Dagens tur från Falken blev inte riktigt som planerad, inte igår kväll heller! Kom ner till Falkenberg igår och checkade in i min väns sjöstuga med min bror Lukas och två vänner Jesper och Eskil. Vi 4 skulle på vinfestival på Lilla Napoli, äta lite pizza och dela på en flaska vin, där var det för härlig stämning så det blev betydligt fler än en flaska vin och även senare än 23 vilket var prel läggdags för mig!
Vaknade upp, åt frukost och hängde lite innan jag skulle hoppa på cykeln, då bestämde Eskil sig för att ta Mr Miyata och hänga på till Halmstad och ta tåg tillbaka till Göteborg. Vi började cykla och hade det otroligt, efter drygt två mil började jag få ont i knäna som i slutet av hemfärden från
@LWB med
@n3wton. Det kändes fortfarande helt okej så vi trampa på, ner till Halmstad för lunch, Eskil var då såld på hela konceptet och snackade om vilken Miyata han skulle skaffa, hur han ville ha den osv osv så vi kommer nog få ett nyförvärv inom sin tid! Han valde att hänga på ner till Ängelholm och ta tåget därifrån och då var ingen så glad som jag för hans sällskap är alltid uppskattat! Vi cyklade och hade från start konstant rätt stark sidovind som från och till blev med eller mot oss, mycket asfalt tog vi i ett lugnt tempo, såg oss omkring, stannade och drack saft på Olles saftdepå, en lite längre paus i Båstad, plockade hallon och smultron och drömde om en ”skånelänga” med murgröna över en gavel och en klanderfri gräsmatta och verkstad mitt bland åkrarna!
Modet var gott och jag ville bara cykla mer och mer men mitt knä gjorde tillslut för ont för att fortsätta så i Ängelholm när Eskil tog tåget till Göteborg ändrade jag planerna och tog tåget till Köpenhamn! Tanken var ute mellan två träd vid Mölle, sen ta mig till Helsingborg och färja till Helsingör, möta en vän där och cykla på slottsafari och sen strandvägen(?) förbi louisiana till Köpenhamn, men så fick det inte bli denna gången! Vi får om knät vill ta någon utflykt från Köpenhamn i veckan! De har en pågående jazzfestival där nere nu så jag kommer ta mig direkt till en spelning min köpenhamnare har hittat!
Det blev inte som tänkt och jag hoppas bara mitt knä funkar snart igen, nu kan jag knappt gå upp för en trapp! Huvudet vill cykla mer men fick jazz istället, inte helt värdelöst så slutet gott allting gott!
Detta var första riktiga rundan men cykeln och jag är verkligen helnöjd! Sitter väldigt bekvämt på hoodsen och lagom snabbt i bockarna, sadeln funkade utan skav i 10mil utan cykelbyxor! Den är stabil och jag fick med mig de grejer jag ville, inga top notch lösningar för packningen men de gjorde jobbet, spanar lite på något framrack och ha minipanniers, skulle behöva lite mer packplats! Den funkar till 10mil och en hand på styret och handla runt en bruk, klädd i birkenstock iklickad! Utväxlingen är tung, 44/54 fram, så jag kommer nog byta till vevpartiet från
@Carl Edfeldt så jag kan köra typ 34/44, de vore rimligare, jag fick gå i några backar Men vet inte om det hade gått eller inte om mina knän ville!
Kommer ett gäng bilder från rundan! Kan rekommendera den, väldigt fin! Huvudsakligen asfalt med delar av grus här och där, men från öppna ängar och stränder till skog och viss transport genom samhällen!
Klickar med ett gäng bilder och turen på Strava, missade att starta Strava så tappade några kilometer där, men vem räknar va?
https://strava.app.link/HoNHWqcSwrbVisa bilaga 566290
Allt gott,
Edvin