
Visa bilaga 501017

Min tanke är att det man vill framhäva är blåklockarna som är i fokus mitt i bilden och då blir den delen av enen som är skarp lite av en distraktion. Synpunkter från "proffsen" i tråden?

(Och för tydlighets skull är detta absolut inte skrivet som något försök att "dissa" bilden utan det är skrivet med ärlig nyfikenhet)

Jag gillar både enar och blommor, särskilt den typen av grön ihop med lila, så för mig PERSONLIGEN så tycker jag bara det är härligt att fler delar är i fokus. Hade någon annan kunnat göra det bättre? Ja, med 100% sannolikhet. ;)

Tillbaka
Topp