Frågor man inte vågar ställa, egentligen....
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
NickPick sa:Trodde dom skulle vara 19, vilket hade varit perfekt!
PS, detta är vad som satt i... Vanliga fälgband eller håller dom för gucka?
Hjulen är tubeless ready, men dom ser... Tunga ut ?
Bromic sa:Om man har en cykeldator, likt ex. en Garmin Edge 130, behövs några senorer vid hjulet för att mäta hastighet, eller räcker GPS-data för att visa tillförlitlig hastighet?
Bromic sa:Om man har en cykeldator, likt ex. en Garmin Edge 130, behövs några senorer vid hjulet för att mäta hastighet, eller räcker GPS-data för att visa tillförlitlig hastighet?
NickPick sa:Bromic sa:Om man har en cykeldator, likt ex. en Garmin Edge 130, behövs några senorer vid hjulet för att mäta hastighet, eller räcker GPS-data för att visa tillförlitlig hastighet?
GPS räcker bra. Den r sensorn behöver du inte använda om du inte cyklar i tunnlar.
marr sa:NickPick sa:Bromic sa:Om man har en cykeldator, likt ex. en Garmin Edge 130, behövs några senorer vid hjulet för att mäta hastighet, eller räcker GPS-data för att visa tillförlitlig hastighet?
GPS räcker bra. Den r sensorn behöver du inte använda om du inte cyklar i tunnlar.
Håller inte med, i skogen är sensorn bra.
trailbiker sa:Kör Garmin utan sensor i skogen, funkar bra.
Var är röstningsfunktionen?
NickPick sa:Jag märker då noll och ingen skillnad, men samtidigt är det svårt att få precisa kmh när man cyklar i... Skogen!
När jag otbar med fullt hjulspinn då?marr sa:NickPick sa:Jag märker då noll och ingen skillnad, men samtidigt är det svårt att få precisa kmh när man cyklar i... Skogen!
Just därför ja föredrar sensorn. Den har större chans än gpsen :D
NickPick sa:När jag otbar med fullt hjulspinn då?marr sa:NickPick sa:Jag märker då noll och ingen skillnad, men samtidigt är det svårt att få precisa kmh när man cyklar i... Skogen!
Just därför ja föredrar sensorn. Den har större chans än gpsen :D
nikkob sa:Hopplös placering av ventil till bakdämpare. Ta bort bash hjälper inte, finns det 90 graderadapters för pumpmunstycke?
marr sa:Har du jämfört? :p
nikkob sa:Hopplös placering av ventil till bakdämpare. Ta bort bash hjälper inte, finns det 90 graderadapters för pumpmunstycke?
nikkob sa:Hur vet man om man kan vända på dämparen, är det bara utrymmet som måste finnas?
MrSvahn sa:Måste man byta till kortare kedja vid 2x9 till 1x9 konvertering?
Sitter 36t som stor klinga original. Har inga problem att köra med bara den nu så med Narrow wide 36t klinga kanske standardkedjan funkar?
nikkob sa:Har nu fått tag i en ventil enligt ovan från min lbs. Frågan är nu om jag är dum i huvudet eller har jag fått ett måndagsexemplar, den är ju inte tät i den ledade vinkeln!!
Jo, storklingan kan ju vara vind.Hans M sa:1. Kan ett veparti vara småskevt? Jag har Shimano 5800 och det har skavt mot framväxeln en gång per ”trampvarv” sen cykeln var ny.
Hans M sa:1. Kan ett veparti vara småskevt? Jag har Shimano 5800 och det har skavt mot framväxeln en gång per ”trampvarv” sen cykeln var ny.
2. Om jag ändå ska byta kassett strax, borde jag då köpa nya ringar fram också (för att ev. bli av med skevandet), eller ska jag köpa nytt vevparti? Med Shimano 105 handlar det om typ 600 i prisskillnad, så lite skit samma.
emmer sa:Jo, storklingan kan ju vara vind.Hans M sa:1. Kan ett veparti vara småskevt? Jag har Shimano 5800 och det har skavt mot framväxeln en gång per ”trampvarv” sen cykeln var ny.
Veva sakta och kolla var på varvet kedjan drar i växelföraren. Märk på klingan och veven. Släpp klingbultarna och flytta klingan 2/5 -varv och kolla om det är samma stället på klingen eller på veven. Går ju inte på 5800 nä... Då får du chansa och oddsen är att klingan är vind.
Insexsats, Torxsats, kedjebrytare, fast 15-blocknyckel till pedaler, ekernyckel, och Mora-kniv ? är en bra början.Allroad sa:Vilka verktyg anser ni är ett måste att ha när man meckar cykel?
Låter som om de behöver luftas.Allroad sa:Upplever att handtaget på bakbromsen går lite väl långt in innan bromsen tar, hur får man den att nypa tidigare?
Shimano hydrauliska skivbromsar.
Samt när vet man att beläggen/skivan bör bytas? hur tusan byter man det?
Tack på förhand!