White AX 290 FF 21

White AX 290 FF 21
Ska man anse detta som "rea"?
Vill minnas att den enklare modellen kostade 1999kr som billigast förra hösten?
Är den fortfarande att anses som prisvärd, eller ska man vänta tills priset ev sänks ännu mer?

White AX 290 FF 23
Ja, dealen med cykeln för 2000 kr kom i samband med rn jätteutrensning från XXL där de slumpade iväg rätt många olika cyklar till grymma priser. För 2500 är den fortfarande prisvärd ?
Köpte en till min dotter och den fungerar utomordentligt bra, bara bytt sadel (vattensjuk..) samt styre (lite brett). Däcken är som sagt inte top, men har inte behövt byta än.

White AX 290 FF 21
Jag köpte en AX 290 FF 23 åt sonen igår. Gick på 2500:-.
Väldigt mycket cykel för pengarna måste jag säga. Jag gillar egentligen inte utseendet på ramen, men det märker man ju inte när man sitter på den. Den känns verkligen som en mycket dyrare cykel när man cyklar på den.
Den ska utrustas som skol-pendlare, men det hade varit kul att slänga på så breda däck som det bara går och testa vad den går för i skogen. ?

Tyvärr finns ett litet smolk i bägaren. Jag kände redan i butiken att styrlagret var för hårt åtdraget. Styret kunde inte svänga helt fritt. Det kändes inte superhårt åtdraget, så jag trodde inte att det skulle vara någon fara.
När vi kom hem fick cykeln sig en liten genomgång och jag lättade på lagerspänningen. Och jag tycker mig märka att det inte löper helt 100% smooth. När man svänger styret snabbt från ena sidan till det andra hör man ett svagt ljud från lagren. Det hackar/vibrerar inte så att man känner det. Det finns inga "lägen" som det kan bli när kulorna blivt ordentligt deformerade. Om jag inte hade letat efter problemet skulle jag inte ha upptäckt det.

Hur skulle ni göra? Köra och vara glad, eller åka tillbaka med cykeln?

White AX 290 FF 21
Jag köpte en AX 290 FF 23 åt sonen igår. Gick på 2500:-.
Väldigt mycket cykel för pengarna måste jag säga. Jag gillar egentligen inte utseendet på ramen, men det märker man ju inte när man sitter på den. Den känns verkligen som en mycket dyrare cykel när man cyklar på den.
Den ska utrustas som skol-pendlare, men det hade varit kul att slänga på så breda däck som det bara går och testa vad den går för i skogen. ?

Tyvärr finns ett litet smolk i bägaren. Jag kände redan i butiken att styrlagret var för hårt åtdraget. Styret kunde inte svänga helt fritt. Det kändes inte superhårt åtdraget, så jag trodde inte att det skulle vara någon fara.
När vi kom hem fick cykeln sig en liten genomgång och jag lättade på lagerspänningen. Och jag tycker mig märka att det inte löper helt 100% smooth. När man svänger styret snabbt från ena sidan till det andra hör man ett svagt ljud från lagren. Det hackar/vibrerar inte så att man känner det. Det finns inga "lägen" som det kan bli när kulorna blivt ordentligt deformerade. Om jag inte hade letat efter problemet skulle jag inte ha upptäckt det.

Hur skulle ni göra? Köra och vara glad, eller åka tillbaka med cykeln?
Jag skulle lämna tillbaka den. Helt plötsligt går det sönder och man tappar sugen.

White AX 290 FF 21
Letade pakethållare till min 290 och köpte universalmodellen från Biltema på vinst och förlust.

På pluskontot; pakethållaren passar och sitter riktigt stadigt när den väl är på plats. Kostar nästan ingenting. Funkar med Biltemas egna cykelväskor.

På minuskontot; eftersom pakethållaren fäster i sadelstolpen så hamnar den väldigt högt upp. Ser billig och smäckig ut (vilken den faktiskt också är). Monteringsdetaljerna lämnar en del att önska.

20230820_170329.jpg
20230820_170336.jpg
20230820_170348.jpg
20230820_170643.jpg

White AX 290 FF 21
Letade pakethållare till min 290 och köpte universalmodellen från Biltema på vinst och förlust.

På pluskontot; pakethållaren passar och sitter riktigt stadigt när den väl är på plats. Kostar nästan ingenting. Funkar med Biltemas egna cykelväskor.

