Den officiella Canyon-tråden

harley_1 skrev:
-------------------------------------------------------
> Såja, där miste Canyon en kund.... Sämsta
> tänkbara service, velar med leveransdatum ,Canyon
> Sverige säger en sak tyskarna nått annat. Inte
> ett enda mail som förklarar , skitdåligt... kan
> verkligen inte rekommendera Canyon.... men det
> skiter väl dom i säljer väl ändå? Allt för
> kunden eller?

Du måste ha haft rejält med otur. Jag kan också bara säga gott om Canyon och framförallt deras svenska representanter. Det krångel jag har haft med hojen har de ställt upp med till 100% och jag har inte betalat ett öre för det (som det ska vara)

Många företag skiter i kunden när de fått en vara såld men Canyon ska faktiskt ha all cred när det gäller uppföljning av respektive kund/köp också. Kudos!

Akoa skrev:
> harley_1 skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Såja, där miste Canyon en kund.... Sämsta
> > tänkbara service, velar med leveransdatum
> ,Canyon
> > Sverige säger en sak tyskarna nått annat.
> Inte
> > ett enda mail som förklarar , skitdåligt...
> kan
> > verkligen inte rekommendera Canyon.... men det
> > skiter väl dom i säljer väl ändå? Allt
> för
> > kunden eller?
>
>
> Sämsta service pga. sen leverans? Har de varit
> otrevliga mot dig? Har du pratat med dem? Om inte
> och du kallar detta för sämsta service så har
> du lite för lätt till ilska.

Jodå....har pratat med både Sverige o Tyskland...har ringt Sverige flera ggr själv för att fråga vart min hoj tog vägen...jodå kommer snart..nästa vecka...osv...ringer Tyskland idag....får till svar mitten på maj...ringer Sverige 2 Tim. efter...får till svar början på denna vecka....det är inte ok! Det är inte ok att en kund ska behöva ringa o fråga efter en hoj för närmare 50 lök...man kan förvänta sig att säljaren ringer eller mailar o försöker förklara vad som hänt! Därav min kritik.....sen skiter jag fullständigt i hur bra cyklar o hur bra det funkar för alla andra.....men detta har ej funkat...därav så blir det ett annat märke mrd förhoppningsvis lite mer intresserade säljare!

Alla kan ju göra misstag men om de är trevliga och gör sitt bästa så är det väl ingen fara?

Jag förstår dock inte riktigt vad du menar. Har Canyon i Sverige fel eller de i Tyskland? De i Sverige säger ju att den ska komma nästa vecka? Vad fick du för leveranstid när du beställde?

Fick ett mail ifrån Canyon med en UPS-länk så att man kan följa paketet. Där står det:

"Scheduled Delivery: Friday, 04/19/2013, By End of Day"

Menar dom då till Sverige eller till min dörr? Är det sistnämnda så kan jag ju med lite flyt få cykla redan på lördag! Woohoo!

Grattis Vandraren! Du kommer att kunna cykla på din nya cykel på lördag! Jag fick samma meddelande fast i tisdags, och på tisdagseftermiddagen ringde dom och levererade!

Hej Canyon,

undrar lite om vilket hjulval ni gjort på nya Ultimate CF SLX när ni specat modellerna. På Ultimate CF SLX 8.0 (Dura Ace) är det Mavic Ksyrium Elite-hjul och på Ultimate CF SLX 7.0 (Ultegra) specas Mavic Ksyrium SLS.

SLS-hjulen är både lättare och dyrare. Det brukar ju vara tvärtom - att på en dyrare modell specas dyrare hjul? Eller har ni tänkt att de som köper den dyrare Dura Ace-modellen ändå kommer att uppgradera hjulen senare?

Jag har väl haft samma problem med leveranstider. Beställde i november med leverans vecka 11. När det blir vecka 11 så kommer det ett paket från UPS som jag så klart missar att vara hemma då jag inte fått någon information om det alls. Jag fick ett brev från UPS tre dagar senare om att dom försökt leverera men det var portkod så dom misslyckades.

