Min Surly Midnight Special gick igenom massa iterationer under min långresa under våren som kan vara kul att se, kändes som olika cyklar. Har vagt minne att jag har/ville skriva liknande post tidigare så det kanske ör en dubbelpost. Tyvärr dåligt med fina bilder med alla väskor monterade, men här är ett gäng från utvecklingen.
Kvällen innan avresa på hotell i Stockholm. Pelago-racka, Carradice panniers på 10L vardera, en Wizard Works Shazam Mini och en ILE Rack Bag står för det mesta av packvolymen.
Visa bilaga 576943
Någonstans på vägen mellan Hamburg och Nederländerna. Front rack och stänkskärmar hemskickade och en sadelväska införskaffad istället eftersom front rack gav massa speed wobbles. Panniers kändes som riktiga ankare i motvinden.
Visa bilaga 576946
Nästa version användes i Nederländerna, Frankrike och Schweiz. Jag skickade hem pakethållaren och panniers, monterade en kolfibergaffel från Cairns tillsammans med ett par cages och gaffelväskor. Min mest minimala setup, men jag fick cykla med min packryggsäck nästan exakt hela tiden. Sexigast utseende, tycker jag.
Visa bilaga 576947
Tillskott av Berthoud Cycles stänkskärmar, Tubus Airy titanrack i Schweiz. En drybag på pakethållaren för att ta överflödsvolym från ryggen.
Visa bilaga 576953
Ett par Revelate Designs Nano Panniers levererades i Italien. Jag var sjukt nöjd med denna setup efter att ha provat allt annat. Saknas bara en styrväska som är lite lättare att montera av för transport på tåg, färjor och annat tjafs och jag skulle gärna byta sadelväskan mot en med ventil det är svårt att komprimera denna med så mycket luft inuti.
Visa bilaga 576942
Vattentanken är en CrankTank4 från Adventure Hydration. Den rymmer 4 L och den är guld värd. Brydde mig nästan aldrig om vatten, kunde tänka en (halv)dag framåt istället för att oroa mig för att cykla helt torr varannan timme.