Visa din uppgradering

Visa din uppgradering
Blir spännande att prova Switchgraden när vädret tillåter.

Visa bilaga 603957
Ooo! Den där har jag länge varit sugen på. Skulle vara bra att kunna tilta sadeln bak när man kör park eller liknande, och sen gärna lite framåtlutat när man ska upp. Visst hade den 3 lägen?
Skriv gärna lite om den när du provat.

Varifrån köpte du och vad landade det på?

Visa din uppgradering
Nya dosor!

Bilagor

• 20230120_164821.jpg
    20230120_164821.jpg
    353.2 KB · Besök: 125
Visa din uppgradering
Ooo! Den där har jag länge varit sugen på. Skulle vara bra att kunna tilta sadeln bak när man kör park eller liknande, och sen gärna lite framåtlutat när man ska upp. Visst hade den 3 lägen?
Skriv gärna lite om den när du provat.

Varifrån köpte du och vad landade det på?
Köpte den från hemsidan (en b-stock variant men den ser ut som ny). Kostade väl 239 usd plus ca 400 i tull o moms.

Dyrt ja, men jag har en del branta klättringar som tar mellan 10 och 60 minuter (bor numera på Island så finns en del berg). Hoppas dessa blir lite bekvämare när jag inte har sadelns nos i baken.

Visa din uppgradering
Köpte den från hemsidan (en b-stock variant men den ser ut som ny). Kostade väl 239 usd plus ca 400 i tull o moms.

Dyrt ja, men jag har en del branta klättringar som tar mellan 10 och 60 minuter (bor numera på Island så finns en del berg). Hoppas dessa blir lite bekvämare när jag inte har sadelns nos i baken.
Sadelns nos i baken undviker man gärna ?

Visa din uppgradering
”Fixade” till lillkillens cykel från sjudelat frihjul nonamenav till 10delat saint /zee på deorenav med HG body , ekrarna var lika långa på båda så det gick enkelt att bygga ihop (over over under ekar i huvet) ?
C54605C4-EBB7-4D65-9A1D-5CC81032E9C3.jpeg

Bilagor

• 7D24BA51-570E-49F1-BB5C-8101C3F5D37C.jpeg
    7D24BA51-570E-49F1-BB5C-8101C3F5D37C.jpeg
    620 KB · Besök: 103
  • F5696B86-6136-4A8E-9AF5-7F6C32741830.jpeg
    F5696B86-6136-4A8E-9AF5-7F6C32741830.jpeg
    653.4 KB · Besök: 90
Senast ändrad:
Visa din uppgradering
Efter 3 månaders förvaring hos polis var det dags för 7-speedade Urban att få nya Spinova 47-622, Yosemite-sadel, korg, plingklocka, pedaler, ny dynamo och en allmän översyn. Vet en tjej som kommer att bli väldigt glad för den..

Bilagor

• 20230125_224117.jpg
    20230125_224117.jpg
    493.9 KB · Besök: 105
Visa din uppgradering
Jag uppgraderar nästan aldrig saker, men hade nu chansen till trippel uppgradering för att jag hade tre fall av dumheter/otur. Först hade jag inte åtdragit vevarmen med 52 Nm. Vevarmen lösnade flera gånger och då verkade det att infästningen hade slitat lite och inte hålde fest. Köpte en ny, och snyggare vevparti (skulle hade köpt Truvativ Stylo, som jag senare köpte till min helstel; vet inte varför jag valde NX, som har ful grafik). Köpte också en insex med riktigt lång hävarm och sedan dess satt gamla vevpartiet fast. Upptäckte senare att jag, som många, hade tappat brickan till sälfavdragning. Köpte en ny med guldfärgade skruv. Några veckor sedan upptäckte jag att jag hade varit dum och inte hade koll på slitage av drivlinan och behövde slänga allt. Köpte en fin matt guld drev med snygg design från Unite Components, som jag inte kände till. Riktigt snygg kombo, tycker jag, relativt billigt och tur vid oturen!

2023-02-01-21-45-11-523.jpg

Visa din uppgradering
Nukeproof Horizon V2-hjul i kombination med Specialized-däcken innebär en viktbesparing på sammanlagt cirka 1 kg jämfört med cykelns originalhjul och Magic Mary/Hans Dampf. (På bakhjulet sitter ett Purgatory Grid T7.)

Detta gjorde verkligen cykeln mer lekfull!
IMG_20230219_125701.jpg

Senast ändrad:
Visa din uppgradering
Visa din uppgradering
Blev en ny gaffel för i år. Väntar bara på att snön ska försvinna nu . Ser det ut som att dämparen inte är ordentligt fastskruvad på bild två ???
Nu har jag inte sett de nya rockshoxgafflarna live men det ser onekligen ut som oringen syns ganska tydligt, håller den trycket ?
Eller det där är dämparsidan då borde du kunna dra åt, men du måste ta bort vreden först förstås….

Visa din uppgradering
Lång plastinsats för sadelstolpen på min Wattbike.
6B5B3D2F-C528-4D47-932F-CAF0AD2E7F2E.jpeg

Hade redan löst problemet med glappande sadelstolpe, men denna lösning erbjöds gratis från Wattbike.

Visa din uppgradering
Suktat länge, nu är de här. Nya hjul till Railen. Även ny kassett, kedja, bromsskivor och däck, så det gamla hjulparet kan förbli komplett som extrahjul. Uppgraderar också genom att testa tubeless för första gången..? Om det bara kan bli vår nångång så jag kan provköra på riktigt!Visa bilaga 612981Visa bilaga 612982

Hur har du överlevt utan tubeless??

Snygga hjul!

Visa din uppgradering
Oneup styre + AB oval 32T klinga ?
Nytt vevparti också utbytt på garanti för att överhuvudtaget få dit ovala klingan ?
Visa bilaga 614100Visa bilaga 614101

OneUp styre är än av de få uppgraderingar som riktigt gör cyklingen trevligare: den filtrar bort en stor del av småstöket. Men kanske har du också buttercups i gaffeln? Känner man verkligen skillnaden?

Visa din uppgradering
OneUp styre är än av de få uppgraderingar som riktigt gör cyklingen trevligare: den filtrar bort en stor del av småstöket. Men kanske har du också buttercups i gaffeln? Känner man verkligen skillnaden?
Styret ska bli riktigt spännande att testa. Mitt första kolfiber, går ifrån 35 mm vrålstyft alu.
Inga buttercups i min gaffel tyvärr, så det kan jag inte svara på.

Tillbaka
Topp