Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nypåmtb sa:Finns det någon tabell eller funktion där man kan räkna ut hur förändring av drev fram respetkive bak förändrar utväxlingen?
Fick just mail att slutrean på 2018 års cyklar är igång nu!ooms sa:Det varierar lite beroende på när nya årsmodellen av specifik modell presenteras och blir tillgänglig. Förra året började väl det i augusti och pågick in i oktober typ.EnilemmE sa:Ny här på forumet, men jag har en fråga till de som kört Canyon i många år och kanske har koll på när de brukar starta sina utförsäljningar för att lämna plats åt nästa års modeller?
Jag beställde en MTB för exakt ett år sedan, den 27 augusti 2017 och då var den på kampanj. (En Grand Canyon AL) Den blev tyvärr stulen i somras och nu sitter jag och inväntar utförsäljningen för att fylla upp tomrummet i förrådet. (Är ingen storcyklare så därför är jag lite för snål för att köpa en modell jag vet att de troligtvis snart kommer sälja ut.)
Någon som har koll på detta? Jag vet ju som sagt bara att utförsäljningen redan hade börjat vid den här tiden förra året, men hur har det varit tidigare?
Tacksam för svar! =)
ooms sa:Fick just mail att slutrean på 2018 års cyklar är igång nu!
CarlMagnusH sa:Canyon verkar bedriva psykologisk terror! Beställde en lux i söndags 26/8. Orderbekräftelsen kom 27/8 och ett beräknat leveransdatum 22-26 Okt. Jag hoppade av glädje då det på hemsidan aviserats om leverans av min modell i Mars 2019!
Strax senare kommer nästa mejl med info om försenad order. Samma beräknat lev.datum.
Idag 28 kommer kl 17:52 mejl 1: Beräknat lev. datum 7-11 Januari
kl 18:02 : ny mejl. Beräknat lev. datum 11-15 Februari
Nu är jag tillbaka på jorden och mindre glad och jag undrar om det ska komma 2 mejl per dag om framflyttad leverans. Grrrr!
Dessutom drog dom 50 papp direkt på mitt konto. Hade jag inte riktigt räknat med. Ska det va så här??
Canyon_Sverige sa:@CarlMagnusH Det är uppenbart nåt som är knas med din order. Jag luskade rätt på dig och vi håller på att kika på vad det är som är fel och återkommer till dig per mejl. Det här är naturligvis inte okej, oavsett ordervärde.
@Wenna. Du får gärna kontakta oss och berätta om dina negativa upplevelser så att vi har en chans att förbättra oss. Tack!
Canyon tjänar inte pengar på cyklarna de säljer utan på räntan på pengar folk deponerar :-)CarlMagnusH sa:Beräknat lev. datum 11-15 Februari
Dessutom drog dom 50 papp direkt på mitt konto.
Ska det va så här??
ooms sa:Skickade mail i torsdags kväll att jag behövde en ny chain suck plate. Fick svar i fredags att det var beställt fr Tyskland. Betalade i helgen. Skickades i måndags. Idag kom UPS och levererade!
???
Canyon_Sverige sa:@CarlMagnusH Det är uppenbart nåt som är knas med din order. Jag luskade rätt på dig och vi håller på att kika på vad det är som är fel och återkommer till dig per mejl. Det här är naturligvis inte okej, oavsett ordervärde.
@Wenna. Du får gärna kontakta oss och berätta om dina negativa upplevelser så att vi har en chans att förbättra oss. Tack!
Canyon_Sverige sa:@CarlMagnusH. I samband med din gör vi en reservation och drar alltså inte pengarna. Inte den supersmidigaste lösningen för våra kunder tyvärr och vi kommer därför under hösten implentera betaltjänsterna från Klarna.
Canyon_Sverige sa:... och vi kommer därför under hösten implentera betaltjänsterna från Klarna.
Canyon_Sverige sa:@CarlMagnusH. I samband med din gör vi en reservation och drar alltså inte pengarna. Inte den supersmidigaste lösningen för våra kunder tyvärr och vi kommer därför under hösten implentera betaltjänsterna från Klarna.
