Spacekitty
Aktiv medlem
Allebike startar budget-ish-märke
Ser #21
Jo, men var kom namnet ifrån på den tiden? Bara rent slumpmässigt? Är det en annan tillverkare man ska känna till som är ballt och retro?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ser #21
Jo, nu är det bara osäkerhet kvar.
Den funkar säkert men den är lite åt XC hållet. Aggro XC?
Läser man om alla som köper aggro HT för att cykla grus och lättare stig så vore denna kanske bättre lämpad?
Kanske, men dör används ju cyklar av ren xckaratär utan problem.Det verkar some rätt användningsområden. Kanske finns många i Sverige som vill har sån cykel.
Kanske, men dör används ju cyklar av ren xckaratär utan problem.
Många åsikter om design och annat, som i sig är intressanta. Fast jag undrar fortfarande om själva cykeln är ok specad enligt happykollektivet och vilket dess tänkta användningsområde är. Inte försvann väl alla tvärsäkra åsikter om vad en cykel duger till med Sixten?
Gör den verkligen det? Tyckande från 10 personer på happy är ju inte samma som på riktigt liksom. Lätt stig cyklas ju enligt happy med gravelbike...Rätt, men det verkar att trenden går mot stigcyklar. Frågan är den om den är ser tillräckligt ut som en stigcykel.
Gör den verkligen det? Tyckande från 10 personer på happy är ju inte samma som på riktigt liksom. Lätt stig cyklas ju enligt happy med gravelbike...
Nä, monstergravelbikes kommer bli det nya svarta snart. On Topic tycker jag den är snygg men kanske lite för dyr som n+1.Gör den verkligen det? Tyckande från 10 personer på happy är ju inte samma som på riktigt liksom. Lätt stig cyklas ju enligt happy med gravelbike...
Allebike borde anlita AlfaAlfa för lite skön branding och ny grafisk profil! Fast med namnet "Allebike" lär det bli svårt nästan oavsett... ;P
Hade ju varit intressant att veta vad MB31 står för, inte är det väl bara bokstäver och siffror tagna ur luften.
Cykeln är kass eftersom det inte står YETI på den. Det har jag läst på Happy. ?Många åsikter om design och annat, som i sig är intressanta. Fast jag undrar fortfarande om själva cykeln är ok specad enligt happykollektivet och vilket dess tänkta användningsområde är. Inte försvann väl alla tvärsäkra åsikter om vad en cykel duger till med Sixten?
Så om jag som drömmer om coronafria långlopp i måttlig fart i sommar behöver ett komplement till stumpjumpern som får hålla sig på stökiga hemmastigar kan den här vara rätt bra?Det är en bra spec på cykeln och man kan byta ut saker om man vill vid beställning, t.ex. till dropper. Det tänkta användningsområdet tänker jag är snabb stigcykling med möjlighet till rolig cykling snarare än bara att jaga tid.
29x2.5 såg jag när jag lugnade ner mig och läste på hemsidanJag gillar det jag ser. Någon som sett nåt om hur stora däck som får plats?
Till det är den garanterat alla tiders! Åk till Alingsås och testa och meddela här var du tyckte ?Så om jag som drömmer om coronafria långlopp i måttlig fart i sommar behöver ett komplement till stumpjumpern som får hålla sig på stökiga hemmastigar kan den här vara rätt bra?
Fast grejen är väl att det inte står Allebike nånstans på cykeln, så de har ju startat ett nytt märke (MB31)
Folk som inte vet bättreVilka gnällspikar.
Ska bara få ok från sjukgymnasten först att hon tror det går att få ordning på gubben. Sedan blir det nog en tur dit.Till det är den garanterat alla tiders! Åk till Alingsås och testa och meddela här var du tyckte ?
Haha fan va trist. Mosad banan var mycket roligare. ??
Folk som inte vet bättre
Intressant det här. Skulle en läkare säga att den där skadan borde du kolla upp skulle ingen ifrågasätta. Skulle en svetsare säga att den där sprickan i ramen bör du kolla upp skulle ingen ifrågasätta. När en designer säger det där varumärket och loggan bör du kolla upp, då vet han inte bättre. Jävligt intressant.
Du skriver att det är jävligt intressant. Jag tycker det hade varit ännu mer intressant att se dina mästerverk du skapat som designer. Du kan väl länka till något?Intressant det här. Skulle en läkare säga att den där skadan borde du kolla upp skulle ingen ifrågasätta. Skulle en svetsare säga att den där sprickan i ramen bör du kolla upp skulle ingen ifrågasätta. När en designer säger det där varumärket och loggan bör du kolla upp, då vet han inte bättre. Jävligt intressant.
Du skriver att det är jävligt intressant. Jag tycker det hade varit ännu mer intressant att se dina mästerverk du skapat som designer. Du kan väl länka till något?
Istället för fråga designers så kan man testa den på marknaden.
Håller med om 180 skiva. Droppern spelar mindre roll... gillar att de prioriterat att inte istället snåla på annat som t ex enklare vevar eller bromsar. Få saker är så irriterande som när man ser en spec men att det är komponenter som omedelbart ska kasseras/säljas. Här är allt användbart, t om hjulen.Ser ändå rätt sjysst ut, hade de fått in en dropper i priset hade den varit riktigt bra.
Borde vara 180 skiva fram också.
Samtidigt har en designer varit ansvarig för att Fiat Multipla såg dagens ljus..... ?
Så vad säger att en designer har bättre omdöme än farbror Svensson.
Design är lite som konst, smaken är som baken.
Vilket som så verkar Allebikes logga skapa diskussion och trafik till deras hemsida. ?
Jag vågar nästan lova att det går att få den med 180 mm skivor om man vill ha det, eller dropper, eller vad som helst typ. De bygger cyklarna själva och har inga problem med att anpassa dem efter önskemål.Håller med om 180 skiva. Droppern spelar mindre roll... gillar att de prioriterat att inte istället snåla på annat som t ex enklare vevar eller bromsar. Få saker är så irriterande som när man ser en spec men att det är komponenter som omedelbart ska kasseras/säljas. Här är allt användbart, t om hjulen.
Vi kan väl sammanfatta den här diskussion med att Allebike är världen coolaste och snyggaste varumärke och alla designers är dumma i huvudet och det är nog bättre om mannen på gatan tar fram alla loggor och all produktdesign. Så nu blir det bra...