Chrille___
Medlem
Hjälp ang höger/vänster balans
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nja. Quarq precis som alla mätare placerade i spindeln kan bara läsa den totala effekten. Effektbalansen är endast baserad på var i pedalvarvet du är. Trampar du med ett ben lär du förvisso få väldigt låga siffror på "andra" sidan, men det kommer absolut inte visa 100/0 balans.Wattmätaren mäter både höger/vänster sida. Har varit 48/52% tidigare.
Så var det för mig, så jag hade det i huvet under en runda och fick 50/50, men nu när jag vet så skiter jag i det :-)är assymetrin möjligen en effekt av att du startar upp med samma pedal efter stopp??
mätfel är ju också att överväga.
Det stämmer absolut om runderna är under nån kilometer, annars skulle jag påstå att det är helt försumbart.är assymetrin möjligen en effekt av att du startar upp med samma pedal efter stopp??
mätfel är ju också att överväga.
+1! Det är vanligare att ha en viss obalans än att ha ett 50/50 förhållande.Så små differenser är det inget att bry sig om. Jag får ibland 51/49 men väldigt ofta 52/48. Skulle du får 65/35 så är något väldigt fel. Det är viktigare att den mäter rätt watt och att de siffrorna stämmer. Quarq känns väldigt tillförlitlig så det är bara att köra på och pusha högre watt så du får fler likes på Strava!