Visa din Miyata!
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag försökte nå säljaren för en kommentar igår kväll utan att lyckas ?
Ligg på like a cheap suit!Jag försökte nå säljaren för en kommentar igår kväll utan att lyckas ?
Indeed I shallLigg på like a cheap suit!
Det ser ut att vara en QuickCross. Lika rosa som den jag har. Mycket trevlig cykel ?. Alu-stål-ram.@Carl Edfeldt, är det en TripleCross?
Det är ju strängt taget skit samma, den är ju i alla fall rosa.
Fan. De försvinner som smör i solsken.Det ser ut att vara en QuickCross. Lika rosa som den jag har. Mycket trevlig cykel ?. Alu-stål-ram.
Ser ut att ha försvunnit från Blocket nu.
Alla vill ha konventbiljett?Fan. De försvinner som smör i solsken.
Korrekt, det är en QuickCross ?Det ser ut att vara en QuickCross. Lika rosa som den jag har. Mycket trevlig cykel ?. Alu-stål-ram.
Ser ut att ha försvunnit från Blocket nu.
Snabbt hugget!
Den är rosa!
En fin travesti där, nu blev man lite glad.It's like, how much more pink could this be? And the answer is none. None more pink.
Herregud vilken glans. Kan inte mycket om komponenter men jag gillar att putsa och det var fasenimig riktigt imponerande. Jag bugar mig.Det blir ju aldrig riktigt som man tänkt sig, och den där TripleCrossen som kom från Jabba via Peth strandade i ett vindsförråd 35 mil hemifrån, trots erlagt och hyfsat generöst bulvanarvode.
Nu verkar det dock finnas en liten öppning, så om det vill sig så kan den komma hem i slutet av mars.
Om den känns lovande, vilket jag inte har någon anledning att tvivla på, så blir det sedvanlig rensning av ramen, genomgång av vev- och styrlager, på med de finpolerade fulvevarna…
Som gick från detta:
Visa bilaga 540903
Via detta:
Visa bilaga 540904
Till detta:
Visa bilaga 540905
…på med ett Nitto Albatross och transplantation av div komponenter från Norrskensflamman (bla. Deore v-bromsar och XT rumpmek). Norrskensflamman i sin tur får lite nytt Paul-godis och kanske Nestor Edfeldts gamm-XT eller möjligen en fin gammal LX i baken.
Vad tror Rådet om det, kan det bli nåt?
Jag tror på det och sjukt vilken glans! Jag blir Avis här!Det blir ju aldrig riktigt som man tänkt sig, och den där TripleCrossen som kom från Jabba via Peth strandade i ett vindsförråd 35 mil hemifrån, trots erlagt och hyfsat generöst bulvanarvode.
Nu verkar det dock finnas en liten öppning, så om det vill sig så kan den komma hem i slutet av mars.
Om den känns lovande, vilket jag inte har någon anledning att tvivla på, så blir det sedvanlig rensning av ramen, genomgång av vev- och styrlager, på med de finpolerade fulvevarna…
Som gick från detta:
Visa bilaga 540903
Via detta:
Visa bilaga 540904
Till detta:
Visa bilaga 540905
…på med ett Nitto Albatross och transplantation av div komponenter från Norrskensflamman (bla. Deore v-bromsar och XT rumpmek). Norrskensflamman i sin tur får lite nytt Paul-godis och kanske Nestor Edfeldts gamm-XT eller möjligen en fin gammal LX i baken.
Vad tror Rådet om det, kan det bli nåt?
Jag har blivit gubbe. Smiter från förpliktelser för att sniffa Autosol i min källare.Herregud vilken glans. Kan inte mycket om komponenter men jag gillar att putsa och det var fasenimig riktigt imponerande. Jag bugar mig.
Jag brukar först sniffa lacknafta, sedan 5-56 och sedan Autosol. Brukar göra underverk för poleringen faktiskt. Jag rekommenderar.Jag har blivit gubbe. Smiter från förpliktelser för att sniffa Autosol i min källare.
Herregud vilken glans. Kan inte mycket om komponenter men jag gillar att putsa och det var fasenimig riktigt imponerande. Jag bugar mig.
Jag tror på det och sjukt vilken glans! Jag blir Avis här!
Denna står på gården hos en cykelhandlare i södraste Sverige
Visa bilaga 540936
Bara framdäcket är ju värt en femhunka.Fin cykel, och fräscht framdäck :)
Tror dessutom att det låg en 10 kr i sadelväskan ?Bara framdäcket är ju värt en femhunka.
Vevparti är viktigt, jag har ett middleburnparti över med blå klingor om någon är sugen…Lite fusk är det i så måtto att det mesta av putsen gjordes maskinellt med polertrissa och först grov polerkrita (BT:s bruna) och därefter finputs (BT:s babyblå), följt av handgnugg med Autosol. Det finns mer att hämta, men jag är ännu bara 40+ så det här får duga tills jag blir ”snart 50”.
Vad som däremot tål att nämnas och som man ska vara medveten om innan man ger sig på sina halvdassiga Exage-vevar är att färgen sitter som berget. Även med polertrissa var det ett hyfsat styvt jobb, och när det väl var påbörjat var det bara att bita ihop och fortsätta tills det var färdigt. Jag tror hur som helst att det var mindre jobb såhär än att köra smärgelduk från grovt till fint.
Nu återstår det att se hur väl vevarna håller sig när de väl hamnar på cykeln, om de blir flammiga och fula på nolltid eller om de håller snitsen någorlunda. Trons makt är stor, så jag väljer det senare alternativet.
