glitch
Aktiv medlem
Allebike Gravel - MB31
Vad är det för kopplingar på bromsslangarna? Är inte bromsarna hel-hydrauliska?
Var? Menar du spiralrören för att hålla ihop kablarna?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Vad är det för kopplingar på bromsslangarna? Är inte bromsarna hel-hydrauliska?
aha de är för att kunna skarva med gamla crosshandtag?
Jag fick det valet också imorse.... men vägrade vänta så åkte och hämtade den ?Min ligger hos DHL som ska köra ut den imorgon. Väntans tider...
Hade inte bilen varit på verkstad så... ?Jag fick det valet också imorse.... men vägrade vänta så åkte och hämtade den ?
Hade inte bilen varit på verkstad så... ?
Kan ju bli ett kul prank när någon tar en paus från sin cykel. ?De är till för att kunna byta sida enkelt. Dvs. en slags snabbkoppling för att kunna sätta frambromsen på höger sida istället.
Skruvade ihop och tog en kort runda på 10 minuter igår kväll, 20 år sedan jag ägde en cykel med bockstyre men det här blir nog kanon! ?
Visa bilaga 424216
Skruvade ihop och tog en kort runda på 10 minuter igår kväll, 20 år sedan jag ägde en cykel med bockstyre men det här blir nog kanon! ?
Visa bilaga 424216
Visa bilaga 424392
Levererad, ihopskruvad och provcyklad. Kan bli bra det här. Den väger lite mer än jag trodde (om jag minns rätt 9.9kg utan pedaler, storlek M) men den kändes ändå rätt rapp och fin att cykla på. Blir en längre grussväng imorgon.
Ja, jag tycker också det. Kanske har att göra med att det sitter 40 mm däck på istället för de specade 38Det var ju ändå en rätt stor diff. Står ju 9,5kg för L på hemsidan.
Ja, jag tycker också det. Kanske har att göra med att det sitter 40 mm däck på istället för de specade 38![]()
Den du tycker är snyggast :)En fråga från en okunnig, rent faktamässigt, vilken skulle man välja?
eller Allebiken![]()
Cube Nuroad Race 2020 års
www.erlan.se
Det jag var rädd för :-)Den du tycker är snyggast :)
Cyklarna har en väldigt annorlunda geometri där Cuben har en mer upprätt och kortare sittposition i förhållande med Allebikens låga och utdragna. Tvådelad 46/30 (borde inte vara 50/34 som det står på Erlans hemsida) mot singelklinga är ett viktigt ställningstagande. Inget är bättre än det andra, utan beror på vad cyklisten föredrar beroende på underlag, väder, vighet, smak för design, viljan att lära sig justera framväxel osv.En fråga från en okunnig, rent faktamässigt, vilken skulle man välja?
eller Allebiken![]()
Cube Nuroad Race 2020 års
www.erlan.se
Cyklarna har en väldigt annorlunda geometri där Cuben har en mer upprätt och kortare sittposition i förhållande med Allebikens låga och utdragna. Tvådelad 46/30 (borde inte vara 50/34 som det står på Erlans hemsida) mot singelklinga är ett viktigt ställningstagande. Inget är bättre än det andra, utan beror på vad cyklisten föredrar beroende på underlag, väder, vighet, smak för design, viljan att lära sig justera framväxel osv.
Jag är lika lång men har nog ett par cm kortare ben. Kör Medium och det funkar finfint.Är rookie på gruscyklar men har varit sugen på att köpa en ett bra tag och den här verkar ju prisvärd! Är 179 cm (innermått 87 cm) och enligt deras hemsida bör jag isf köpa en L. Verkar vara lite olika åsikter här dock gällande storlekar?
Och där blev det slut i lager på dom, nån som har koll på om de får in några i sommar eller ska man börja kolla efter annat?
Japp, det har jag gjort. Tänkte bara om djungeltrumman här på happy hade insideinfo :-)
De har så pass högt tryck på beställningar just nu så de är tvungna att bygga färdigt alla beställda cyklar innan de kan sälja fler. En av dom är väl din då @Hälsingland :-) Kul att det går bra för dom.
Jag körde runt 8 mil igår och får hålla med cannonsix. Stabil och trygg men ändå rätt rapp och fin trots att den väger en del. Och för mig som inte kört hydrauliska skivbromsar tidigare är ju det ett jättelyft. Är dock lite tveksam till sadeln, den känns rätt obekväm första kilometerna men sedan funkar den bra. Får se om jag byter den.
Jag kör slanglöst. 25mm tejp och stan's vätska.