SIE
Aktiv medlem
[OT] OT-frågor man inte vågar ställa, egentligen....
Jag frågade även firman i fråga, och fick följande svar. De håller delvis med.Du går till en klåpare. Välj annat ställe nästa gång.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag frågade även firman i fråga, och fick följande svar. De håller delvis med.Du går till en klåpare. Välj annat ställe nästa gång.
Du får snart se dom i reprisWTF händer med discovery? Flera veckor utan någon serie där allan maynard slipar en brytarspets eller någon som gräver guld.
Ska det vara så här?
Jo, men det går inte med samma moped. Måste vara nya grejor för att jag ska gå igång.Du får snart se dom i repris![]()
Går det på Hbo/Max så är det nog repris som gäller för den skit kanalen.Jo, men det går inte med samma moped. Måste vara nya grejor för att jag ska gå igång.
Vad jag vet så är det producerat för discovery = hbo = max så innan det blir repris måste det vara premiärGår det på Hbo/Max så är det nog repris som gäller för den skit kanalen.
Dom har väl dragit in på dicovery för att lägga kraft på tåfjuten som kostar multum.Vad jag vet så är det producerat för discovery = hbo = max så innan det blir repris måste det vara premiär
Fotboll? Så kan det vara men tror Allan och hans kompis är billiga som faan. Lite diesel o en kopp te.Dom har väl dragit in på dicovery för att lägga kraft på tåfjuten som kostar multum.
Tåfjuten kostar det ser man på när dom smyghöjer sina abonnemang och visar rent dåliga filmer och serier som är 10 år gamla så nån får betala för tåfjuten.Fotboll? Så kan det vara men tror Allan och hans kompis är billiga som faan. Lite diesel o en kopp te.
Jag är lite orolig att jag åkt på svenskt utbud och det vore ju för jävligt
Hur många avsnitt tror du den får innan den läggs på is.Allt är inte förlorat
A new series of Shed & Buried is expected in 2026, featuring hosts Henry Cole and Fuzz Townshend searching for and restoring vehicles
Jag vet inte men 7 säsonger hittintillsHur många avsnitt tror du den får innan den läggs på is.
Hahaha, växelvajern visade sig vara det lilla...
För ungefär en vecka sen försökte jag svänga på en isväg och la mig på högersidan. Cykeln funkade så jag kollade inte så noga.
När jag åkte hem från jobbet i torsdags så hoppade plötsligt kedjan i en uppförsbacke och kilade fast sig mellan kassetten och ekrarna. Fick slita rejält för att få loss grejerna så att jag kunde gå hem med cykeln.
Idag när jag skulle titta på det så såg jag först att växelvajern hade lossnat. Inte hela världen då jag ändå hade tänkt byta reglage. Tre växelvajrar senare så satt allt på plats.
"Hm, bakväxeln ser konstig ut.." Efter en snabb titt så ser jag att växeln går väldigt långt in i hjulet. Växelörat är snett som bara den. Tar bort kedjan och kedjelåset går sönder. Tur att man har fler.
Bort med bakväxeln och på med växelöreriktaren. Hmm... Är hjulet verkligen rakt? En snabb koll visar att det inte alls är det. Fram med ekernyckeln, skruvar lite, hittar en väldigt lös eker vilket visar sig bero på att den har gått av.
Tur att man har fler bakhjul. Flyttar över kassett och skiva utan missöden. På med hjulet och riktar örat. Kontrollerar bakväxeln vilken faktiskt ser riktigt rak ut.Passar på att skruva bort och rengöra trissorna innan jag skruvar dit bakväxeln. Fäster vajern och går upp och äter kvällsmat.
Växeljustering får bli imorgon.
Aj då! Du får börja sluta svänga.Hahaha, växelvajern visade sig vara det lilla...
För ungefär en vecka sen försökte jag svänga på en isväg och la mig på högersidan. Cykeln funkade så jag kollade inte så noga.
När jag åkte hem från jobbet i torsdags så hoppade plötsligt kedjan i en uppförsbacke och kilade fast sig mellan kassetten och ekrarna. Fick slita rejält för att få loss grejerna så att jag kunde gå hem med cykeln.
Idag när jag skulle titta på det så såg jag först att växelvajern hade lossnat. Inte hela världen då jag ändå hade tänkt byta reglage. Tre växelvajrar senare så satt allt på plats.
"Hm, bakväxeln ser konstig ut.." Efter en snabb titt så ser jag att växeln går väldigt långt in i hjulet. Växelörat är snett som bara den. Tar bort kedjan och kedjelåset går sönder. Tur att man har fler.
Bort med bakväxeln och på med växelöreriktaren. Hmm... Är hjulet verkligen rakt? En snabb koll visar att det inte alls är det. Fram med ekernyckeln, skruvar lite, hittar en väldigt lös eker vilket visar sig bero på att den har gått av.
