Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag var idag år gammal när jag insåg att det går att trycka åt båda håll på mitt Shimano växelreglage. Hur länge har det varit såhär?
Svara i hela decennier tack ;)
Lyckas du med detta kräver jag en bild i fulmek-tråden.Fästa hållaren för en framlampa m.h.a. ena bromsklossens skruv? Onödigt riskabelt?
Lyckas du med detta kräver jag en bild i fulmek-tråden.
Den ser ju inte speciellt tung ut så det är nog ingen fara!
varför inte en på varje sida och slippa skuggan från framhjulet?
Hmm, Vore kul om det gick köpa en "Blända den jäveln"-lampa. Nåt som med enkel knapptryckning eller annat kunde skicka 3 halvsekund långa blinkningar på en sådär en miljon lux rakt i ögonen på mötande bilist.varför inte en på varje sida och slippa skuggan från framhjulet?
sen kör du kanske inte i trafik med denna lampa av bländande modell, ett värre problem ju lägre lampan sitter;)?
Välkommen in i lamp-tråden där vi diskuterar cykellampor med helljus rätt ofta! Det du söker finns.Hmm, Vore kul om det gick köpa en "Blända den jäveln"-lampa. Nåt som med enkel knapptryckning eller annat kunde skicka 3 halvsekund långa blinkningar på en sådär en miljon lux rakt i ögonen på mötande bilist.
Jag tycker om att köra med lampan på styret för de flesta helljusare fattar ändå att några blink i form av handvifft framför lampan betyder att de ska blända av. Restarande idoter ska fanimej få lite atombombsljus rakt i ögat så de fattar hur det känns....
Nog gnällt om sånt! Saker blir ju annars bättre. Märkte tex på senaste randon att en mötande ny Tesla med såna projektorlampor inte bländades alls, den kanske inte hade hellyset på iofs men jag tror nästan inde det
Tackar för erbjudandet men om det faktiskt fanns en lampa speciellt gjord för att skapa obehag för mötande trafik så vill jag nog egentligen inte ha den.Välkommen in i lamp-tråden där vi diskuterar cykellampor med helljus rätt ofta! Det du söker finns.
Ja då är du chanslös mot bländbilar oavsett hur mycket du viftar framför din Stvzocertifierade snäll-lampa.Tackar för erbjudandet men om det faktiskt fanns en lampa speciellt gjord för att skapa obehag för mötande trafik så vill jag nog egentligen inte ha den.
Finns det batteridrivna stroboskop?Hmm, Vore kul om det gick köpa en "Blända den jäveln"-lampa. Nåt som med enkel knapptryckning eller annat kunde skicka 3 halvsekund långa blinkningar på en sådär en miljon lux rakt i ögonen på mötande bilist.
Nä, inte på fullt blås iaf! Kör 50 eller 200 lumen när det finns möjlighet för möte, och då bara för min egen synlighets skull.varför inte en på varje sida och slippa skuggan från framhjulet?
sen kör du kanske inte i trafik med denna lampa av bländande modell, ett värre problem ju lägre lampan sitter;)?
Fanns ett som cyklade runt i stockholm för några år sen med pannlampa. "Blinkmongot" tror jag hen kallades för här på forumetFinns det batteridrivna stroboskop?
Här finns en del tipsOm jag ska köpa begagnad kolfiberhoj, vad är viktigt att kolla då? Aldrig ägt kolfiber innan.
Stämmer!Snygg detaljbild av bromsen
Det ser ut att vara Velo Orange Grand Cru?
Ska byta kedja + kedjedrev + bakdrev på pedlingscykel (7-växlad shimano nav). Cykel står under tak året runt och körs när även när de är saltat.
"Värt" att köpa en ny kedja för ~2-300kr istället för 100kr för att slippa byta den ofta?
Är kedjor till elcyklar mer tåliga för att att klara den högre lasten från människa+motor och motiverar de högre priset?
Tänker att om man ska byta så mycket till nytt så är de värt att lägga 500kr extra bara för att skjuta upp nästa service lite
Menar du att du kör två olika bromsbelägg? Fördelen med bromsbeläggen med kylflänsar leder bort värme bättre.Båda dessa bromsok är GRX, visst borde den på bild två (frambroms), se ut som den bak? Är det en nackdel att köra utan den delen?
Mycket möjligt, köpte cykeln begagnad igår, och såg detta när jag skulle sätta på andra pedaler,Menar du att du kör två olika bromsbelägg? Fördelen med bromsbeläggen med kylflänsar leder bort värme bättre.
Jag rekommenderar i så fall att faktiskt försöka skruva av dem skruvarna för att:Mycket möjligt, köpte cykeln begagnad igår, och såg detta när jag skulle sätta på andra pedaler,
Belägg med kylfläns är coolt och helt klart värt pengarna bara för looken!Båda dessa bromsok är GRX, visst borde den på bild två (frambroms), se ut som den bak? Är det en nackdel att köra utan den delen?
Belägg med kylfläns är coolt och helt klart värt pengarna bara för looken!
Men skall man använda sina bromsar istf att enbart titta på dem är förhoppningsvis även funktionen viktig.Belägg med kylfläns är coolt och helt klart värt pengarna bara för looken!
Man byter såklart till vanliga när det är dags för race isåfall. Under träningarna får benen jobba lite mer med 0,0005 watt extra så man blir starkare på köpet!Mindre aero dock.
Nej.Är det samma bromsvätska i sram db8 som i valfri shimano? Står mineral oil på sram, finns det olika?
Asch. Det är ju en hydraulolja. Det finns förvisso en mängd hydrauloljor men som med shitmano går det väl att hälla i LHM. Det lär i första hand gälla vilket tryck oljan tål.I motsats till DOT så finns det ingen standard för mineralolja, varje tillverkare har sin egen blandning.
Till och med Shimano själv har sedan 2025 två typer bromsvätskor: ena för äldre bromsar och den andra för nya. Ingendera är (på pappret) kompatibel med några andra tillverkares bromsar.Är det samma bromsvätska i sram db8 som i valfri shimano? Står mineral oil på sram, finns det olika?