Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Hjulning sa:Är det någon mtb-tävling eller lopp i Hässleholm i helgen? Såg ut som det var någon bana med pilmarkeringar när jag åkte med Pågatåget från Hässleholm mot Helsingborg.
AX3L sa:Typ garanterat ingen fara. Kolfiber håller för mycket, och mycket mer slag än du tror. Sök på "santa cruz test carbon fiber" eller motsvarande, finns en bra video från deras testanläggning.
Ett bra sätt är annars att klämma på det. Krasar det så är det ett problem, annars inte. Att knacka försiktigt med något hårt och lyssna är också en bra metod som man använder även i flygindustrin. Problemet med kolfiber är nämligen att det kan ge ganska stora interna skador som inte syns.
Klavikel sa:Var kan man hitta lagerpress till ok pris för att byta lager i länkaget?
Vill kunna byta följande lager:
* 15x26x10
* 15x28x7
* 10x19x5
Någon vänlig själ som kan tipsa?
Det står ju att det finns många i lager !?Klavikel sa:Tänkte nog mer något i den här prisklassen.
(tyvärr slutsålt) https://www.superstarcomponents.com/en/bearing-removal-fitting-tool.htm
toysc sa:Det står ju att det finns många i lager !?Klavikel sa:Tänkte nog mer något i den här prisklassen.
(tyvärr slutsålt) https://www.superstarcomponents.com/en/bearing-removal-fitting-tool.htm
Nej. Finns icke.Toklorten sa:Någon som känner till några snygga glasögon man kan ha över de vanliga glasögonen?
Kontaktlinser och sportglasögon. Eller så köper man sportglasögon med ett slipat glas innanför det vindskyddande glaset.Toklorten sa:Eller hur löser man problemet med vinden, när man likt mig har kass syn och glasögon är ett måste..
De blir att blåsa in på sidorna så jag grinar större delen av rundan!
dnleriksson sa:Jag tycker den här funkar bra, men har inget att jämföra med så något annat kanske är bättre. Den tar dock alla lager för väldigt lite pengar!
https://www.ebay.com/itm/Car-Auto-M...028185&hash=item2847122b0d:g:DekAAOSw-xVZ86PV
Klavikel sa:dnleriksson sa:Jag tycker den här funkar bra, men har inget att jämföra med så något annat kanske är bättre. Den tar dock alla lager för väldigt lite pengar!
https://www.ebay.com/itm/Car-Auto-M...028185&hash=item2847122b0d:g:DekAAOSw-xVZ86PV
Den ser lite "klumpig" ut.
Funkar den även till sådana här lower/upper links där det är lite trångt på insidan.
Köper jag något så vill jag ju både kunna ta ur samt pressa i lager med hjälp av samma verktyg.
Annars är det ju bättre att köra med diverse fulmeck och DIY-lösningar.
Edit: Snavfel
Många olika preferenser. Klossar som inte passar ihop eller att man vill inte vill ha plattisar. Ingen idé att sälja med Pedaler om det inte är en standardcykel med korgpedaler typ.frippegubben sa:Vad är det med det här "säljes utan pedaler"/"pedaler medföljer ej"???
Varför har folk sån protektionistisk syn på just pedalar? Det är ju inte precis så att man ser "säljes utan handtag/styrlinda"...
Om jag nu säljer min hoj för att köpa en ny så känns det rätt märkligt att det första jag gör är att sätta dit mina gamla slitna pedaler på den nya hojen.
Jag fattar bara inte... Förklara nån, för jag blir bara mer förvillad ju mer jag tänker på det.
Rattnalle sa:Många olika preferenser. Klossar som inte passar ihop eller att man vill inte vill ha plattisar. Ingen idé att sälja med Pedaler om det inte är en standardcykel med korgpedaler typ.
frippegubben sa:Känns som att det är nåt mer lurt bakom det här...
Har nog med att göra att pedaler inte ingick när man köpte hojen (vilket jag iofs aldrig med om hos de lbs jag handlat hos, utom ”cykelelgiganten” xxl då då).frippegubben sa:Känns som att det är nåt mer lurt bakom det här...
Sixten Fors sa:Vare sig skor eller strumpor ingår heller med en ny cykel. Skit!
Toklorten sa:Någon som känner till några snygga glasögon man kan ha över de vanliga glasögonen?
Eller hur löser man problemet med vinden, när man likt mig har kass syn och glasögon är ett måste..
De blir att blåsa in på sidorna så jag grinar större delen av rundan!
Skidglasögon över, är bra lockande alltså....
Det är bara att söka med Google som gett relevanta resultat när jag provat.bluetail sa:Har faktiskt aldrig använt "Sök med Google" knappen. Brukar ibland (under perioder av existensiella grubblerier) undra om den tillför något jämfört mot den vanliga sökknappen men har aldrig kommit mig för att testa.
Nån/några som har testat bägge och kan ge en kort summering?
itisasitis sa:Vill bara vara helt säker på att jag tänker rätt...
https://www.giant-bicycles.com/us/tcx-slr-2--2014--2013
Visst sitter den styrstammen på med negativ vinkel? Alltså, vänder jag på den så hamnar styret högre?
SPD, Time, Look, Eggbeaters och säkert en hel massa andra alternativ kan ha suttit på cykeln. Varför skulle man vilja betala för pedaler som man inte kommer använda?frippegubben sa:Sixten Fors sa:Vare sig skor eller strumpor ingår heller med en ny cykel. Skit!
Fast då tycker jag att både sadel och handtag i högre grad kvalar in i det man borde behålla själv. Sadeln pga att man dels sitter in den och dels gnor på den med sitt svettiga aschle, och handtagen ungefär samma sak. Känns som mer personliga än just pedaler.
Men, jag hör vad ni säger, ingen idé att fortsätta häckla min fråga.
Det får väl arkiveras under "läst men inte förstått", som så mycket annat...
Bot?Klavikel sa:Hur gör man rent ett däck bäst, som rullat tubeless, för att kunna fästa en bot på insidan?
Rattnalle sa:bara gnuggat bort eventuell torkad gucka med tummen och lappat på. Det har funkat.
Klavikel sa:Rattnalle sa:bara gnuggat bort eventuell torkad gucka med tummen och lappat på. Det har funkat.
Åfan, trodde guckan var lite "oljig" så dom inte fäster ordentligt.
Ska prova i morrn ?
AX3L sa:Klavikel sa:Rattnalle sa:bara gnuggat bort eventuell torkad gucka med tummen och lappat på. Det har funkat.
Åfan, trodde guckan var lite "oljig" så dom inte fäster ordentligt.
Ska prova i morrn ?
Jag brukar köra med samma samt lite årgångsIPA efter gnuggningen. Aldrig provat utan den dock, så det kanske funkar ändå.