Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Örjan Lax sa:Dessutom finns det möjlighet till både direkt-chatt, telefon och e-post med kontaktformulär via hemsidan för att bekräfta eventuella frågor.
Jag äger inga XR1501 men alla mina andra DT Swiss fälgar har kommit med tejp förmonterad & tubeless ventil ingick också, så, 100% säker XR1501 också kommer med tejp & ventiler när det t.om ingår i deras billigare hjulBuTTuS sa:Tubeless på en 8 pro med XR1501 fälgarna, är dom redan tejpade? Annars tips på bra och passande tejp, ventiler och gucka?
JesperA sa:Jag äger inga XR1501 men alla mina andra DT Swiss fälgar har kommit med tejp förmonterad & tubeless ventil ingick också.BuTTuS sa:Tubeless på en 8 pro med XR1501 fälgarna, är dom redan tejpade? Annars tips på bra och passande tejp, ventiler och gucka?
Ja jo, men vi snackade om kompletta hjul, inte lösa fälgar så fälg-tejp monteras förslagsvis på fälgarna & inte på navet eller runt ekrarna så, ja.marr sa:JesperA sa:Jag äger inga XR1501 men alla mina andra DT Swiss fälgar har kommit med tejp förmonterad & tubeless ventil ingick också.BuTTuS sa:Tubeless på en 8 pro med XR1501 fälgarna, är dom redan tejpade? Annars tips på bra och passande tejp, ventiler och gucka?
Inga av mina dt fälgar har haft tejp förmonterat. Glad är jag för det. Sjukt svårt att få i nipplarna då....
BuTTuS sa:Cykeln hade slang vid leverans och inga lösa ventiler följde med. Var hos en kompis ikväll som konverterade, och hans ventiler tätade inte utan att dra fast dom hååårt med tång, därav den frågan.
Och tejpen, enklast för mig är ju om någon som redan vet svarar så slipper jag av med däcken igen ;-)
Du fick ju redan svar, vilket du inte litar på, så vem ska du lita på? Iaf, av med däcket är ju onödigt, tar 5 sekunder att ömma på luft, sen tryck ihop däcket med handen så ser du ju fälgbanan & tejpen.BuTTuS sa:Och tejpen, enklast för mig är ju om någon som redan vet svarar så slipper jag av med däcken igen ;-)
BuTTuS sa:Cykeln hade slang vid leverans och inga lösa ventiler följde med. Var hos en kompis ikväll som konverterade, och hans ventiler tätade inte utan att dra fast dom hååårt med tång, därav den frågan.
Och tejpen, enklast för mig är ju om någon som redan vet svarar så slipper jag av med däcken igen ;-)
Jensen sa:BuTTuS sa:Cykeln hade slang vid leverans och inga lösa ventiler följde med. Var hos en kompis ikväll som konverterade, och hans ventiler tätade inte utan att dra fast dom hååårt med tång, därav den frågan.
Knep är ju att pressa ner ventilen inifrån när man skruvar åt muttern på ventilen. Då brukar man klara sig utan någon tång
Åt mig är det precis tvärt om, gaffeln blir jättestum men bak fjädrar lite. Dock andra dämpare på min eftersom det är en 8 pro så det kanske inte går att jämföra... Men testa att spänna wiren till gaffeln lite då? borde väl vara typ så härgoran_johan sa:Har precis köpt en Lux CF 6.0 och var ut på premiärturen igår. Det är min första heldämpade och jag är lite fundersam över dämparfunktionen. När jag låser dämparna (dvs avaktiverar fjädringen) så blir bakdämparen tämligen stum, men gaffeln fjädrar ganska mycket. På min förra hoj, också med en Rockshox Reba RL (dock 100 mm i travel i stället för 110 mm på Luxen) så var gaffeln verkligen stum när jag låste den. Hur fungerar det här på era hojar? Är gaffeln tämligen stum i låst läge?
Vilken cykel/gaffel har du? Vilken skillnad upplever du utan tokens? Jag tycker min gaffel (rockshox SID RLC) är okänslig för småstök, ska man då plocka bort eller lägga till tokens eller påverkar dom bara längre ner i slaget?ironace sa:Jag kör med ca 60 psi fram, tog bort 2st token i framdämparen och det blev mycket bättre. Väger ca 66 kg. Bak har jag sämre koll på trycket tyvärr.