Drar och hämtar paketet som är en anteckningsbok och ett brev som ursäktar förseningen och ger nytt leveransdatum vecka 16.

Nu när det blivit vecka 16 så hör jag av mig och frågar och nu är svaret att cykeln fortfarande är försenad men nu vet inte när det ska kunna levereras. Känns väl lite sådär egentligen.

Det som jag tycker Canyon hade kunnat göra bättre är att kontakta kunderna på ett bättre sätt när de vet om att det kan bli förseningar. Man ska inte behöva fråga för att få reda på det. Sen att skicka ut ett brev med UPS utan att höra av sig till mottagaren är också lite fel.

Jag ska dock säga att jag blivit vänligt bemött de gångerna jag har pratat med kundtjänst.

Greetings from Norway!

Fikk et tips om å poste en sak jeg har sendt til info@Canyon.com, men ikke fått endelig svar på enda. Kanskje sveriges Canyon-representant kan svare? (Og muligens også være interessant i å vite av)

Here's my story:
Fikk min nye hoj (Canyon Strive) tidligere denne uken, monterte den og var redo for en prøvetur når jeg la merke til at det var synlig forskjell mellom venstre og høyre side på det bakre demperopphenget. Ved nærmere inspeksjon viste det seg at "pluggen" (Canyon kaller den "end cap") som skal beskytte lager på venstre side, ved sag-indicator ikke ligger helt inntil opphenget. Kulelageret er godt synlig og eksponert for hva som enn måtte lure seg inn av møkk og søle. Avstand mellom end cap og oppheng er ca. 3mm.
Canyon har foreløpig anbefalt å la sykkelen stå ubrukt inntil de har en løsning.

Mitt spørsmål er om man har vært borti liknende før, og om noen vet om det er en enkel prosess å få denne beskyttelseskappen til å være flush med rammen/opphenget? Det kan se ut til at det kanskje kan brukes et spesialverktøy for å skru den på plass, ettersom den har mange små hull rundt hele kappen.

Har lagt ved bilde som viser hvilken kappe jeg snakker om og mellomrommet mellom kappe og oppheng.
image.jpg

Supert om jeg kan få et positivt svar her! Godt initiativ med egen Canyon-tråd!

Hej,
Packade upp min nya Nerve Al 7.0 igår kväll och efter en första timma i skogen drog jag växelörat (och ja, visst glömde jag lägga en beställning på dem i tid men nu har jag lärt mig). Finns någon vänlig själ i Stockholmsområdet som vill sälja/eller låna ut (till onsdag) ett extra växelöra. Stort tacksam för sådan hjälp. (Planerad Hellas körning söndag :)

Ring eller SMSa gärna på 0708 87 86 51, bor i Liljeholmen!
Tackar tackar säger jag /Kristofer Samuelsson

Bilagor

• IMG_0005.jpg
    IMG_0005.jpg
    67.3 KB · Besök: 41
Hur är det med leveranstiderna?

Jag har riktigt sugen på att beställa en cykel från Canyon, men hur är det med leveranstiderna?
Jag vill inte vänta flera veckor, då går jag hellre och köper en Specialized eller köper något begagnat från K&S här på sidan.

Jag beställde en Grand Canyon Al29 för tre veckor sedan.
Fick leveransdatum vecka 25.

I fredags kom det ett mail från Canyon:
"Din order expideras inom kort och lämnas till UPS inom 48 timmar"

Cykeln är på väg och kommer denna vecka!!!

Tackar!

Såå, har man tur får man tidigare leverans.
=)

galaxenspresident skrev:
> Trevligt. Jag fick min Nerve Al 29 i måndags
> trots initial prognos om leverans v18

Grattis till en fantastiskt trevlig hoj :) vi var två på tisdagsrajden som premiärkörde våra och båda var supernöjda.