Tur att man har fler bakhjul. Flyttar över kassett och skiva utan missöden. På med hjulet och riktar örat. Kontrollerar bakväxeln vilken faktiskt ser riktigt rak ut.Passar på att skruva bort och rengöra trissorna innan jag skruvar dit bakväxeln. Fäster vajern och går upp och äter kvällsmat.
Växeljustering får bli imorgon.
Bara gravel men tänker ändra på den saken till våren. Själv?Har du både racer och gravel?
Bara racer och tänker inte ändra på det. Trivs på asfalt. Fast Domanen funkar väl på lätt grus också.Bara gravel men tänker ändra på den saken till våren. Själv?
Ingen hybrid som funkar för båda?Bara gravel men tänker ändra på den saken till våren. Själv?
Min gravel funkar fint på asfalt också men med pakethållare och annat lull väger den 14 kg. Utmärkt cykel för pendling, fågelskådning/friluftsliv och vintercykling men vill pressa tider och ha en renodlad träningscykel.Ingen hybrid som funkar för båda?
On-Topic frågor ställs nog här: https://happyride.se/forum/threads/fragor-man-inte-vagar-stalla-egentligen.1287451Är det bara OT-OT frågor här nuförtiden?
On-Topic frågor ställs nog här: https://happyride.se/forum/threads/fragor-man-inte-vagar-stalla-egentligen.1287451
Edit: Eller du kanske menade att de senaste frågorna varit OT för OT![]()
Köp en Barbour!Om man är ute efter en varm ulltröja i fiskar-stil som håller i många år, måste man då köpa en dyr Devold Islender för att få något som är bra och förhoppningsvis inte kliar för mycket, eller går det lika bra med något i stil med denna?
![]()
Gridarmor Men's Classic Wool Sweater Snow White | Köp Gridarmor Men's Classic Wool Sweater Snow White här | Outnorth
Men's Classic Wool Sweater är är en tidlös och klassisk stickad tröja som kombinerar traditionell design med hög komfort.www.outnorth.com
Jag har ju såväl medelstor hund som diesel-kombimerca så lifestyle-mässigt kanske jag hade kunnat skohorna in ett Barbour-plagg.Köp en Barbour!
Gräsmattan har varit rätt eftersatt, behöver mest något så den klarar sig fram till våran när det kan åtgärdas med ordentlig gödsling och förtätningsluta bry sig är väl rätt svar. Jag har nåt liten yta som borde dräneras bättre men rent slitage är värre, Det vill man nog inte på bilden men i mitt fall funderar jag på att lägga en "sån gummimatta" så det inte blir lera
Jag balanstränar gärna, frågan är om hunden gör det..Kanske en smal spång, så kan du även balansträna då och då?
Lite som nedan alltså, inget anvancerat tror jag behövs.
Lycka till!
Visa bilaga 807467
Du sliter kanske lite mer på gräset med mänsklig tyngd än vad hunden gör med sin? (Ingen påpekning om vikt eller så i övrigt.Jag balanstränar gärna, frågan är om hunden gör det..
Du får lägga ut ett spår med hundgodis på spången i början. Efter ett tag som kommer din fyrfota kamrat ha lärt sig var den ska gå förhoppningsvis.Jag balanstränar gärna, frågan är om hunden gör det..
Japp, men det är främst hunden som springer fram och tillbaks och rundar hörnet om och om igen :)Du sliter kanske lite mer på gräset med mänsklig tyngd än vad hunden gör med sin? (Ingen påpekning om vikt eller så i övrigt.)
Om det var mycket mossa och bös istället för gräs som tål det mycket mindre än gräset gör och slitaget ger gräset en möjlighet att vinna tillbaka förlorad mark så att säga. Men kanske kan kräva lite insats med frö och jord i vår.Gräsmattan har varit rätt eftersatt, behöver mest något så den klarar sig fram till våran när det kan åtgärdas med ordentlig gödsling och förtätning
Nästan mer mossa och klöver än gräs på sina ställen. Kan hoppas att detta är vad som behövs då.Om det var mycket mossa och bös istället för gräs som tål det mycket mindre än gräset gör och slitaget ger gräset en möjlighet att vinna tillbaka förlorad mark så att säga. Men kanske kan kräva lite insats med frö och jord i vår.
Är det för dåligt dränerat gör ju det också sitt.
Armering ser ofta rätt trist ut i verkligheten och är fett oskönt att gå på så det hade jag nog inte lagt dit.
Flytta, lägg grus, asfaltera. Finns många alternativ.Pga nyinförskaffad hund får gräsmattan numera utstå mer trafik av såväl fyr-som tvåbenta. Hur gör jag för att undvika lervälling på redan utsatta partier? Lägga på kompostgaller för att fördela trycket över vintern? Spärra av? Sluta bry mig?
Visa bilaga 807447