Cykel mot annat

Cykel mot annat
dff1e5fe39e7a68bbeb4c8646b5cee9e.webp

Cykel mot annat
Här kommer en video från Cykelvasan med militärcykeln :)

Tyvärr slutade kameran fungera i Hökberg, men cykeln höll ihop hela vägen i alla fall. :)

Tog mig in i mål på 3 tim 31 min.
Snitthastigheten ökade från ca 25.9 km/h 2025 till 26.3km/h så jag är nöjd!

Skriver några rader om loppet lite senare..

Cykel mot annat
Här kommer en video från Cykelvasan med militärcykeln :)

Tyvärr slutade kameran fungera i Hökberg, men cykeln höll ihop hela vägen i alla fall. :)

Tog mig in i mål på 3 tim 31 min.
Snitthastigheten ökade från ca 25.9 km/h 2025 till 26.3km/h så jag är nöjd!

Skriver några rader om loppet lite senare..

Jävligt vasst att klara startbacken på militärcykel 😮

Cykel mot annat
Tack för allt stöd och pepp både här och längs banan :)
Fantastiskt lopp och roligt men jösses vad jobbigt😅.Speciellt alla uppförsbackar- hade glömt hur många det är mellan Risberg och Evertsberg. Tjejvättern och Halvvättern kommer kännas som en barnlek i jämförelse.
Men jag kom runt med min 7-växlade Crescent. Det var ju en väldigt fin bana. Kom i mål på 6.57 tror jag det var så det tog en timme längre än jag trodde men det gick.
Och jag måste säga att de allra flesta var väldigt bra på att signalera omkörningar. Var bara nån gång i början som 2-3 st körde om på höger sida då jag var tvungen säga till eftersom jag låg långt till höger.
I lördags kväll tänkte jag nu är det gjort så behöver inte köra igen och idag så tänker jag hm kanske ändå en gång till med mer träning speciellt uppför....vi får se. Eller så blir det stora Vätternrundan.
Cykeln och jag höll hela vägen. Ingen punktering och fortfarande hårda däck. Rejält med träningsvärk.
Såg också en del med punkteringar längs vägen men 4-5 stycken. Vet inte hur det brukar vara.
Fantastiskt arrangemang.

Tillbaka
Topp