Jag beställde en Nerve AL+ på måndagskvällen, fick den levererad tilll dörren på tisdagen veckan efter......och då strulade det ändå lite med ordern. Bra jobbat tycker jag!

@ Cyklaiskogen : Det är ju en bra leveranstid måste jag säga, men det verkar som att de flesta fått vänta i några veckor på sina leveranser, jag är alldeles för otålig för sånt. Jag vill innan betalning och bekräftad beställning kunna veta om det tar x-dagar eller x-veckor innan jag beställer så att jag stoppa beställningen utan att vara bunden till affär.

BaloO skrev:
> @ Cyklaiskogen : Det är ju en bra leveranstid
> måste jag säga, men det verkar som att de flesta
> fått vänta i några veckor på sina leveranser,
> jag är alldeles för otålig för sånt. Jag vill
> innan betalning och bekräftad beställning kunna
> veta om det tar x-dagar eller x-veckor innan jag
> beställer så att jag stoppa beställningen utan
> att vara bunden till affär.

Det går ju att se leveranstiderna på hemsidan?

@ Cerb - Stämmer ser det nu.. *Ställer mig i det runda hörnet och skäms en stund*

Men tyvärr så är det längre lev.tid än vad jag pallar vänta.

@BaloO Leveranstiderna på sidan stämmer oftast. För mer exakta besked går det bra att ringa oss på Canyon_sverige. Om du väljer att betala med kort dras pengarna först när cykeln skickas. Du kan alltså avbryta köpet tills cykeln skickats. Efter att du fått cykeln har du 30 dagars fri retur.

@Ejk Det är bäst om du kontaktar internationella supporten med ditt ärende.

Hej.
Jag har en grand canyon al 8.0. Har märkt att knappen till lockouten börjat kärva lite, lockouten fungerar som den ska men det är bara ett litet irritationsmoment. Finns det nån åtgärd för detta? Garanti? Cykeln är 4 månader gammal.

CAS616 skrev:
> Hej.
> Jag har en grand canyon al 8.0. Har märkt att
> knappen till lockouten börjat kärva lite,
> lockouten fungerar som den ska men det är bara
> ett litet irritationsmoment. Finns det nån
> åtgärd för detta? Garanti? Cykeln är 4
> månader gammal.

Gör rent och smörj. Gör rent under det lilla vredet på gaffelkronan eller så är det vajern som kärvar.

Cyklaiskogen skrev:
Hel och fin var den också. Canyon +1!

Det skall man väl i o f s förvänta sig av en ny cykel???

Nä... Räcker bara typ 5-10mil...jo jag vet att ni sagt det... men fortfarande inte fått nått lev. besked från tyskarna....och det här pratade vi om redan i tisdags... och nu är det fred. em..... Långt ifrån bra!

peoplebeer skrev:
> Har en Canyon AL, men nu är sadelklämman
> sönder. Kan man sätta på vilken sadelklämma
> som helst, eller hur funkar det?

Det måste vara rätt diameter men i övrigt funkar vilken som helst :)
I och med att sadelröret har tre slitsar är det lätt att få klämman att trycka åt jämnt och bra.

Kan man speca om cykeln när man beställer? Skulle vilja ha andra hjul på den cykeln jag är intresserad av (. Aeroad CF 7.0 Di2)

Senast ändrad:
Canyon_Sverige skrev:
> @Toxy Det går inte att byta hjul.
>
> @Gallan kollar upp det och återkommer.

Trist

tjo

Undrar vad det är för diameter på one one four gaffeln, kan inte hitta denna info
Ska köpa ny styrstam, verkar inte vara standard.

Tack på förhand
C

hoolm skrev:
> tjo
>
> Undrar vad det är för diameter på one one four
> gaffeln, kan inte hitta denna info
> Ska köpa ny styrstam, verkar inte vara standard.
>
> Tack på förhand
> C

1-1/4" som sagts.
Vilken längd är du på jakt efter?

Tillbaka
Topp