Pepperazzi
Aktiv medlem
Stål!
Det är en Gorilla ja, köpte från JustPedal.nl mitt i pandemin.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Aha, skall kolla vad de har på hyllorna! Hur är den att åka på? Kvalitet?Det är en Gorilla ja, köpte från JustPedal.nl mitt i pandemin.
612 select kallas dom visst av Allcity.Det är 4130 i rören, eller hur?
612 Select is the name we’ve given to our proprietary blend of double-butted 4130 Chromoly steel tubes.
Du vann?Vafan hände egentligen?!
Visa bilaga 585371
Vackert! Men hur ser urvalsprocessen ut när du ska ut och cykla en sväng?Vafan hände egentligen?!
Visa bilaga 585371
Vafan hände egentligen?!
Precis! Saknar exempelvis både en grön och en lila cykel.Det vanliga? Det är en snygg och konsekvent uppställning! Men även om det är "sex helt olika cyklar" rör du dig ändå i en smal skärva i ena änden av spektrat, det finns gott om utrymme att utöka samligen!
Riktigt snyggt byggt!Då är det väl dags för premiärtur imorgon då!
![]()
![]()
Fin! Har en sån på väggen jag med."Nytt" stål
Lila cykel är ordnad. Saknar nu en grön bara …Precis! Saknar exempelvis både en grön och en lila cykel.
Lila cykel är ordnad. Saknar nu en grön bara …
Visa bilaga 592973
Tänkte också att det där var ett kedjeskydd med mycket personlighet. Se till att skaffa sådana här isf, dem är helt uppenbart framtiden.Släng skiten och bygg en ny hoj runt kedjeskyddet. Förtjänar det.
Kan nog bli rätt ball, men det är en väldigt liten ram."Äldre stål"
Visa bilaga 592965
Funderar på ett Neo Retro projekt med lite nyare delar. Ska se hur det blir med högprofil och svarta delar.
Blir det inte så snyggt så får det bli mer klassiskt och mer silver på delarna.
Härligt med ännu lite mer modernt stål! Vad blir det av den där, finracer?"Nytt" stål
Man blir ju glad varje gång man ser en Somec, även med en lite mer nedtonat målarjobb så får dem ändå till fina detaljer som dropouts och spetsarna på fram- och bak gaffel."Äldre stål"
Visa bilaga 592965
Funderar på ett Neo Retro projekt med lite nyare delar. Ska se hur det blir med högprofil och svarta delar.
Blir det inte så snyggt så får det bli mer klassiskt och mer silver på delarna.
Jo det är en fin ram. Färgen på denna är lite risig och sliten dock... får se om jag lämnar in den senare.Härligt med ännu lite mer modernt stål! Vad blir det av den där, finracer?
Ja den är ganska liten. 50 cm. Ska nog egentligen ha en 52-54 cm.Kan nog bli rätt ball, men det är en väldigt liten ram.
Ja den är ganska liten. 50 cm. Ska nog egentligen ha en 52-54 cm.
Men jag har ganska korta ben så det ska nog gå få till ändå.
Mekställ och universalverktyget på bilden -är det allt som behövs?"Nytt" stål
Vansinnigt snygg! Lacka inte om! Sällan sett en så snygg patina! Dessutom förlorar du ju det snygga kromet då:)
Att kromet på bakgaffeln matchar i djup med höjden på fälgen är
Universalverktyget = sax, eller? :DMekställ och universalverktyget på bilden -är det allt som behövs?
Ska inte vara några problem. Kört så i många år på flera cyklar (av samma anledning som dig)Universalverktyget = sax, eller? :D
Nu har den fått,skärmar. Var tvungen att sätta fästet bakom gaffel fram, borde inte vara några problem? 32mm kom inte in annars.
Sen hade jag bara orange BB... Sorry gudarna
Visa bilaga 593107
Visa bilaga 593207
Testade lite idag. Är inte säker om det ska bli så här.
Man kanske skulle köra lite mer diskret och lågprofil. ?
Har tänkt så med. Överväger att byta till rak gaffel. Kanske svart. Men då förstör man designen med pilen i rött som finns både i framgaffel och där bak.Tycker själv att det krävs en rak framgaffel för att det ska funka men spinkiga stålrör och feta fälgar.
//j
Den ramen är så snygg att den gör sig med nästan vilka fälgar som helst :)Tycker själv att det krävs en rak framgaffel för att det ska funka men spinkiga stålrör och feta fälgar.
//j
Dumt att inte köra vidare med originalgaffeln.Har tänkt så med. Överväger att byta till rak gaffel. Kanske svart. Men då förstör man designen med pilen i rött som finns både i framgaffel och där bak.