Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
boiance sa:SKulle gå in och köpa ett växelöra till min cykel men hittar inte det på sidan, det är nr 25 till en canyon ultimate cf slx. Var kan man få tag på det?
soeze sa:Jag vill testa en tanke:
Hur dum idé är det att "honzofiera" en Grand Canyon AL SLX 2016 genom
- biffigare däck
Du får nog inte in mer än 2,4" i den ramen.
/Eric
Slobby sa:Tänkte höra om det är någon mer som upplever Guide bromsarna på som en aning ,skall vi säga musikaliska när det är blött? (Tänk Apkungen... Kinesisk musik...)
Har i och för sig inte centrerat bromsarna sedan leveran. Kanske skall börja där? Är detta ett känt problem?
Medansvar jag ändå frågar om bromsar. Är det någon som kan rekommendera alternativa bromsbelägg om jag nu byter? Gärna mjuka och tysta.
Franas sa:Nu står det att Spectral 8.9 är slutsåld i XL...man undrar vad det betyder. Slutsåld för alltid eller för tillfället? Hade precis tänkt att klicka hem en....suck
niaan sa:Hej, ger mig på mitt första inlägg efter att bara suttit och läst bakom skärmen och hoppas ni kan hjälpa mig...
Inte cyklat på några år och tänkt att börja igen. Läst runt i de flesta trådar här sista tiden och har bestämt mig för att köpa en ny 29" HT till att börja med. Sedan blir det säkert något dyrare när jag bättre vet vad jag vill ha...
Jag har siktat in mig på en Grand Canyon AL 6.9. Men velar lite om det är värt att gå upp till 7.9 eller inte?
Skiljer lite i komponenterna såklart men är även två olika ramar vad jag kan se, hur stor skillnad är de på dessa? Har inga problem att lägga lite mer pengar om jag får något som verkligen är värt kostnaden. Ser att det här är en cykel jag kommer behålla i flera år sen komplettera med en FS om jag fastnar för stig mer.
Tack på förhand!
Kupa sa:Fri frakt på alla cyklar i lager i mars enligt mail, men de tar igen det rejält på priset :D
Aliide sa:Kupa sa:Fri frakt på alla cyklar i lager i mars enligt mail, men de tar igen det rejält på priset :D
Oj, hela 350 kr rabatt (eller vad nu kartong och frakt går på) ;-)
MIGHTYnoob sa:Är det fraktfritt nu?
Aliide sa:MIGHTYnoob sa:Är det fraktfritt nu?
Spelar det stor roll med 300 kr "rabatt" på de 30 000 kr-cyklarna som man fick/får fri frakt på? En anledning att slå till? Inte det som avgör att man vill ha en Canyon och en viss modell enl mig.
jekyll sa:Canyon levererar som utlovat! Det verkar som strulen med SAP och ny fabrik har lagt sig.
Jag beställde en Canyon Spectral AL 7.0EX den 27januari.
Orderbekräftelsen jag fick sa att den skulle levereras 7-11 mars
10 mars knackade UPS på dörren.
Lång leveranstid för all del, men leveransen kom när den skulle!
Aliide sa:jekyll sa:Canyon levererar som utlovat! Det verkar som strulen med SAP och ny fabrik har lagt sig.
Jag kan inte tycka att knappa 2 veckor från klick till kunds dörr är lång leveranstid för en cykel. Gott att problemen är över!
jekyll sa:Canyon levererar som utlovat! Det verkar som strulen med SAP och ny fabrik har lagt sig.
RobinG sa:Är lite sugen på den här cykeln.
https://www.canyon.com/sv/factory-outlet/#category=mtb-bikes&id=10048
Det är ju förra årets modell men storleken passar mig, alternativet är annars den här. Då är det årets modell,men vad jag förstått, sämre komponenter.
https://www.canyon.com/sv/mtb/grand-canyon/2016/grand-canyon-al-5-9.html
Någon som har synpunkter på dessa? Är det också någon som vet om fraktfritt gäller factoryoutlet också?
Fick de två första mailen inom nån timme. Sen efter två dagar fick jag ett mail med ups info om att cykeln var på vägFoss sa:Hur snabbt efter fick du bekräftelsemail (dvs. inte det första att dom tagit emot ordern utan det andra?)
Jag beställde i fredags men har bara fått ett mail än så länge...
Shaddap sa:jekyll sa:Canyon levererar som utlovat! Det verkar som strulen med SAP och ny fabrik har lagt sig.
Vilken färg tog du?
Jag beställde min spectral AL 7.0EX den 18 december, ska levereras i början av maj. tror bestämt att du har fått min (om det är en röd sådan)
OT: Första inlägget!
Jan_martinsson sa:Hej,
Finns det någonstans man kan se vad en äldre cykel hade för spec som ny. Jag är lite intresserad av en begagnad Canyon Nerve 29 8.9 2013 som knappt är cyklad på men säljaren har inte full koll på vad det är för komponenter.
/Janne
Shrue sa:Jan_martinsson sa:Hej,
Finns det någonstans man kan se vad en äldre cykel hade för spec som ny. Jag är lite intresserad av en begagnad Canyon Nerve 29 8.9 2013 som knappt är cyklad på men säljaren har inte full koll på vad det är för komponenter.
/Janne
Gå in på https://www.canyon.com/sv/service/manuals/
Välj "Mountainbike" och "för cykel", sen är det bara välja årsmodell och typ ;)
Foss sa:Jag beställde en cykel från Canyon som fanns på lager och fick idag information om shipping date nästa vecka (mellan måndag och fredag). Jag sticker utomlands fredagen därpå. Är det rimligt att tro at cykeln hinner komma till torsdagen veckan efter angivet shipping-date veckan eller är det lika bra att avbeställa och handla hos rose?
Min cykel skickades på måndagen och jag hade den på torsdag. En kompis hade samma erfarenhet så jag tror det är lugntZliper sa:Foss sa:Jag beställde en cykel från Canyon som fanns på lager och fick idag information om shipping date nästa vecka (mellan måndag och fredag). Jag sticker utomlands fredagen därpå. Är det rimligt att tro at cykeln hinner komma till torsdagen veckan efter angivet shipping-date veckan eller är det lika bra att avbeställa och handla hos rose?
Ring transportören och förklara läget, då brukar det lösa sig alt be dom leverera till en polare