Allebike Gravel - MB31

Allebike Gravel - MB31
Menar dessa:

2020-06-16 12_39_38-MB31 Gravel GRX Raw - Made by allebike-sports.jpg

Allebike Gravel - MB31
Ja, jag tycker också det. Kanske har att göra med att det sitter 40 mm däck på istället för de specade 38 :cool:

Jag verkar få vänta ett tag på min XL men den lär väl väga in en bit över 10kg då. Får se vad man sparar på slanglöst jag beställde till tejp och ventiler. Hjulen var ju tunga ca 1800gram, men som grusräcer spelar det nog inte mig så stor roll. Jag har ju en nästan 14kgs mtb till skogen.

Allebike Gravel - MB31
Är rookie på gruscyklar men har varit sugen på att köpa en ett bra tag och den här verkar ju prisvärd! Är 179 cm (innermått 87 cm) och enligt deras hemsida bör jag isf köpa en L. Verkar vara lite olika åsikter här dock gällande storlekar?

Allebike Gravel - MB31
En fråga från en okunnig, rent faktamässigt, vilken skulle man välja?
eller Allebiken
Cyklarna har en väldigt annorlunda geometri där Cuben har en mer upprätt och kortare sittposition i förhållande med Allebikens låga och utdragna. Tvådelad 46/30 (borde inte vara 50/34 som det står på Erlans hemsida) mot singelklinga är ett viktigt ställningstagande. Inget är bättre än det andra, utan beror på vad cyklisten föredrar beroende på underlag, väder, vighet, smak för design, viljan att lära sig justera framväxel osv.

Allebike Gravel - MB31
Cyklarna har en väldigt annorlunda geometri där Cuben har en mer upprätt och kortare sittposition i förhållande med Allebikens låga och utdragna. Tvådelad 46/30 (borde inte vara 50/34 som det står på Erlans hemsida) mot singelklinga är ett viktigt ställningstagande. Inget är bättre än det andra, utan beror på vad cyklisten föredrar beroende på underlag, väder, vighet, smak för design, viljan att lära sig justera framväxel osv.

Tack för bra info!
Första bockstyret, spontanturer,bekvämsitställning, solskensturer är nog ledorden för mitt bruk av cykeln.

Allebike Gravel - MB31
Är rookie på gruscyklar men har varit sugen på att köpa en ett bra tag och den här verkar ju prisvärd! Är 179 cm (innermått 87 cm) och enligt deras hemsida bör jag isf köpa en L. Verkar vara lite olika åsikter här dock gällande storlekar?
Jag är lika lång men har nog ett par cm kortare ben. Kör Medium och det funkar finfint.

Allebike Gravel - MB31
De har så pass högt tryck på beställningar just nu så de är tvungna att bygga färdigt alla beställda cyklar innan de kan sälja fler. En av dom är väl din då @Hälsingland :-) Kul att det går bra för dom.

Hoppas det! Har inte hört något sen i onsdags så jag väntar spänt på mail att den är skickad (för att låta som en repig skiva)..!

Senast ändrad:
Allebike Gravel - MB31
Har cyklat 15 mil på min i blandad terräng, dock ingen lång runda än. Är nöjd med den överlag, känns rapp och väldigt stabil även på lite stökigare partier trots sina 9.9 kg i stl M utan pedaler och flaskhållare (mer än min fs mtb). Den var lite slarvigt monterad men det var lätt åtgärdat.

Allebike Gravel - MB31
Jag körde runt 8 mil igår och får hålla med cannonsix. Stabil och trygg men ändå rätt rapp och fin trots att den väger en del. Och för mig som inte kört hydrauliska skivbromsar tidigare är ju det ett jättelyft. Är dock lite tveksam till sadeln, den känns rätt obekväm första kilometerna men sedan funkar den bra. Får se om jag byter den.

Allebike Gravel - MB31
Jag körde runt 8 mil igår och får hålla med cannonsix. Stabil och trygg men ändå rätt rapp och fin trots att den väger en del. Och för mig som inte kört hydrauliska skivbromsar tidigare är ju det ett jättelyft. Är dock lite tveksam till sadeln, den känns rätt obekväm första kilometerna men sedan funkar den bra. Får se om jag byter den.

Låter ju bra, jag har en extrasadel liggande som jag vet passar mig så det blir väl ett lämpligt byte isf. Kör ni slanglöst?

Tillbaka
Topp