På minuskontot; eftersom pakethållaren fäster i sadelstolpen så hamnar den väldigt högt upp. Ser billig och smäckig ut (vilken den faktiskt också är). Monteringsdetaljerna lämnar en del att önska.

Visa bilaga 647725Visa bilaga 647727Visa bilaga 647728Visa bilaga 647729
Har haft denna på en pendlare tidigare och blev nästan lättad när någon skruvade loss den och snodde. Kändes billigare än den var. Till min reservcykel nu köpte jag från Decathlon och den känns så stabil

White AX 290 FF 21
Kör på en Bits från XXL. Den har fått lite kritik tidigare i tråden men funkar med Julas cykelväskor, har veckohandlat utan att det känts instabilt pågår hemvägen.

IMG_20230419_195655.jpg

White AX 290 FF 21
Kör på en Bits från XXL. Den har fått lite kritik tidigare i tråden men funkar med Julas cykelväskor, har veckohandlat utan att det känts instabilt pågår hemvägen.

Visa bilaga 647863
Den var jag ute för egentligen; men xxl tog aldrig in den trots löften:D tjusig!

White AX 290 FF 21
Behövde en cykel för att lämna på förskolan och cykla till jobbet några dagar i veckan. Blev rätt imponerad för pengen. Skulle man byta bromsar och däck har man en grymt bra cykel. För mig funkar den så här än så länge, får byta lite eftersom.

Blev sks skärmar och basil portland rack för att få med alla prylar till jobb och förskola.

Styret är lite för brett faktiskt får se om jag kan leva med det. Cykelsits, stöd och andra pedaler ska på nu iaf.
Snapchat-780882815.jpg

White AX 290 FF 21
Vad tror ni om att sätta på grova MTB däck och köra på stigar i skogen, jag vill ha något billigt och dämpare på cyklar i denna prisklass är vad jag har förstått inte något att satsa på.

White AX 290 FF 21
Det är ganska brant vinkel på gaffeln, men det gick ju att cykla på sådant under många herrans år också.

Jag tror du får en lite bättre cykel för syftet om du köper något begagnat, men visst kommer du kunna ha skoj på den där jonnen i skogen med!

White AX 290 FF 21
Vad tror ni om att sätta på grova MTB däck och köra på stigar i skogen, jag vill ha något billigt och dämpare på cyklar i denna prisklass är vad jag har förstått inte något att satsa på.
Jag körde den som enda mtb i två år med Maxxis Ikon, 2,2 fram och 2,35 bak. Sätta på tiodelad växel och deoerebromsar. I vintras då blöt mark hade frusit blev det hoppigt i skogen.

White AX 290 FF 21
Hej! Jag har funderat på att köpa en AX+ 290 ett bra tag och gjorde idag slag i saken på XXL-rean (3500 kr) efter att ha läst den har tråden.

Jag köpte med ett BITS-ställ (https://www.xxl.se/bits-kickstand-k-mount-rear-24-29-cykelstod/p/1109406_1_style), men lyckas inte montera det. När jag placerar stället bakom hålen i ramen för att skruva fast det lyckas jag inte skruva i den bakre skruven, hur jag än försöker gängas den i fel så att den pekar snett uppåt istället för rakt in mot cykeln. Funderar på om det är fel på min teknik, på stället eller på cykeln, men försökte i säkert en timme utan att lyckas. Det känns som att det bakre skruvhålet i stödet inte riktigt kommer tillräckligt högt upp för att skruven ska ha plats att gå i rakt.

Skulle det hjälpa att köpa ett annat ställ? Funderar på detta, passar det?

Tänkte även köpa en pakethållare, ska jag ha ett som är speciellt anpassat för cyklar med skivbroms (jag har alltså plus-modellen), passar detta?
Behöver även köpa ett lås och skulle gärna ha ett ramlås. Cykeln har ju inga skruvhål för vanliga ramlås, men jag ser att det finns ett hål i mitten ovanför hjulet:
IMG_7342.jpeg
Är det där hålet tänkt att används för att fästa lås av den här typen (ser dock att det låset inte finns tillgängligt där jag bor)? https://www.biltema.se/cykel-elcykel/cykeltillbehor/cykellas/ramlas-2000023929
Tacksam för hjälp :-)

Senast ändrad:
White AX 290 FF 21
Hej! Jag har funderat på att köpa en AX+ 290 ett bra tag och gjorde idag slag i saken på XXL-rean (3500 kr) efter att ha läst den har tråden.

