DavidtheDoom
Aktiv medlem
White AX 290 FF 21
2000 kr är faktiskt nästa för bra för att kunna låta bli. Är ju som ett par cykelskor, eller typ en tröja och en uppsättning däck.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ny stolpe ?Jag är 188 och sitter helt OK med en ny 40cm sadelstolpe och ny kortare/högre stam. Kommer nog inte cykla mer än nån mil per tur på den, så perfekt behöver den inte vara.
Den som var original var för kort för mig. Har långa ben.Ny stolpe ?
Du och jag är lika långa och inte behövde jag någon ny stolpe.
Iof är man olika konstruerad men det finns rätt mycket kvar att ta av.
Det funkar.Någon som är kring 183 cm? Känns den lagom stor i L?
Inte vad du frågar men: Jag är 185cm med 85cm innerbensmått, den känns bra för mig.Någon som är kring 183 cm? Känns den lagom stor i L?
Då blir den säkert kanon, kunde ju inte låta bli jag heller, den är beställd sen tidigare idag.Inte vad du frågar men: Jag är 185cm med 85cm innerbensmått, den känns bra för mig.
Nu har den dykt upp. Det första som definitivt behövde göras var att byta däck, har nog aldrig varit med om en sån imponerande kombination av hög vikt (900g styck) och själadödande känsla (puckgummi). Bytte mot ett par WTB Resolute och cykeln blev direkt ~800g lättare och betydligt roligare att cykla på ojämnt underlag (och överallt annars också) med.Det var för billigt för att inte köpa en, användningsområde får ge sig framöver.
Du får skaffa andra QR-axlar som kräver verktyg.Dagsfärsk soffbild. Som sagt ska det skruvas på diverse bråte snart, och styrändspluggar..
För att göra den mindre stöldbegärlig så har jag offsettat däckloggorna mot ventilerna.
Visa bilaga 569109
Du får skaffa andra QR-axlar som kräver verktyg.
Hindrar lite iaf.
Haha eller så får man ha den ifred och grannens försvinner iställetDå snor dom ju hela cykeln istf ett hjul eller två.?
Nu var ju min kommentar mest på skämt, men den uppmärksamme kan se att det redan är bytt till sådan axel iaf fram. :-)Du får skaffa andra QR-axlar som kräver verktyg.
Hindrar lite iaf.
Sån där har jag inte sett förr men har tänkt på nåt liknande i mima dar... ?Kan konstatera att ramgeometrin gör att det inte riktigt går att montera (en Kinakopia av) ett Kids ride shotgun-säte..
Visa bilaga 569305
Håller med förutom bromsar.Mitt intryck några dagar med hojen,
+ Trevlig cykel till geometri
+ Överlag gedigen byggt/monterad
+ Bra justerade växlar och växlar distinkt
+ Dugliga bromsar (de mekaniska)
+ Handtagen lite lika Ergon GA3
- Inget för priset
En trevlig cykel att möta kidsen eller ta smårundor med. Avser inte byta delar förrän dom slits ut.?
Jag kör med SKS Raceblade Pro XL nu (se bild ovan), skulle tro att de är bland de snabbaste att (de)montera. Den främsta nackdelen är att de inte är lika heltäckande som längre skärmar, och en annan mindre nackdel är att de relativt lätt flyttar lite på sig (kan nog undvikas om man sätter nån greppig tejp under ställena där "greppen" sitter). Till höst/vinter kommer jag nog byta till nåt längre, men ska utvärdera detta först.Någon som har tips på stänkskärmar som är lätta att sätta på/ta av - vid behov?
Dom får jag spana in, tack! ?Jag kör med SKS Raceblade Pro XL nu (se bild ovan), skulle tro att de är bland de snabbaste att (de)montera. Den främsta nackdelen är att de inte är lika heltäckande som längre skärmar, och en annan mindre nackdel är att de relativt lätt flyttar lite på sig (kan nog undvikas om man sätter nån greppig tejp under ställena där "greppen" sitter). Till höst/vinter kommer jag nog byta till nåt längre, men ska utvärdera detta först.
Vilka tog du?Jag satte permanenta biltemaskärmar på dotterns, har funkat bra.
Dessa:Vilka tog du?
Jag köpte Kenda Small Block Eight i 2,1" eller 54 mm bredd till fruns AX 290. Funkar riktigt bra men bredden begränsar utbudet av skärmar något. Tror de kostade 225 kr/st på Bikester.Har någon tips på bra men billigare däck än de @zinkpasta drog på? Fina men lite dyra för hojen..
Skinwalls är ett plus men inget måste. Och tipsa nu inte om vilken e-handlare som helst när vi snackar däck, vi vet alla hur det går då ?
Det kostar 750kr i material (bromsar 600kr +luftningskopp och olja) om man vill byta till hydrauliska på den med mekaniska.Är det de mekaniska bromsarna eller de hydrauliska (båda) på ax+ folk verkar tycka är helt usla?
Och vilken storlek bör man satsa på 178cm 82-83cm innerbenslängd
Låter rimligt. Jag är 190cm och min sambo är 171cm och vi kör en L nu (bytt ut sadelklämman mot en med snabbkoppling, sadelhöjden är det enda vi ändrar beroende på vem som brukar den).Funderar på att köpa plus-varianten att ha som allmän slit och släng-hoj samt dra cykelvagn till och från förskolan. Till saken hör att jag och sambon helst ska kunna dela på samma hoj, så frågan är om det är möjligt att storlek M (antar jag är lämpligast?) kanske skulle funka för både mina 182cm som sambons 160cm, vad säger ni som har hojen?
Dagsfärsk soffbild. Som sagt ska det skruvas på diverse bråte snart, och styrändspluggar..
Kostar tid istället. Dessutom är ax+ billigare med nuvarande rea, det ändras väll om någon vecka igen dock.Det kostar 750kr i material (bromsar 600kr +luftningskopp och olja) om man vill byta till hydrauliska på den med mekaniska.
Kan man sedan sälja de mekaniska blir det inte många kronor för att uppgradera.
Ja förra veckan kostade den utan plus 2000kr.....Kostar tid istället. Dessutom är ax+ billigare med nuvarande rea, det ändras väll om någon vecka igen dock.
Du får inte en bättre hoj för det priset. Slå till :) den var på rea häromsistens för 3499kr så ytterligare -500kr är ett riktigt bra pris.Missa nämligen ax 290 modellen för 1999kr, Men ser nu att ax + finns för 2999? Är den värd pengarna eller ska man avvakta? =)
Ah okej! Då åker jag förbi imorgon fixar en! =) Tack för snabbt svar också =DDu får inte en bättre hoj för det priset. Slå till :) den var på rea häromsistens för 3499kr så ytterligare -500kr är ett riktigt bra pris.
Jag är 187cm och L funkar fint.Någon som har hittat geotabeller eller skulle kunna bidra med mått på en L ram?
Sugen på en jag med men på 190cm är jag ev för lång som tidigare diskuterats i tråden.
Är 188 cm, har långa ben och med +17° 90 mm stam och 40 cm sadelstolpe sitter jag väldigt bekvämt.Jag är 187cm och L funkar fint.
Det låter som att du har styret som på en damtralla alternativt har väldigt långa ben och kort överkropp.Är 188 cm, har långa ben och med +17° 90 mm stam och 40 cm sadelstolpe sitter jag väldigt bekvämt.