Min revival började med minnet av den Triple Cross som jag cyklade på i Lund under studenttiden. Boendes på Linero, längst ut i östra kanten av staden, cyklade jag 5 km ett par gånger om dagen in till universitetet och tillbaka och in igen för kvällsaktiviteter tills jag fick den stulen.
För några år sedan hade jag sedan en mycket trevlig Valley Runner Carbon som även den blev stulen i Lund (börjar ni se ett mönster? Ha inte din Miyata i Lund!)
Efter det hittade jag en röd One Ten här på Erikshjälpen som jag borde behållt, tyvärr sålde jag den innan jag hade börjat vurma för stålcyklar, den var i väldigt fint skick.
Visa bilaga 526268
Stallet nu är en 712 från ca 90 om jag tolkar serienumret rätt (Sxxx).
Men dekalerna stämmer däremot inte med bilderna i katalogen från -90 där 712 inte ens finns med... på min sitter det bara MIYATA -text i guld på sadelröret... och headtube är inte silvrig på min.
@Carl Edfeldt har du några ledtrådar?
Visa bilaga 526277Visa bilaga 526276
Visa bilaga 526275
Tyvärr lyckades jag knäcka framgaffeln på den på premiärturen när jag krockade med en annan cyklist... i Lund... så jag letar en ny. (det sitter en gaffe på cykeln idag men den är inte "korrekt")
Nästa är en Triple Cross som jag håller på att konvertera från rakt styre till bock. Den ska också få STI-brifters istället för ramväxlarna. Kanske. Serienummer TA64xxxx - 1991?
Min tredje är CT 3000 som hittades på Facebook maskerad till en Concorde. Den ska få en renovering med bl a ny klarlack och nya dekaler. Klarlacken är väldigt sliten där dekalen har suttit på ena sidan. Funderar på att slipa ner och lämna in den på lack... vad tycker ni? Serienummer SAxxxx - också 1990?