Jag köpte med ett BITS-ställ (https://www.xxl.se/bits-kickstand-k-mount-rear-24-29-cykelstod/p/1109406_1_style), men lyckas inte montera det. När jag placerar stället bakom hålen i ramen för att skruva fast det lyckas jag inte skruva i den bakre skruven, hur jag än försöker gängas den i fel så att den pekar snett uppåt istället för rakt in mot cykeln. Funderar på om det är fel på min teknik, på stället eller på cykeln, men försökte i säkert en timme utan att lyckas. Det känns som att det bakre skruvhålet i stödet inte riktigt kommer tillräckligt högt upp för att skruven ska ha plats att gå i rakt.

Tänkte även köpa en pakethållare, ska jag ha ett som är speciellt anpassat för cyklar med skivbroms (jag har alltså plus-modellen), passar detta?
Behöver även köpa ett lås och skulle gärna ha ett ramlås. Cykeln har ju inga skruvhål för vanliga ramlås, men jag ser att det finns ett hål i mitten ovanför hjulet:
Visa bilaga 649383Är det där hålet tänkt att används för att fästa lås av den här typen (ser dock att det låset inte finns tillgängligt där jag bor)? https://www.biltema.se/cykel-elcykel/cykeltillbehor/cykellas/ramlas-2000023929
För lås finns det "adapters" att köpa, typ som denna;

Men min uppelvelse är att det är lite för tight ändå med ramlås. Inte testat med biltema dock.

Vad gäller pakethållaren har jag satt en sådan, fast ej-disc, på dotterns cykel. Behövde dock köpa längre stag, längsta på 300mm tror jag jämfört med de 230 som följer med. Gick att beställa via lbs utan problem för ca 50kr.

Edit: ska tilläggas att det är vanliga modellen, inte +

White AX 290 FF 21

Visa bilaga 649383Är det där hålet tänkt att används för att fästa lås av den här typen (ser dock att det låset inte finns tillgängligt där jag bor)? https://www.biltema.se/cykel-elcykel/cykeltillbehor/cykellas/ramlas-2000023929
Jag har dålig koll på ramlås, men vet att man iaf fäster stänkskärmar i det hålet.

White AX 290 FF 21
...

Skulle det hjälpa att köpa ett annat ställ?
Precis det där stödet köpte jag till sonens AX 290 FF (inte +). Fick det monterat i butik så vet inte om det är något särskilt man behöver tänka på. Men det ska alltså passa.

Är det långt till närmaste XXL-butik? Annars är det nog enklast att svänga förbi och be om hjälp. Det är väl knappast troligt men det skulle ju kunna vara något fel på ramen eller stödet.
Förresten. Drar du åt den främre skruven för fullt innan du försöker med den bakre? Testa i så fall att lossa lite på den främre innan du sätter den bakre på plats.

White AX 290 FF 21
Precis det där stödet köpte jag till sonens AX 290 FF (inte +). Fick det monterat i butik så vet inte om det är något särskilt man behöver tänka på. Men det ska alltså passa.

Är det långt till närmaste XXL-butik? Annars är det nog enklast att svänga förbi och be om hjälp. Det är väl knappast troligt men det skulle ju kunna vara något fel på ramen eller stödet.
Förresten. Drar du åt den främre skruven för fullt innan du försöker med den bakre? Testa i så fall att lossa lite på den främre innan du sätter den bakre på plats.
Precis, det var personalen i butiken som rekommenderade BITS-stödet så det borde ju passa i teorin. Jag hade låtit dem installera det om de hade kunnat fixa det samma dag, men ville ha med cykeln hem :-) Det är inte så farligt långt till XXL, men bara lite omständigt då jag inte har bil så då behöver ta cykeln på pendeln eller cykla i tre kvart.

Under mina försök lät jag främre skruven sitta både hårt, löst och inte alls (dvs börja med den bakre skruven), men lyckades ändå inte få i skruven rakt.

White AX 290 FF 21
Jag har dålig koll på ramlås, men vet att man iaf fäster stänkskärmar i det hålet.
?‍♂️ Det låter rimligt ja ? Det ser man ju i instruktionen till Biltema-skärmarna som vissa i tråden rekommenderar (kanske skaffar såna om ingen har nåt mer prisvärt alternativ?). Till mitt försvar har jag aldrig monterat en bakre stänkskärm som skruvas fast, bakskärmen till min MTB fästs med spänne runt sadelstolpen.

