Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du har ju väldigt korta ben...?Nej, jag har inte matat in fel.
"Du passar i två storlekar:
Vi kan rekommendera 2 storlekar för Spectral 29 CF 8.
Välj en större storlek för mer stabilitet och en mindre storlek för mer smidighet.
Dina mått 183,0cm / 83,0cm"
Det var väl en AL 6.0 vi pratade om och du sa att de rekommenderade M. Nu är det en CF och de rekommenderar L och M. Det är väl som de skriver, vill du ha en mindre cykel så ta en M, annars ta en L. Jag är 184 och jag väljer mellan L och XL så det beror väl på vad man vill ha.Nej, jag har inte matat in fel.
"Du passar i två storlekar:
Vi kan rekommendera 2 storlekar för Spectral 29 CF 8.
Välj en större storlek för mer stabilitet och en mindre storlek för mer smidighet.
Dina mått 183,0cm / 83,0cm"
Jag köpte nyligen en CF7 29tums, fick rekomendationen S(jag e 175 lång 81cm innerben) jag beställde ändå M, sitte grymt på den. Den e lite lite större än min gamla spectral al6 2020 modell i 27,5 och den var spoton i strl M. Så jag hade gått upp i strl om du vill ha en lite mer stabil hoj än en lekfull.Tänkte beställa en Spectral 29 AL 6, men blir lite fundersam på storleken. Är 183 cm med 83 cm insöm, var helt inne på en L, men de rekomenderar M. Någon som har en åsikt?
Jag har samma känsla att L nog är mer rätt, får nog bli en sån när de kommer in på lager.Jag köpte nyligen en CF7 29tums, fick rekomendationen S(jag e 175 lång 81cm innerben) jag beställde ändå M, sitte grymt på den. Den e lite lite större än min gamla spectral al6 2020 modell i 27,5 och den var spoton i strl M. Så jag hade gått upp i strl om du vill ha en lite mer stabil hoj än en lekfull.
Sen kan du ju returnera om det inte passar ?
Försöker du det lär du antingen skickas till svenska sidan, eller priset räknas om med svensk moms.Jag läste i tråden att priserna var olika i € och i SEK. Jag ska köpa en ny Ulitimate så snart de kommer på lager igen. Vet någon om det är möjligt att beställa på tyska sidan med leverans till sverige eller skickas man automatiskt till svenska sidan?
Hej, jag testade och gick ganska långt...i brist på annat att göra.Misstänker det jag med men man kan ju hoppas. Det är ju ändå ganska många tusenlappar i skillnad.
Eller så skickar vi alla ett meddelande till Canyon och säger att vi bojkottar företaget tills de inför en mer rättvis valutakurs. Typ som ett litet miniuppror.Du måste nog få den levererad till Euro-land för att få euro-pris.
Eller så skickar vi alla ett meddelande till Canyon och säger att vi bojkottar företaget tills de inför en mer rättvis valutakurs. Typ som ett litet miniuppror.
Det är väl bara tysk vs svensk moms som är skillnaden?Eller så skickar vi alla ett meddelande till Canyon och säger att vi bojkottar företaget tills de inför en mer rättvis valutakurs. Typ som ett litet miniuppror.
Det är väl bara tysk vs svensk moms som är skillnaden?
Bojkotta politikerna som bestämde att vi skall betala svensk moms när vi handlar utomlands istället.
Handlar man från andra tyska sidor betalar man väl inte moms i sverige?
www.tidningenkonsulten.se
Sänkte inte tyskland momsen till 16% som nåt slags coronastöd? Men det kanske var tillfälligt.Nej. Jag tittade på en cykel och skillnaden är 7% mer än bara skillnaden i moms.
![]()
Nya regler kräver koll på alla momssatser inom EU
Från 1 juli 2021 gäller nya momsregler för handel inom EU. De två största nyheterna: Moms ska betalas i det land köparen, privatpersonen, finns. Företaget som säljer har skyldighet att ta reda på momssatserna och redovisa hur mycket som säljs till varje land och hur mycket moms som betalats. De somwww.tidningenkonsulten.se
Sänkte inte tyskland momsen till 16% som nåt slags coronastöd? Men det kanske var tillfälligt.
Ta några semesterdagar och åk bil till Tyskland och köp där.Jag läste i tråden att priserna var olika i € och i SEK. Jag ska köpa en ny Ulitimate så snart de kommer på lager igen. Vet någon om det är möjligt att beställa på tyska sidan med leverans till sverige eller skickas man automatiskt till svenska sidan?
Över tid så borde priset före moms vara lägre i Sverige halva tiden.De sätter väl SEK-priserna årsvis såvitt jag vet, då behövs ju viss marginal för valutasvängningar eller för att täcka den valutasäkring de ev köper. SEK kan ju lätt svänga 5-10% mot euron på ett år, senaste året har den ju ex.vis stärkts en hel del.
Hur ser skillnaderna i rek.pris ut för andra märken (som sätter pris i SEK) mellan Sverige och andra länder?
Om de chansar och inte gör som ooms sägerÖver tid så borde priset före moms vara lägre i Sverige halva tiden.
Självklart ska man kunna välja lokal valuta vid point of sales. Det är där man ska lägga krutet
Det här har dock ingenting med lokal valuta att göra. Canyon är också lite dyrare i t.ex. Nederländerna där moms är högre och Canyon väljer, såklart, belopp som slutar på 99 som är lite högre än i Tyskland även om man korrigerar för moms.
Tror att vi är för rika i Sverige. Exemplet här är alltid löparskor, som kostar 20% mer i Sverige än i resten av Europa.
Jag vill inte göra dig besviken men den fria handeln inom EU är ett skämt.Det är frågan om de tangerar vad som är tillåtet. Borde det inte gå att köpa i Tyskland för leverans i NL?
Nu hade jag inte tänkt köpa en canyon i vilket fall men dags för bojkott då
Det är frågan om de tangerar vad som är tillåtet. Borde det inte gå att köpa i Tyskland för leverans i NL?
Nu hade jag inte tänkt köpa en canyon i vilket fall men dags för bojkott då
Ja, det är tydligt att canyon försöker plocka bort fördelarna med näthandeln. Det är kul för dem men han behöver ju inte handla.Jag vill inte göra dig besviken men den fria handeln inom EU är ett skämt.
Gå in i valfri cykelbutik i Sverige och köp Shimano eller SRAM-produkter så kommer dom via officiella leverantörer som bedriver kartell.
Näthandeln funkar ändå riktigt skapligt i jämförelse?
Ja, fast nationella skatter är en förutsättning så det tycker jag ändå är ok. (Pga politik)Bra frågan! Med bil får man göra så och där brukade skillnader vara riktigt stor när tillverkare kompsenrade för 45% (!) extra skatt som fanns i Nederländerna. Då måste man dock importera bilen. Med cyklar skulle man kunna göra samma om man kan köpa dom i en fysisk butik i Tyskland, som jag gjorde med min Canyon (jag bodde då dock i Tyskland, men det ändrar inte saken).
Ja, fast nationella skatter är en förutsättning så det tycker jag ändå är ok. (Pga politik)
Nu förstår jag inte.Om de chansar och inte gör som ooms säger
Om de lägger till en premie så rör sig inte kursen runt deras riktvärde. Fast jag kanske missförstod vad du menadeNu förstår jag inte.
Om de lägger till en premie så rör sig inte kursen runt deras riktvärde. Fast jag kanske missförstod vad du menade