Now go putsa your cranx!
Va då fusk? Det ska va lätt och roligt att meka?Lite fusk är det i så måtto att det mesta av putsen gjordes maskinellt med polertrissa och först grov polerkrita (BT:s bruna) och därefter finputs (BT:s babyblå), följt av handgnugg med Autosol. Det finns mer att hämta, men jag är ännu bara 40+ så det här får duga tills jag blir ”snart 50”.
Vad som däremot tål att nämnas och som man ska vara medveten om innan man ger sig på sina halvdassiga Exage-vevar är att färgen sitter som berget. Även med polertrissa var det ett hyfsat styvt jobb, och när det väl var påbörjat var det bara att bita ihop och fortsätta tills det var färdigt. Jag tror hur som helst att det var mindre jobb såhär än att köra smärgelduk från grovt till fint.
Nu återstår det att se hur väl vevarna håller sig när de väl hamnar på cykeln, om de blir flammiga och fula på nolltid eller om de håller snitsen någorlunda. Trons makt är stor, så jag väljer det senare alternativet.
Now go putsa your cranx!
Det här låter ju mycket intressent!Vevparti är viktigt, jag har ett middleburnparti över med blå klingor om någon är sugen…
vardå? :) ...ah nu ser jag vem som skriver... ;)Denna står på gården hos en cykelhandlare i södraste Sverige
Visa bilaga 540936
Tror allt på den gården är till salu, men jag har inte frågat om pris :-)vardå? :) ...ah nu ser jag vem som skriver... ;)
Var den till salu då?
Ingen tid att varken fota eller meka på några dagar här tyvärr. Jag skulle gärna börja riva bort onödigt bös från ramen asap men som det är nu vet jag inte ens i vilken flyttlåda verktygen bor.Slajsar’n?
Bilder?
Jag arbetar ju en del med trädgårdsmöbler och såg plötsligt en affärsidé glimra förbi.Ingen tid att varken fota eller meka på några dagar här tyvärr. Jag skulle gärna börja riva bort onödigt bös från ramen asap men som det är nu vet jag inte ens i vilken flyttlåda verktygen bor.
En ordentlig före-bild kommer. Ska se om jag kan ordna en soffa också för ett Happykorrekt genomförande.
Härligt men du snittar en Miyata i veckan nu, blir ju inga kvar till oss andra om du ska fortsätta i detta tempo!Jag hade ju redan fått min inträdesbiljett iom ramen jag köpte nyligen, men när denna då dyker upp fem kilometer hemifrån, i min storlek, till synes i gott skick, i rosa och till en rimlig peng, då kan och ska man inte stå emot. An offer I could not refuse, utan några hästhuvuden inblandade.
Jag har Miyata-bevakning på Blocket (antar att ungefär alla i den här tråden har det). Annonsen dök upp igår kväll och jag svarade på den 20 minuter senare. Inget svar. När jag fortfarande inte fått något svar i förmiddags skrev jag igen. Inget svar.
Under tiden har allas vår Miyata-hustler @LWB lyckats med konststycket att hitta telefonnumret till säljaren (det stod inte i annonsen) och redan ringt och krattat för mig. Det var bara att swisha och boka in avhämtning. Där snackar vi service, stort tack!
Säljaren, en 80-årig herre i sina bästa år, har haft den sen ny och har skött den riktigt bra, men tyckte det var dags att sluta cykla. Några mindre skrap och någon liten rostfläck men överlag riktigt fint skick! Bakväxeln fick jag inte att funka nu ikväll men jag tänkte troligen byta hela cockpiten och bakväxeln till något modernare ändå så det ser jag inte som något problem.
Utan att vara kännare så kan jag ana att mycket är originaldelar. Håller expertrådet med?
Visa bilaga 540841
Visa bilaga 540842
Visa bilaga 540843
Visa bilaga 540844
Nu slipper jag förresten att försöka ordna kabelstopp mm till ockerpriser så jag räknar cykeln som nästan gratis.
Planen med denna är samma som jag hade med Koga-ramen. Cockpiten ryker till förmån för något modernare och lite mer aggressivt, växlarna bytes mot modernare 1x9 och pakethållaren mot en korg fram (de där low rider-fästena är för goda för att motstå).
Fortsättning följer!
Nejdå nu blir det inga fler cyklar på ett bra tag. Jag kan dock eventuellt ha sagt så förra gången också. Och gången innan det. Och gången dessförinnan.Härligt men du snittar en Miyata i veckan nu, blir ju inga kvar till oss andra om du ska fortsätta i detta tempo!
Hej,Jag har blivit gubbe. Smiter från förpliktelser för att sniffa Autosol i min källare.
Hej Kim.Hej,
Jag heter Kim. Jag har också blivit gubbe. Jag är Autosol-torsk.
Lugn kamrater, han bara skämtar.Nejdå nu blir det inga fler cyklar på ett bra tag.
Häng den på väggen några veckor och känn efter. Man vet aldrig. Dessutom kan det vara bra att ha en cykel att göra sig av med om du oförhappandes skulle behöva lägga till någon annan framöver.Jag har inte bestämt vad som ska hända med Koga-ramen än, nu när den blev oväntat omåkt av en QuickCross. Vem vet, kanske blev den så sårad redan innan vi hann lära känna varandra ordentligt att den behöver en nystart i ett annat hem? Vem vet, inte du. Vem vet, inte jag.