White AX 290 FF 21
Aha! Tänkte testa det och köpte precis ett sånt stöd på Biltema, men upptäckte sen hemma att jag inte har en så stor insexnyckel som krävs. Jag tycker mig mäta det till 8 mm, kan det stämma?

Och när det gäller BITS-stödet från XXL tycker jag fortfarande att det bakre hålet i stödet inte ligger som det ska i förhållande till hålet i cykeln. Har försökt ta båda dessa bilder framifrån så att hålet är i mitten av kamerabilden:

Bild 1: främre hålet, centrerat och fint

IMG_7376.jpeg

Bild 2: bakre hålet, stödets hål är för högt upp och kan inte tryckas mer nedåt
IMG_7377.jpeg

Senast ändrad:
White AX 290 FF 21
Nu trillade min cykel in. Lock on-handtag även på min AX 290 FF+.

Däremot tycker jag det ser helt knäppt ut med vevarmarna.
Visa bilaga 581333Visa bilaga 581332Visa bilaga 581334

Edit:
Verkar vara varians på delarna som gör att vevarmarna inte glider på fyrkantsaxeln ordentligt utan bottnar i "förtid".
Ny på forumet och har cyklat på min AX+ ett par veckor nu. Väldigt nöjd generellt men mina vevarmar ser likadana ut och jag tycker det ”flexar” lite när man trycker på i högre växlar. Helt novis på detta, går det att spänna åt på nåt sätt?

White AX 290 FF 21
Ny på forumet och har cyklat på min AX+ ett par veckor nu. Väldigt nöjd generellt men mina vevarmar ser likadana ut och jag tycker det ”flexar” lite när man trycker på i högre växlar. Helt novis på detta, går det att spänna åt på nåt sätt?
Jag var inte nöjd med "finishen" så jag skeppade tillbaka min cykel till XXL. Vet faktiskt inget om hur den känns eller om något går att ändra.

White AX 290 FF 21
Behövde en cykel för att lämna på förskolan och cykla till jobbet några dagar i veckan. Blev rätt imponerad för pengen. Skulle man byta bromsar och däck har man en grymt bra cykel. För mig funkar den så här än så länge, får byta lite eftersom.

Blev sks skärmar och basil portland rack för att få med alla prylar till jobb och förskola.

Styret är lite för brett faktiskt får se om jag kan leva med det. Cykelsits, stöd och andra pedaler ska på nu iaf.
Visa bilaga 649204
Behövde du byta till en längre framaxel? Har beställt likadan lasthållare.

White AX 290 FF 21
Hej.

Beklager jeg skriver på dansk, håber det går. Jeg købte cyklen på tilbud hos XXl pga. denne forum tråd. Nu vil jeg bare sige tak for info, vældig fin cykel for pengene. Jeg byttede bremserne til Shimano mt-200 vældig let! Jeg solgte mine Tektro bremser for samme beløb som Shimano mt-200 kostede, så det var en no-brainer. Jeg har sat på Biltema stänkskærme og har byttet ud dækkene til Panaracer Gravelking 700x38c. Basil Portland passer med en lille smule modificering ved akslen. Har byttet ud Pedaler til CrankBrothers Stamp1, rigtig god pedal!
Cykel.jpg

White AX 290 FF 21
Någon som med framgång lyckats montera djupare (och gärna billigare) cykelkorg än Wald eller Basil? Typ något som håller en större handväska på plats utan spänne.

Edit: Börjar känna att orken tar slut här.. lägger den på K&S istället så kanske det blir en färdigkittad damcykel för barnet istället.

Senast ändrad:
White AX 290 FF 21
Någon som med framgång lyckats montera djupare (och gärna billigare) cykelkorg än Wald eller Basil? Typ något som håller en större handväska på plats utan spänne.

Edit: Börjar känna att orken tar slut här.. lägger den på K&S istället så kanske det blir en färdigkittad damcykel för barnet istället.
Har satt dit en frampakethållare med löstagbar korg på från Atran velo på min. Funka bra hittills och får plats med mkt!
Fick dock modda pakethållaren en del.

