Frågor man inte vågar ställa, egentligen....

Tssh tssh tssh.. Du rör dig verkligen bland plebejerna.
Visa bilaga 830255

Visa bilaga 830256

Bäst är förstås en tårem.
Erkänner att dramaten var ett skämt, men undran kring rullväska var genuin. Nu förstår jag vad du menar!

Sadelväska. Med kardborre!🤣 Har du kardborreskor också? Ha! Rullväska med läderrem om du inte ska beblanda dig med pöbeln. Det är sen gammalt. 😎
Blytunga naturprodukter på min Cooooolfibercykel!?!
(Jag hade ingen dragkedja hemma när jag sydde väskan, men här ovan fick jag ändå höra att de bara går sönder.)

Blytunga naturprodukter på min Cooooolfibercykel!?!
(Jag hade ingen dragkedja hemma när jag sydde väskan, men här ovan fick jag ändå höra att de bara går sönder.)
Och jag kör med gamla Xtreme-väskor från Rose. De sitter med en clips under sadeln och har aldrig lossnat eller öppnat sig. YMMV och allt det där.
Fast jag har en sån där rullgrej med läderrem. Fådd. Extremt opraktisk.

Tips på enkelt cykellås som inte är jättetungt och som är tillräckligt säkert för att låsa ihop två st cyklar utanför ICA på en mindre ort för att göra snabbt proviantpåfyll?

Viklås kommer med hållare att montera istf flaskställ. Inte snabbt men rätt säkert och lätt att stuva undan på ett praktiskt sätt.
Nåt sånt här bör vara bra nog för dina behov även om jag skulle försöka handla från nån annan än bezos.

Tjena ! jag har en fråga här jag ska byta bakväxel å växelväljare å ska ha tag i en kassette å jag har redan funnit vad jag ska köpa för växel&reglage det blir slx m7120/7100 med tillhärande 12s rapidfire reglage , jag har int bestämmt mig om jag ska ha den större 7100 eller den mindre 7120 jag tror inte jag kommer märka någon direkt skillnad om jag ska vara ärlig .
men då dethär med kassetter jag finner shimanos i lämplig storlek 10-45 och 10-52 för en dryga 450kr eller vad det var . men vad händer om man köper ett annat märke på kassett exempel "Sunshine" som jag ser säljs med just de reglagen å växeln funkar dedär ? jag har aldrig provat de ligger på under 300kr så det är frågan ska man prova eller ska man härda ut på shimano delarna ?
har slx bakväxel idag ifrån 2013 och ett deore växelreglage fram som orginal å de behövs bytas ut det märks .

har ni nån ide eller rent av har provat kombon ?
hälsningar Paul

Tips på enkelt cykellås som inte är jättetungt och som är tillräckligt säkert för att låsa ihop två st cyklar utanför ICA på en mindre ort för att göra snabbt proviantpåfyll?
Såg precis denna, bör vara ännu mer optimal för ändamålet då vajern rullar sig in likt en dammsugarsladd när låset inte används. Allt i ett så du slipper extra hänglås och grejer. Väger väldigt lite också. Obs finns i olika storlekar/längd på vajern så två cyklar kan lätt täckas av ett enda lås.

Tjena ! jag har en fråga här jag ska byta bakväxel å växelväljare å ska ha tag i en kassette å jag har redan funnit vad jag ska köpa för växel&reglage det blir slx m7120/7100 med tillhärande 12s rapidfire reglage , jag har int bestämmt mig om jag ska ha den större 7100 eller den mindre 7120 jag tror inte jag kommer märka någon direkt skillnad om jag ska vara ärlig .
men då dethär med kassetter jag finner shimanos i lämplig storlek 10-45 och 10-52 för en dryga 450kr eller vad det var . men vad händer om man köper ett annat märke på kassett exempel "Sunshine" som jag ser säljs med just de reglagen å växeln funkar dedär ? jag har aldrig provat de ligger på under 300kr så det är frågan ska man prova eller ska man härda ut på shimano delarna ?
har slx bakväxel idag ifrån 2013 och ett deore växelreglage fram som orginal å de behövs bytas ut det märks .

har ni nån ide eller rent av har provat kombon ?
hälsningar Paul
Funkar! Sunrace kan också vara lättare än original om jag minns rätt så vissa föredrar dom. Gäller väl främst äldre växelgrupper då.

Tillbaka
Topp