BuTTuS
Aktiv medlem
Visa din Fatbike
Häll ut guckan?Tillverkad i aluminium. Just nu väger den 10,05kg enligt min våg. Får se när jag tar steget att byta något för att hamna under 10kg! :-)
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Häll ut guckan?Tillverkad i aluminium. Just nu väger den 10,05kg enligt min våg. Får se när jag tar steget att byta något för att hamna under 10kg! :-)
Kör faktiskt med Revoloop slangar! Tycker inte riktigt om det där med slanglöst! ?Häll ut guckan?
Är nyfiken på slangarna...funkar dom bra? Inga punkteringar? Vad väger dom?Kör faktiskt med Revoloop slangar! Tycker inte riktigt om det där med slanglöst! ?
Slangarna väger 154g enligt R2-BIKE. Tycker att de fungerar klockrent, givet att de inte är defekta från produktion... Jag har någon gång fått ett par som var dåliga och började tappa luft första veckan. Problemet var där slangen var skarvad. Med hjälp av en tandpetare och superlim fick jag in limmet mellan skarven och de höll sedan tätt. Har både dessa i fatbiken och min gravelbike. Det kan dock hända att de glider inne i fälgen, varvid ventilen kröks. Vad jag gjorde för att lösa detta var att sätta en bit dubbelhäftande tejp mellan slangen och fälgen (ca 10cm lång och bred som fälgen ungefär). På gravelbiken behövs detta inte göras då fälgen är djupare och håller bättre om ventilen. Har aldrig fått punktering på dessa, värt att nämna är att jag inte fått en enda punktering senaste 5 åren oavsett vilken slang jag använt.Är nyfiken på slangarna...funkar dom bra? Inga punkteringar? Vad väger dom?
Är det fruset och fint nu efter förra veckans regnande?
Kring Hamptjärnsstugan vet jag att det finns spår och vinterstigar som är hårda och fina justa nu. Säkert Stadsliden och andra ställen också.Är det fruset och fint nu efter förra veckans regnande?
Den ser superkul ut, grattis!Det blev en fatbike för mig. Efter att ha cyklat med det mesta och testat allt från bmx, mtb, cityhybrid, Bullit, och kronans militärcykel till aeroracer blev det äntligen en fatty.
Alla cyklar jag har fyller en lucka och samtliga har sin givna plats.
Efter att ha kört en del med min Trek farley inser jag att den är galet kompetent. Funkade fantastiskt fint på tekniska stigar med mycket rötter och regnhala klippor. Den funkade också riktigt bra på transportsträckor och är ju väldigt bekväm på både grusvägar och genom Göteborgs stadskärna.
Detta kommer bli min nästa reskamrat på semestern! Nu ska den rustas med lite väskor och pakethållare.
#nöjd!!
(Usel bild, men glömde helt att fota under mina turer..)
Visa bilaga 608009
Ser riktigt fin o trevlig ut !Det blev en fatbike för mig. Efter att ha cyklat med det mesta och testat allt från bmx, mtb, cityhybrid, Bullit, och kronans militärcykel till aeroracer blev det äntligen en fatty.
Alla cyklar jag har fyller en lucka och samtliga har sin givna plats.
Efter att ha kört en del med min Trek farley inser jag att den är galet kompetent. Funkade fantastiskt fint på tekniska stigar med mycket rötter och regnhala klippor. Den funkade också riktigt bra på transportsträckor och är ju väldigt bekväm på både grusvägar och genom Göteborgs stadskärna.
Detta kommer bli min nästa reskamrat på semestern! Nu ska den rustas med lite väskor och pakethållare.
#nöjd!!
(Usel bild, men glömde helt att fota under mina turer..)
Visa bilaga 608009
Lite nyfiken till varför du bytte grejor. Missnöjd med original eller bara kul att hotta upp den?Nu hoppas jag att jag bytt den sista delen på den här cykeln, till 175 mm vevar för en fullvuxen.
Det blev bara ram+gaffel, vevlager, axlar och bromsar kvar från orginal ?
Visa bilaga 611763
Hade väl som plan redan från början att den skulle bli flackare och lättare, och 26" för däckutbudets skull.Lite nyfiken till varför du bytte grejor. Missnöjd med original eller bara kul att hotta upp den?
What's up med ventilhattarna, är ju grövre än mina överarmar?Nu sitter det 203 bromskivor runt om på interceptorn ??Visa bilaga 611872
Handgranater! :)What's up med ventilhattarna, är ju grövre än mina överarmar?
What's up med ventilhattarna, är ju grövre än mina överarmar?
stämmer bra kabom hetaHandgranater! :)
![]()
Det är riktigt många! ?Nu sitter det 203 bromskivor runt om på interceptorn ??Visa bilaga 611872
Många? ??Det är riktigt många! ?
203 skivor är 201 st fler än de flesta av oss nöjer oss med. ?Många? ??
Det ser underbart ut!Borde vara lag på att alla ska ha en fatbike när det är skare!
Visa bilaga 616810
Visa bilaga 616811
Ja här håller skaren inte riktit bra ännu men utlåvas varma dagar å kalla nätter kommande vecka så då skall det väl ordna sigBorde vara lag på att alla ska ha en fatbike när det är skare!
Grattis till en supertrevlig fatbike :)
Ja jag hoppas att den ska vara lite mer "xc-hardtail" så att säga.Grattis till en supertrevlig fatbike :)
Snyggt! :-)Visa bilaga 630693
Visa bilaga 630692
Nu ihopbyggd och provcyklad! Slanglöst är högst upp på att-fixa-listan.
Snygg! Salsa?
Första intrycket?Tog Fattien på en efter maten snabbis...
Första intrycket?