Korgen: https://bikable.se/p53839/tillbehor/cykelkorgar/atran-korg-daily-small-avs

White AX 290 FF 21
Lite ot, men vad tror ni om whites deore Pro? Deore växlar och hydrauliska bromsar för 6000. Får den stå orörd i förrådet utan hjul och sprayad med en massa färg?

White AX 290 FF 21
Har skrivit om den i barncykeltråden bland annat. Vi har en sådan i dam-XS som barncykel och jag tycker den är riktigt bra för pengen. Helt OK geometri och en framgaffel som funkar även för lättare barn (sub 40 kg). Bromsar och växlar funkar fint. Däcken går nog att uppgradera om man vill, det finns plats för lite fetare om man önskar. Men de som sitter på är en OK kompromiss om den ska rulla en del asfalt med.

White AX 290 FF 21
Jaha, då har även jag fallit till föga för "grupptrycket" och införskaffat en n+1 i form av en begagnad AX290 av den enklare modellen med mekaniska bromsar mm.
Hittills har jag bytt till annan sadel, andra handtag och (toksmala) 28mm däck. Nytt är Biltema-skärmar, flaskhållare och Lidl-väskor samt ekerreflexer. På sikt ska bytas till bättre beg. hydrauliska bromsar när sådana dyker upp till bra pris, och kanske aningen bredare däck samt att jag behöver ett sidostöd.
Bajken.JPG

JA, jag är medveten om ett antal brister som inte passerar obemärkta genom Happys nålsöga, men de får vara tillsvidare. Progress takes time!

White AX 290 FF 21
Nu har även jag slagit till på en AX 290 FF 2022 som var nedsatt till 3000 kr. Mycket lämpligt offer att konvertera till mittdrevstrampad elcykel. Batteriet är 20Ah och räcker ca 10 mil. Jag har tidigare kört färdigbyggda cyklar men valde denna gång att bygga själv för att göra saker betydligt mer modulärt och enklare att reparera och byta reservdelar.

Jag har inga planer på att ställa upp den i några skönhetstävlingar utan jag har satsat helt och hållet på komfort och funktionalitet. På modifikationslistan hittar vi följande:

- Fjädrad kärringsadel från Jula
- 60° styrstam för en skön upprätt sittställning
- Biltema stänkor sandade med scotchduk för att matta ner dem
- DIY egolapp på framstänkskärmen
- Cykelstöd och pakethållare från Biltema

PXL_20230920_110858689 copy.jpg

Senast ändrad:
White AX 290 FF 21
Nu har även jag slagit till på en AX 290 FF 2022 som vad nedsatt till 3000 kr. Mycket lämpligt offer att konvertera till mittdrevstrampad elcykel. Batteriet är 20Ah och räcker ca 10 mil.

Jag har inga planer på att ställa upp den i några skönhetstävlingar utan jag har satsat helt och hållet på komfort. På modifikationslistan hittar vi följande:

- Fjädrad kärringsadel från Jula
- 60° styrstam för en skön upprätt sittställning
- Biltema stänkor sandade med scotchduk för att matta ner dem
- DIY mudflap på framstänkskärmen
- Cykelstöd och pakethållare från Biltema

Visa bilaga 654971
Tjusigt. Haft den där pakethållaren på en reservcykeltidigare och den drev mig till vanvett med hur orobust den är. Blev nästan lättad när någon kikade på min cykel och valde att bara sno pakethållaren.

White AX 290 FF 21
Fick hjälp idag på XXL med att montera cykelstödet ? så nu kan jag komma vidare med resten av delar på cykeln.

Jag har köpt samma sorts ramlås från Biltema som @RobinBergman i länken ovan (bild 1) men inte monterat det än, eftersom jag inte förstår hur låset ska kunna skydda att man plockar cykeln i delar och bär iväg med delarna på samma sätt som ett bygellås. På XXL sa de att det är viktigt att låset ska monteras på undersidan av det övre, sneda bakgaffelröret (som i bild 2) och att det då förhindrar stöld eftersom det är inuti "triangeln" som bildas mellan sadelröret och det övre och undre bakgaffelröret. Men som jag ser det blir låset oavsett om det monteras på undersidan eller ovansidan av bakröret bara som en stor ring runt bakdäcket som gör att däcket inte kan rulla normalt - och även i instruktionerna för låset står det att "Låset kan monteras på båda sidor av bakgaffeln, allt efter utrymme".

