Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Emax sa:Varför har folk såna takfästen till bilar där man måste ta av framdäcket på cykeln. Verkar helt sjukt jobbigt.
Crocko sa:Om min mekaniska förmåga var totalt på botten då jag efter 2 luftningar av bromsarna fortfarande upplever att bakbromsen tar betydligt sämre än frambromsen.
Sen drog jag mig smärtsamt till minnes fysiklektionerna i skolan, en betydligt längre slang som skall förmedla en tryckförändring deformeras ju mer än en dito kortare, problemet är väl inte direkt löst, men har ju fått sin förklaring och jag känner mig inte tokig eller utrustad med en tumme mitt i handen.
peppen sa:Min kedja börjar närmare sig end-of-life så den skall bytas. Tänkte även byta kasetten som också är sliten.
Behöver jag byta framdrevet också ??
Paco sa:Kan man förlänga ett styrrör i carbon med en stem quil adapter? Vet att det finns till alu rör men har ingen koll på carbonsidan.
krasseman sa:Hej!
Undrar ifall någon vänlig själ här vill vara mig behjälplig med en navbroms och hur man sätter ihop den.
Jag undrar ifall A) med de två flärparna som sticker ut skall sitta i C) innanför de två upphöjningar som sitter där (fast det syns dåligt på bilden)? Eller skall A) de två flärparna ligga utanpå dit B pilen pekar?
Åkerström sa:Har en äldre cykel (2*5vxl) med trasig bakaxel. Enligt mina mätningar och sheldon brown bör det vara en 120mm axel. Var var kan man hitta en sådan, nätet eller i Göteborg spelar ingen roll. Eller är det så att det bara är att köpa ett nytt hjul eller nav(och var hittar jag då detta)?
Känns synd att slänga cykeln pga ensådan liten trasig del.
Åkerström sa:Har en äldre cykel (2*5vxl) med trasig bakaxel. Enligt mina mätningar och sheldon brown bör det vara en 120mm axel. Var var kan man hitta en sådan, nätet eller i Göteborg spelar ingen roll. Eller är det så att det bara är att köpa ett nytt hjul eller nav(och var hittar jag då detta)?
Känns synd att slänga cykeln pga ensådan liten trasig del.
Tommi87 sa:Tjena!
Har köpt mig ett nytt bakhjul (ett såntdär brett trendigt) och är i farten med att montera det hela!
Men så kom jag att tänka på: hum...
Är det något man bör göra innan man monterar och slutligen trampar iväg?
Tänkte exempel kontrollera ekerspänning, är det något man bör fetta in?
Hur kontrollerar man i så fall ekrarna?
??
Bengt-re sa:Tommi87 sa:Tjena!
Har köpt mig ett nytt bakhjul (ett såntdär brett trendigt) och är i farten med att montera det hela!
??
Kolla att det ser oskadat ut - på med däck och cykla. Bara biltemahjul man måste justera nav på, fetta in naven på, rikta och spänna ekrarna på. Riktiga hjul brukar vara oki från fabrik om inte postnord mördat dem.
Glöm inte däck bara!?
Bengt-re sa:Tommi87 sa:Tjena!
??
Kolla att det ser oskadat ut - på med däck och cykla. Bara biltemahjul man måste justera nav på, fetta in naven på, rikta och spänna ekrarna på. Riktiga hjul brukar vara oki från fabrik om inte postnord mördat dem.
Glöm inte däck bara!?
Pfaff sa:Bengt-re sa:Tommi87 sa:Tjena!
??
Glöm inte däck bara!?
Om man spänner ekrarna ytterligare på Biltemahjul, muttrade han, imploderar de.
Lyktstoplemedhjul sa:IT SICK IT PISS.
Min dator är helt sick, it is revolting it is insulting.
Var är datortråden här på happy när man behöver den. Länk ?!?!
Sitter här och får varken igång min VPN eller TOR, och det gör att jag inte kommer åt diverse tjänster såsom Flashback, blir ju upprörd!
