Giro d'Italia, 2026, 9-31/5

Skärp dig!
Om du inte kan cykla i 50 så får du sälja cyklarna!! 😡
Vissa är bra på att få upp hög fart på korta sträckor, andra är bra på att gneta på lite längre i skaplig fart.

Som ytterst oexplosiv (har aldrig varit snabb på något som handlar om korta sträckor) tror jag inte att jag kunnat komma upp i 50 km/h på platten. Vet ett år nere i Alperna när jag och en annan kille vägde ungefär lika mkt och han kunde spurta åttor runt mig på platten men han hade ingen chans mot mig uppför.

Finns ju en del rappa "gossar" som @Lejon på forumet som väl klämmer upp cykeln i 50 km/h i sömnen. Med ett ben.

Kan Eulálio greja att hålla tröjan imorgon skulle man kunna tänka sig att han grejar den även efter torsdagens etapp. Troligen tappar han den i så fall på fredag eller allra senast efter lördagens etapp.

Jag tyckte att han såg plågad ut mot slutet, så jag är tveksam till om det låg särskilt mycket taktik bakom.
Jag får också uppfattningen att TdF är i tankarna hos Visma och JV. När de säger att målet är rosa i Rom - tänker de nog rosa i Rom med maximalt utgångsläge inför 4 juli. Så kanske JV (så långt det går) konserverar lite energi där det går då han vet var han kan avgöra.

Men jag håller med - han såg plågad ut - och med inte helt bekväm sittposition (?)

Jag tyckte att han såg plågad ut mot slutet, så jag är tveksam till om det låg särskilt mycket taktik bakom.
Håller med. Att en GC-åkare inte går max på ett tempo måste vara väldigt ovanligt (och rätt riskabelt).

Att ett lag undviker att ta en ledartröja alternativt släpper den ifrån sig, i den mån det existerar, är väl möjligen precis i början av loppet om det är en hel del plattetapper där de inte vill ligga och bränna ut hjälpryttarna.

Vissa är bra på att få upp hög fart på korta sträckor, andra är bra på att gneta på lite längre i skaplig fart.

Som ytterst oexplosiv (har aldrig varit snabb på något som handlar om korta sträckor) tror jag inte att jag kunnat komma upp i 50 km/h på platten. Vet ett år nere i Alperna när jag och en annan kille vägde ungefär lika mkt och han kunde spurta åttor runt mig på platten men han hade ingen chans mot mig uppför.

Finns ju en del rappa "gossar" som @Lejon på forumet som väl klämmer upp cykeln i 50 km/h i sömnen. Med ett ben.
Då får du också sälja tyvärr!

Roligare bansträckning imorgon än dagens "ökensträckning".

1779221080850.webp

1779221096886.webp

50 känns inte helt omöjligt utför stelvio men man får ligga på ganska bra. Jag gick tillbaka och kollade alpe d huez som jag gasade på utför, höll 50,1 i snitt.

Tillbaka
Topp