SIE
Aktiv medlem
Den officiella Canyon-tråden
Frame not available for individual sale = kasserad ram som hittat ut ändå?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det är väl inget unikt för Canyon att en förlängd ramgaranti bara gäller 1:a ägaren?
Utgången modell som ör slutsåld.Frame not available for individual sale = kasserad ram som hittat ut ändå?
Bör finnas ramar kvar för garantiärenden och de ursprungsägare som har rätt till rabatterad ersättningsram.Utgången modell som ör slutsåld.
Canyon har ramkit på vissa modeller. Min Grizl CF SL köpte jag som ramkit och byggde ihop själv.Bör finnas ramar kvar för garantiärenden och de ursprungsägare som har rätt till rabatterad ersättningsram.
Edit: får man nånsin köpa endast ram från Canyon?
Är det garantiärende (6 år för första ägaren) och det inte finns ramar kvar så får dom ju erbjuda en ny modell istället.Bör finnas ramar kvar för garantiärenden och de ursprungsägare som har rätt till rabatterad ersättningsram.
Torque eller spectrals dämparfäste ser det ut som?
Det är väl inget unikt för Canyon att en förlängd ramgaranti bara gäller 1:a ägaren?
Vad tycker du Canyon skall göra om en 5 år gammal hoj du köpt begagnad spricker?
Torque eller spectrals dämparfäste ser det ut som?
Det där är fan en sjukdom hos de hojarna.
Dvs, man bör helt enkelt akta sig för att köpa AL modellerna och välja annat. Canyon verkar helt oförmögna till att designa aluminiumcyklar som håller.
Oavsett produkt och tillverkare så tycker jag att knyta garantin till första ägaren såväl uppvisar bristande förtroende för den egna produkten som ett aktivt ställningstagande mot begagnathandeln. Kass är det.Det är väl inget unikt för Canyon att en förlängd ramgaranti bara gäller 1:a ägaren?
Vad tycker du Canyon skall göra om en 5 år gammal hoj du köpt begagnad spricker?
Det är ju branschstandard. Tycker det är bra att dom öht ger 6 års ramgaranti. Sen är en MTB ändå skrot/hopplöst omodern.Oavsett produkt och tillverkare så tycker jag att knyta garantin till första ägaren såväl uppvisar bristande förtroende för den egna produkten som ett aktivt ställningstagande mot begagnathandeln. Kass är det.
Tror inte alls de sålt lika många strives eftersom det är mer av en ren racehoj. Därav färre rapporter...Nu har jag ingen spectral men jag har en strive 2024 . Det är väldigt konstigt att det inte rapporterarats några fel på striven knappt.
Det är ju iprincip samma ram bara att striven är lite mera förstärkt på vissa ställen . Men den förstärkningen kanske räcker för att inte spricka.
Tror inte alls de sålt lika många strives eftersom det är mer av en ren racehoj. Därav färre rapporter...
Annan sorts Canyon (mtb) men jag är 183 med ca 87 grenmått och min L från 2022 är jäkligt stor - mycket större än min två år äldre Merida som också var L.Hej! Funderar på att köpa en Canyon endurace cg 7 ltd men är kluven på storlek. Är 185 lång och grenmått på 89. Hemsidan visar L men sett mycket om att Canyons cyklar är väldigt stora? Hjälp!Med vänlig hälsning, Joel
Det rimligaste är ju om du kan testa en cykel och försöka komma fram till hur du ska justera måtten för att det ska bli bekvämt. Har du inte tillgång till någon endurace kanske du kan testa en annan cykel och försöka matcha måtten mot den?Hej! Funderar på att köpa en Canyon endurace cg 7 ltd men är kluven på storlek. Är 185 lång och grenmått på 89. Hemsidan visar L men sett mycket om att Canyons cyklar är väldigt stora? Hjälp!Med vänlig hälsning, Joel
Hej! Funderar på att köpa en Canyon endurace cg 7 ltd men är kluven på storlek. Är 185 lång och grenmått på 89. Hemsidan visar L men sett mycket om att Canyons cyklar är väldigt stora? Hjälp!Med vänlig hälsning, Joel
Endurace har väl en ganska snäll komfortgeometri, dvs högre och kortare än många andra, vilket borde passa dina mått.
Har du fått en kod, annars har jag nog.Har tänkt att köpa en Endurance AllRoad, är det någon vänlig själ som råkar ha "värva en vän" över som de inte kommer använda så tar jag tacksamt emot den :)
Tack, jag fick en kod igår och cykeln är beställd :)Har du fått en kod, annars har jag nog.
Skicka pm om du behöver bara :)
Leverans av nya bussningar i brevlådan idag.Visa bilaga 804510
Sitter 4 st bussningar inpressade i stolpen.
Jag tror jag har, skicka pm om du fortfarande behöver.Någon vänlig, som sitter på en Canyonkod? Och önskar bidra till cykelköp :)
Man betalar inte för låg vikt,Borde en cykel för över 100 tusen inte vara lättare än "från 7,52"....?
Borde en cykel för över 100 tusen inte vara lättare än "från 7,52"....?
Nåt annorlunda har dom hittat på, sannolikt för att bli mer aero.Borde en cykel för över 100 tusen inte vara lättare än "från 7,52"....?
Blir jättebra!
Visa bilaga 824117
Själv gillar jag Zipp-hjul!Nu tycker jag inte om Zipp hjul men den där är snygg!
Man vet att kommunikationen på internet har spårat totalt när det är omöjligt att veta om folk är ironiska om en så trivial sak som vikten på en cykel.
Tycker cykeln verkar reko. Är väldigt glad i trenden med 40mm däck på Allroundcyklar. Det här känns som ett steg i riktning mot att även göra dem aero.