Vi lever sannerligen i de stora omvälvningarnas tid
@slice me nice. Det är svåra beslut som måste fattas, men den som klarar av att fatta dem, honom (eller henne!) skall intet fattas och han (eller hon!) skall komma att bära Framtiden i sin sadelväska.
Även i Casa LWB stundar nyordning. Liksom i Casa
@wman, jojomen.
Ni minns förstås alla den äventyrliga och sannfärdiga berättelsen om när
@westinchristoffer hittade rätt? Han åkte härifrån med Skäggiga Damen och innan han hade hunnit begripa hur det gick till så grenslade han istället en 22,5-tums majestätsblå jätte. Glädjande. Gripande. Jag hoppas att vi ännu bara har sett det första kapitlet av många, många i den berättelsen.
Men vad hände med Skäggiga Damen? För så sant som det bakom varje framgångsrik man står en förbluffad svärmor så står det bakom varje lyckad uppgradering en försmådd och bortvald andrafiol. Nåja, just Skäggiga Damen är van så henne (eller honom!) gick det alls ingen nöd på. Däremot så blir det tydligare för var dag som går att la Casa behöver renodlas. Så kom det sig att det under kvällen som nu i rask takt förlöper gjordes upp att Skäggiga Damen ska få flytta hem till Casa wman.
De flesta komponenter kommer att behöva transplanteras till ett par tre andra pågående byggen, håll er uppdaterade, men ram och gaffel inkl. vev- och styrlager kommer att överlåtas vid första lägenhet. Wman själv får utveckla hur det nya partiprogrammet kommer att se ut, men förhoppningsvis kommer Skäggiga Damen att få gå i par med hans rosa On/Off.
Sen förstår såklart alla och envar att den som en gång har bländats av det midnattsblå dunklet, hans (eller hennes!) ögon kommer för alltid att glittra på ett eget sätt. Därför… öhm… så hämtade jag ut ett paket med ändhylsor i mässing från Tempo ikväll.
På gnistrande återseende,
LWB.
Edit: Jag inser när jag räknar ändhylsorna att la Chouette har bjuckat på nästan 25 % fler av varje sort än jag beställde. Merci beaucoup.
Edit II: Make that 100 % fler av varje sort. C’est la vie.