Säg att någon vill stjäla bakhjulet, vad är det som hindrar någon från att bara skära loss buntbanden som låset sitter fast med, öppna bakhjulets quick release och sedan helt enkelt ta loss bakhjul med lås och allt, för att senare bryta upp låset någon annanstans? Låset är ju vad jag kan se smalare än stället där bakhjulet fäster i ramen, så jag kan inte begripa hur montering av låset på undersidan (istället för ovansidan) av det övre bakgaffelröret skulle hjälpa.

Så vad ska ett sånt här eftermonterat ramlås vara bra för så länge det inte är fastsvetsat i cykeln sedan tillverkningen? Är det inte bättre att skippa ramlås och köpa ett sånt här som jag har som tillägg till min andra cykel bara, även om det går låsandet bra mycket krångligare? (ett bygellås får inte plats samtidigt som vattenflaska, och vill helst inte lägga massor med pengar på ett ihopvikbart lås)

Bilagor

• IMG_7663.jpeg
    IMG_7663.jpeg
    973.9 KB · Besök: 104
  • IMG_7664.jpeg
    IMG_7664.jpeg
    573.9 KB · Besök: 103
White AX 290 FF 21
Fick hjälp idag på XXL med att montera cykelstödet ? så nu kan jag komma vidare med resten av delar på cykeln.

Jag har köpt samma sorts ramlås från Biltema som @RobinBergman i länken ovan (bild 1) men inte monterat det än, eftersom jag inte förstår hur låset ska kunna skydda att man plockar cykeln i delar och bär iväg med delarna på samma sätt som ett bygellås. På XXL sa de att det är viktigt att låset ska monteras på undersidan av det övre, sneda bakgaffelröret (som i bild 2) och att det då förhindrar stöld eftersom det är inuti "triangeln" som bildas mellan sadelröret och det övre och undre bakgaffelröret. Men som jag ser det blir låset oavsett om det monteras på undersidan eller ovansidan av bakröret bara som en stor ring runt bakdäcket som gör att däcket inte kan rulla normalt - och även i instruktionerna för låset står det att "Låset kan monteras på båda sidor av bakgaffeln, allt efter utrymme".

Säg att någon vill stjäla bakhjulet, vad är det som hindrar någon från att bara skära loss buntbanden som låset sitter fast med, öppna bakhjulets quick release och sedan helt enkelt ta loss bakhjul med lås och allt, för att senare bryta upp låset någon annanstans? Låset är ju vad jag kan se smalare än stället där bakhjulet fäster i ramen, så jag kan inte begripa hur montering av låset på undersidan (istället för ovansidan) av det övre bakgaffelröret skulle hjälpa.

Så vad ska ett sånt här eftermonterat ramlås vara bra för så länge det inte är fastsvetsat i cykeln sedan tillverkningen? Är det inte bättre att skippa ramlås och köpa ett sånt här som jag har som tillägg till min andra cykel bara, även om det går låsandet bra mycket krångligare? (ett bygellås får inte plats samtidigt som vattenflaska, och vill helst inte lägga massor med pengar på ett ihopvikbart lås)
Det hopvikbara från Biltema är riktigt bra. Försäkringsgodkänt, kompakt (lägg i rygga/styrväska/ramväska) och lätt.

White AX 290 FF 21

Ramlåset ska bara irritera tjuven och få dem att välja nästa cykel. Som de flesta andra lås!

Inget lås tar mer än en minut om en tjuv är sugen. Ställ alltid cykeln bredvid finare cyklar.

White AX 290 FF 21
Nu köpte jag en till.
Kan ju utveckla det hela lite..

Den första har rullat som "skjutsa barn till förskola/överallt / handla mat / hämta pizza"-cykel för både mig och sambon, och gör ett utmärkt jobb med det. Den känns stryktålig, robust och samtidigt ganska ful och tråkig så om den skulle bli stulen så skulle man komma över det rätt snabbt. Men den är nog inte så stöldbegärlig heller, ytterligare ett plus alltså.

n+1 ska elektrifieras med nån billig 250W Kinamotor och funka som en "åka till jobbet när det är för misärigt för att ta vanliga pendelhojen" (typ snömodd+snålblåst på Älvsborgsbrons enda öppna cykelkörfält) för min del. Återigen är det låga affektionsvärdet till fördel..

Tillbaka
Topp