Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ja de e ju de, kollar på cannondale också, deras nya habit lt1 e riktigt cool men samma där, den kostar betydligt mycket mer än en cf7 men kanske e värt att slippa krångla med garantier och trasiga ramar och inte kunna cykla på flera veckor under högsäsong.Jo, men problemet är att din SC (har själv en i AL _ från den tiden de ff gjorde ramar i AL) kostar dubbelt med samma spec.
Nya vägar ett kilo mer över modellprogrammet samtidigt som baksvingen slimmats något för att flexa lite mer. Om något så har de flyttat tillbaka problemet till kedjestagen...Låter tveksamt att köpa en spectral när man kört problemfritt på santa cruz i många år. Någon som haft problem på ramar från senare 2023 ännu? Nya spectralmodellen borde va åtgärdad kan man tycka.
Min 2023ram har fasats där de brukar spricka.Låter tveksamt att köpa en spectral när man kört problemfritt på santa cruz i många år. Någon som haft problem på ramar från senare 2023 ännu? Nya spectralmodellen borde va åtgärdad kan man tycka.
Min 2023ram har fasats där de brukar spricka.
Konspirationsteoretikern misstänker att de är för att inte se sprickor i färgen så lätt…
Men jag hoppas ändå på att de löst skiten. Känner mig lite bedragen som lagt pengar på coolfiber när aluramarna typ varit ofelbara.
Edit: 2024 ram. Vart på kanelen igårMin 2023ram har fasats där de brukar spricka.
Konspirationsteoretikern misstänker att de är för att inte se sprickor i färgen så lätt…
Men jag hoppas ändå på att de löst skiten. Känner mig lite bedragen som lagt pengar på coolfiber när aluramarna typ varit ofelbara.
Men om det spricker eller vevlagret lossnar så märker man väl det mer på att det är löst än att färgen är sprucken :P.Min 2023ram har fasats där de brukar spricka.
Det är nog många ramar som bytts bara för spricka i färgen och inget annat.Men om det spricker eller vevlagret lossnar så märker man väl det mer på att det är löst än att färgen är sprucken :P.
HeheLåter tveksamt att köpa en spectral när man kört problemfritt på santa cruz i många år. Någon som haft problem på ramar från senare 2023 ännu? Nya spectralmodellen borde va åtgärdad kan man tycka.
Helt otroligt att dom fortsätter skicka ut skiten. Dom måste ju vara medvetna om att den kinesiska underleverantör dom anlitat för att bygga ramarna inte har en aning om vad dom sysslar med.Hehe
Jag har två turer på ram tre och detta såg jag idag ?
Visa bilaga 689363
Spricka eller inte så kan man ju bara skratta.
Men glappar det eller är det hittills ”bara” kosmetiskt?Hehe
Visa bilaga 689363
Tur jag beställde en stumpjumper evo istället :P.Hehe
Visa bilaga 689363
Det knakade till rätt bra när jag skulle stila med lite bakhjul vid grabbens fritids så det är nog bara en tidsfråga.Men glappar det eller är det hittills ”bara” kosmetiskt?
Känner till Canyon men vem är pojken?
Känner till Canyon men vem är pojken?
#metooVet inte, men jag blir också så där snabb på min Canyon. ?
Vad är det som hänt egentligen? Hylsan gar glidit ut i sidled?Hehe
Visa bilaga 689363
kan även vara en MTB, asfalt racer är inte allt =).Innan man dör bör man ha ägt en BMW med rak sexa samt en Canyon Aeroad.![]()
https://go.canyon.com/r?ref=0AC466BA1Hej på er! Har någon här en refer-a-friend kod att dela? Tack på förhand!
Hmm kanske lider Canyon av samma problem som Scott Spark? Har 2 cykelvänner som klagar på knakandet på deras ny Scott. De väntar båda på service.Visa bilaga 698690
Riktigt fint i Ramvikslandet idag, men efter dagens tur så knakar det på bra från vevpartiet, dags att prata med min favorit Jens på supporten igen ?
7 mil gick denna ramen.
Tre ggr samma fel är återköp va? Tror att det är lagstadgat såVisa bilaga 698690
Riktigt fint i Ramvikslandet idag, men efter dagens tur så knakar det på bra från vevpartiet, dags att prata med min favorit Jens på supporten igen ?
7 mil gick denna ramen.
Kan det vara vanligt vevlagerknak?Riktigt fint i Ramvikslandet idag, men efter dagens tur så knakar det på bra från vevpartiet, dags att prata med min favorit Jens på supporten igen ?
7 mil gick denna ramen.
Jag har börjat ångra mig. Fick en ny ram som hänger och väntar på byte men min gamla går som tåget… dont fix what aint broke kanske…Visa bilaga 698690
7 mil gick denna ramen.
Du har en ram som du kan plåga skiten ur, kan det bli bättre?Jag har börjat ångra mig. Fick en ny ram som hänger och väntar på byte men min gamla går som tåget… dont fix what aint broke kanske…
Det var Canyon själva som sa typ bestäm du så skickar vi en ny ram om du vill efter att ha sett denna bild. Men inget knak eller annat konstigt, tror det bara är färgen som har lossnat. Kanske skiter i att byta nu när den jag har är stabil ??
Den nya ramen har också lägre serienummer, men enligt Canyon sätts inte serienummer i kronologisk ordning. Men det vet jag inte riktigt om jag tror på ?
jag vet faktiskt inte, det följer samma symptom som tidigare. Tyst i starten och ju mer man cyklar desto mer knakar det ?Kan det vara vanligt vevlagerknak?
Jag kör gängtejp+fett och hör inte ett knyst från vevpartiet från nån av mina cyklar.
Ja det lutar åt att jag inte byter ram….Du har en ram som du kan plåga skiten ur, kan det bli bättre?
Min Spectral har stått hela vintern och nu när jag tagit fram den igen så kan jag bara konstatera att det är en helt underbar cykel när den får vara hel.
Men då kan du väl inte åberopa garantiåtgärd senare?Ja det lutar åt att jag inte byter ram….
Varför inte?Men då kan du väl inte åberopa garantiåtgärd senare?
Var har du läst det ngnstans? Brukar mest bara vara annan sadel och/eller styre samt färg som skiljer.Har länge velat ha en spectral och varit inne på 125 modellen just för att jag gillar min hardtail men det blir lite brötigt när det är mycket rötter, så tänkte 125 modellen är ju lite som en baby enduro.
Men nu har jag fått ett bra pris på en wmn spectral 6 och den har ju bra komponenter och vad jag har läst mig till så är den lite kompaktare än en vanlig spectral och anpassad efter kvinnors kroppsbyggnad.
Nån som haft nån erfarenhet av just wmn modellen som man.
Har länge velat ha en spectral och varit inne på 125 modellen just för att jag gillar min hardtail men det blir lite brötigt när det är mycket rötter, så tänkte 125 modellen är ju lite som en baby enduro.
Men nu har jag fått ett bra pris på en wmn spectral 6 och den har ju bra komponenter och vad jag har läst mig till så är den lite kompaktare än en vanlig spectral och anpassad efter kvinnors kroppsbyggnad.
Nån som haft nån erfarenhet av just wmn modellen som man.