Har inte alla minst en årslön på kontot?BuTTuS sa:På tiden. För min förra cykel blev beloppet både reserverat och draget samtidigt, dvs dubbla beloppet "försvann" från kontot, det var en fattig månad :-)
rixpucko sa:Hej!
Någon som har erfarenhet av Canyon efter köp? gällande kontakt med support osv?
Fick hem min nya cykel i Tisdags förra veckan, var lite märken i lacken på den och mailade om det, samt byte hisspinne till en med mindre i travel, allt lät frid och fröjd, kompensation utlovades och hisspinnen skulle bli utbytt. När jag svarat hur returen går till så blir det tyst, inget svar. Senaste mailet kom i Fredag 31/8 och jag svarade samma dag. Skickade igår Torsdag 6/9 en påminnelse med uteblivet svar.
Någon som har samma erfarenhet? Tycker en veckas svarstid per mail från ett företag som endast bedriver försäljning över nätet är på tok för långt.
BroderBusk sa:Jag söker visdom!
Står och väger mellan en Strive eller en Spectral, men blir inte klok på storleken. Jag kör specialized idag och har en large, jag är 183 lång. Anledning jag undrar är att alla Large är slut på de modellerna jag är intresserad av, så funderar på en XL istället. Annars får det bli en Specialized Enduro.
FranzJaeger sa:BroderBusk sa:Jag söker visdom!
Står och väger mellan en Strive eller en Spectral, men blir inte klok på storleken. Jag kör specialized idag och har en large, jag är 183 lång. Anledning jag undrar är att alla Large är slut på de modellerna jag är intresserad av, så funderar på en XL istället. Annars får det bli en Specialized Enduro.
Jag är 184 cm lång och kör en L Spectral vilket känns perfekt i storlek. Rekommendationen för L är ju mellan 178-186 cm, men testa Canyons måttverktyg och lägg in övriga mått och se vad du får för resultat samt hur mycket det skiljer.
Ultralite sa:Du skulle bara veta hur många spez ramar som gått sönder. Trek hade också problem med sprickor i baksvingen 2014-15 så....Canyon löser iallafall problemen bra med nya svingar till alla som köpt en 2018.
Nypåmtb sa:Vilken singelklinga?
Väntar fortfarande på att få tillbaka min Nerve från svetsaren och tänkte passa på att beställa en NW singelklinga fram. Vad ska jag till detta vevparti: slx fc-m 660-10 ? (Nerve am 5.0 2011)
96 eller 104 bultcirkeldiameter?, och är det ytterligare något annat än det man behöver veta? Verkar tex finnas olika typer av 96 bcb...
Sszon sa:Kommer canyon utfasa eller göra en stor uppdatering av Strive som Spectral har gjorts med i år?
jonteald sa:Canyon support hintade försiktigt att man bör ha koll på hemsidan runt jul om man är intresserad av en uppdaterad neuron ;)
BroderBusk sa:Ultralite sa:Du skulle bara veta hur många spez ramar som gått sönder. Trek hade också problem med sprickor i baksvingen 2014-15 så....Canyon löser iallafall problemen bra med nya svingar till alla som köpt en 2018.
Om jag köper en cykel nu, är de åtgärdade då eller riskerar man fortfarande få et dåligt ex? Hur funkar canyon när det gäller garantier?
Enduro Fredrik sa:Sszon sa:Kommer canyon utfasa eller göra en stor uppdatering av Strive som Spectral har gjorts med i år?
Tror att neuron ligger närmast då den är från 2013?
eiskall sa:Enduro Fredrik sa:Sszon sa:Kommer canyon utfasa eller göra en stor uppdatering av Strive som Spectral har gjorts med i år?
Nuvarande Neuron-ram är från 2016.
ceel sa:eiskall sa:Enduro Fredrik sa:Sszon sa:Kommer canyon utfasa eller göra en stor uppdatering av Strive som Spectral har gjorts med i år?
Nuvarande Neuron-ram är från 2016.
Nja, den bytte namn från Nerve till Neuron, men det hände väl inte så mycket mer?