BuTTuS sa:Vilken cykel/gaffel har du? Vilken skillnad upplever du utan tokens? Jag tycker min gaffel (rockshox SID RLC) är okänslig för småstök, ska man då plocka bort eller lägga till tokens eller påverkar dom bara längre ner i slaget?ironace sa:Jag kör med ca 60 psi fram, tog bort 2st token i framdämparen och det blev mycket bättre. Väger ca 66 kg. Bak har jag sämre koll på trycket tyvärr.
BuTTuS sa:Åt mig är det precis tvärt om, gaffeln blir jättestum men bak fjädrar lite. Dock andra dämpare på min eftersom det är en 8 pro så det kanske inte går att jämföra... Men testa att spänna wiren till gaffeln lite då? borde väl vara typ så härgoran_johan sa:Har precis köpt en Lux CF 6.0 och var ut på premiärturen igår. Det är min första heldämpade och jag är lite fundersam över dämparfunktionen. När jag låser dämparna (dvs avaktiverar fjädringen) så blir bakdämparen tämligen stum, men gaffeln fjädrar ganska mycket. På min förra hoj, också med en Rockshox Reba RL (dock 100 mm i travel i stället för 110 mm på Luxen) så var gaffeln verkligen stum när jag låste den. Hur fungerar det här på era hojar? Är gaffeln tämligen stum i låst läge?
BuTTuS sa:Kan meddela att det satt en i dämparen som jag nu plockat bort. Är sjuk så har inte hunnit testa IRL än men vid lite torrhoppande i garaget så går den nu djupare och verkar passa mina 75 kilo bättre.BuTTuS sa:Någon som vet om det sitter några tokens i dämparna (RockShox Deluxe RLR och SID RLC) på en XL 8.0 Pro Race? Trots ett sag på närmare 30 så lyckas jag inte bottna dämparna hur hårt jag än försöker, vilket känns som lite slöseri med slaglängd...
Gaffeln låter jag bli tills det blir bart och man törs pressa lite...
Jo nu är jag nöjd, kör med 60/100PSI fram/bak till mina 71 kilo (har gått ner lite sen sist ser jag :-) )hermannjoh sa:BuTTuS sa:Kan meddela att det satt en i dämparen som jag nu plockat bort. Är sjuk så har inte hunnit testa IRL än men vid lite torrhoppande i garaget så går den nu djupare och verkar passa mina 75 kilo bättre.BuTTuS sa:Någon som vet om det sitter några tokens i dämparna (RockShox Deluxe RLR och SID RLC) på en XL 8.0 Pro Race? Trots ett sag på närmare 30 så lyckas jag inte bottna dämparna hur hårt jag än försöker, vilket känns som lite slöseri med slaglängd...
Hur har det gått hittills med dämparn?
Inga problem än så länge med min Lux CF SLX. Den har dock bara gått 10-20 mil enklare stigcykling pga skada på mig.Grott_rolf sa:Någon som stött på några problem med sin (nya) Lux?
Typ sprickor,rambrott,eller liknande.
Grott_rolf sa:Samma här,har piskat runt på diverse tävlingar iår och den har funkat klockrent. Inget gnissel eller knarr från länkade eller dylikt.
Har väl blivit ca 50-60 svinade mil. :)) Riktigt nöjd helt enkelt!
Grott_rolf sa:Undra om 40T klinga funkar på Luxen utan att ta i ramen?
Någon som provat?
Det lär inte vara några problem alls https://happyride.se/forum/read.php/1/3620818/3627195#msg-3627195Elven sa:Hej
Slänger ut ett par frågor här i tråden.
Undrar om någon testat med bredare hjul på sin Lux?
Har fn 2.25 men skulle gärna ha 2.35. Enligt spec så är 2.3 max bredd, men undrar någon vet om 2.35 funkar?
Martinmat sa:Grott_rolf sa:Undra om 40T klinga funkar på Luxen utan att ta i ramen?
Någon som provat?
Cyklar ni alls i skogen eller bara grusväg? ?
BuTTuS sa:Det lär inte vara några problem alls https://happyride.se/forum/read.php/1/3620818/3627195#msg-3627195Elven sa:Hej
Slänger ut ett par frågor här i tråden.
Undrar om någon testat med bredare hjul på sin Lux?
Har fn 2.25 men skulle gärna ha 2.35. Enligt spec så är 2.3 max bredd, men undrar någon vet om 2.35 funkar?
Edit: https://happyride.se/forum/read.php/1/748581/3627211#msg-3627211
Hur blev detta? Plockade du också från bakdämparen?Kan meddela att det satt en i dämparen som jag nu plockat bort. Är sjuk så har inte hunnit testa IRL än men vid lite torrhoppande i garaget så går den nu djupare och verkar passa mina 75 kilo bättre.