Något problem med windows och internet fast att jag har full anslutning, avsintallerar mcfree nu, vilket var en bedrift i sig.. De ska ha haft problem på senaste tiden så hoppas detta löser biffen.'
It is just too much to handle
Bengt-re sa:Lyktstoplemedhjul sa:IT SICK IT PISS.
Sitter här och får varken igång min VPN eller TOR, och det gör att jag inte kommer åt diverse tjänster såsom Flashback, blir ju upprörd!
Något problem med windows och internet fast att jag har full anslutning, avsintallerar mcfree nu, vilket var en bedrift i sig.. De ska ha haft problem på senaste tiden så hoppas detta löser biffen.'
Snäll? Windows och hårddisk kan du ju inte ha i ett dator som skall ut på nätet. Kör liveDVD och ha alltid ett rent os var dag.
Tommi87 sa:Pfaff sa:Bengt-re sa:Tommi87 sa:Tjena!
??
Glöm inte däck bara!?
Om man spänner ekrarna ytterligare på Biltemahjul, muttrade han, imploderar de.
Jag tror faktiskt du har rätt!
Och sedan blir allt bara svart!
?
Tommi87 sa:Tänkte att jag fyller på med ytterligare en fråga man igentligen inte vågar ställa.
Den här gången är det verktyg till kasett.
Jag har den här:
Den passar inte riktigt i låsringen till min sunrace kasett.
Och det känns som att "klackarna" på verktyget borde vara mer kantiga.
Finns det olika verkty till kasetter eller är jag bara offer för min egen snålhet?
(Inköpt på Biltema)
?
Bengt-re sa:Lyktstoplemedhjul sa:IT SICK IT PISS.
Snäll? Windows och hårddisk kan du ju inte ha i ett dator som skall ut på nätet. Kör liveDVD och ha alltid ett rent os var dag.
Blir billigare att köpa den av http://www.sensabikes.se/sv/laufforks/lauf-grit.htmlPaco sa:Ställer min fråga här istället för att starta en ny tråd.
Funderar på att en Lauf Grit till min cross. Priset blir $910(7229kr) inkl frakt från Island. Hur räknar jag ut hur mycket tull och moms det blir?
C-dale sa:Blir billigare att köpa den av http://www.sensabikes.se/sv/laufforks/lauf-grit.htmlPaco sa:Ställer min fråga här istället för att starta en ny tråd.
Funderar på att en Lauf Grit till min cross. Priset blir $910(7229kr) inkl frakt från Island. Hur räknar jag ut hur mycket tull och moms det blir?
HåkanB sa:Jag försöker cykla lite mer två veckor och lite mindre en vecka. Om jag är förkyld en vecka skall jag räkna den som återhämtning och köra på veckan efter eller skall jag tänka att förkylningar inte återhämtar kroppen? Det är ju å andra sidan inte samma slags påfrestning av cykling och förkylning.
NLC sa:Kortare klingabultar tex https://www.bike24.com/1.php?content=8;product=87672;menu=1000,2,85;mid[229]=1;pgc[11236]=19812 eller distanser.
purre sa:Någon som kan hjälpa mig med bcd på dessa? Vevparti deore fc-m610/612/615
Så vad är de? Hittar olika info och försökt mäta med tumstock. Jag får de till 96 BCD.
Nån som har aning?
Vernersson sa:purre sa:Någon som kan hjälpa mig med bcd på dessa? Vevparti deore fc-m610/612/615
Så vad är de? Hittar olika info och försökt mäta med tumstock. Jag får de till 96 BCD.
Nån som har aning?
Verkar finnas i ett gäng varianter:
NLC sa:Kan det vara så att du kikar på vänster vev?
purre sa:NLC sa:Kan det vara så att du kikar på vänster vev?
Så kan det vara. Höger står bara 612. Kan jag anta det då är fc-m612 vevar = 96 BCD?