Luthman Photography
Aktiv medlem
huggorm!
Jag och mina cykalkompanjoner höll på att sladda över en huggorm som låg och solade på stigen precis vid infarten till Second Chance i falun för någon vecka sedan.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Fast dom kan inte bita igenom det heller.Råkade ut för det i helgen när jag cyklade Åsnen runt i Småland, en huggorm låg och solade på en cykelväg och jag såg den inte i tid att styra undan ordentligt. Ormen högg efter ena foten/trampan men som tur var hann jag dra upp benen precis innan,. har hänt en gång tidigare men då hade jag kraftiga läderkängor som inte ormen skulle klarat bita igenom, denna gång låga cykelskor.
Hos oss i Sörmland är det lite fler än vad jag normalt ser på ett år. Kan såklart vara tillfälligheter. Upplever fler stora bruna med sicksack än förr. Är van med att bara se helsvarta eller grå med sicksackmönster.Är det huggormsår i år? Jag har sett minst en huggorm, ett fräscht huggormslik och en esping på vägarna i år. Det har aldrig hänt förut att jag har sett en livs levande.
Eller är det en tillfällighet?