Surkärring
Ny medlem
IKEA-cykeln "sladda"
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Spacekitty sa:Men det är väl trevligt att dom har utrustat den med remdrivning, det går knappt att hitta i vanliga cykelbutikerna till vettiga pengar.
Bengt-re sa:Spacekitty sa:Men det är väl trevligt att dom har utrustat den med remdrivning, det går knappt att hitta i vanliga cykelbutikerna till vettiga pengar.
Visst, men varför? Kedjor är billiga, enkla, lätta att byta, finns att köpa överallt, har hög verkningsgrad och är pålitliga. Bra beprövad teknik.
Och varför så ful? En vettig styratam och en normal ram så hade det varit en vettigt och oful cykel. Men men - det finns ännu fulare så skall inte gnälla.
emmer sa:f:ö tycker jag "Sladda" låter som en elcykel...
me.I.am sa:Bengt-re sa:Spacekitty sa:Men det är väl trevligt att dom har utrustat den med remdrivning, det går knappt att hitta i vanliga cykelbutikerna till vettiga pengar.
Visst, men varför? Kedjor är billiga, enkla, lätta att byta, finns att köpa överallt, har hög verkningsgrad och är pålitliga. Bra beprövad teknik.
Och varför så ful? En vettig styratam och en normal ram så hade det varit en vettigt och oful cykel. Men men - det finns ännu fulare så skall inte gnälla.
"
Varje detalj på SLADDA är utformad för att göra livet så enkelt som möjligt för användaren. Cykeln har rost- och oljefri remdrift som håller i 15 000 km
"
Håller en kedja i 15 000km?
"
...och ett smart klick-system för att haka på och av tillbehör som pakethållare och cykelväska
"
Revolutionerande! Inte undra på att dom fått designpriset ”Best of the Best” i kategorin för banbrytande design.
Kung_Gustaf sa:Den var ju inte så strykful som vissa här får det att låta som.
Lars.E sa:Kung_Gustaf sa:Den var ju inte så strykful som vissa här får det att låta som.
+1
Jag tycker att den ser ut att fylla sitt syfte med hedern i behåll.
Apropå remdrift... För dom som låter cykeln bo ute på natten oavsett väder så är rem bra. Oj vad många som ger upp cyklingen för att kedjan har rostat ihop. (långt ifrån alla vet hur och med vad man smörjer en kedja).
Bengt-re sa:Jisses....
Smaken har tydligen förändrats...
Så här ser vackra cyklar ut...
Bengt-re sa:Jisses....
Bengt-re sa:Lars.E sa:Kung_Gustaf sa:Den var ju inte så strykful som vissa här får det att låta som.
+1
Apropå remdrift... För dom som låter cykeln bo ute på natten oavsett väder så är rem bra. Oj vad många som ger upp cyklingen för att kedjan har rostat ihop. (långt ifrån alla vet hur och med vad man smörjer en kedja).
KMC ept kör jag på en stå ute jämt cykel. Fungerar utmärkt - ingen rost trots begränsat underhåll, men men...
Lars.E sa:Bengt-re sa:Lars.E sa:Kung_Gustaf sa:Den var ju inte så strykful som vissa här får det att låta som.
+1
KMC ept kör jag på en stå ute jämt cykel. Fungerar utmärkt - ingen rost trots begränsat underhåll, men men...
Jo visst är det så att det finns kedjor som klarar väder och vind hyfsat bra. Problemet är bara att vanligt folk inte vet det. Dom tänker att deras förra cykel hade rostig kedja och deras nästa cykel kan slippa rostig kedja om den har en rem istället. Vanligt folk köper kedjor som rostar och sedan smörjer dom med 5/56 så att den blir stum efter nästa regnväder.
Makten sa:Bengt-re sa:Jisses....
Fruktansvärt fula cyklar. Den grå näst längst ner var väl okej, men inte mer än så. Genesis och De Rosa är ju helt groteskt fula!
Bengt-re sa:Lars.E sa:Kung_Gustaf sa:Den var ju inte så strykful som vissa här får det att låta som.
+1
emmer sa:Bengt-re sa:Lars.E sa:Kung_Gustaf sa:Den var ju inte så strykful som vissa här får det att låta som.
+1
Kan jag få köpa den kedjan av dig när du tröttnar. För jag har nämligen aldrig lyckats köpa en kedja som håller mer än ett halvår med enkom användning och en altvättning då och då... Säg ett pris bara.
Ubu sa:Jag tycker att det där ser ut att vara ett extremt genomtänkt koncept. Det är för mig obegripligt att många som hänger här och bevisligen har ett genuint cykel intresse så lättvindigt avfärdar något så här välgjort.
Ubu sa:Jag tycker att det där ser ut att vara ett extremt genomtänkt koncept. Det är för mig obegripligt att många som hänger här och bevisligen har ett genuint cykel intresse så lättvindigt avfärdar något så här välgjort.
Mathias B sa:Jag tyckte den var snygg, Ganska ren och avskalad, men stora besvikelsen ligger i att den inte har elmotor, med det namnet så borde det ha varit självklart. Men det är absolut en cykel jag skulle kunna ha till jobbet och åka omkring i stan med.
kimkimano sa:Det beror på hur man associaerar sladda, sladda kan man göra med bilen, sladdar kan man koppla in i väggen. :)
emmer sa:Bengt-re sa:Lars.E sa:Kung_Gustaf sa:Den var ju inte så strykful som vissa här får det att låta som.
+1
Kan jag få köpa den kedjan av dig när du tröttnar. För jag har nämligen aldrig lyckats köpa en kedja som håller mer än ett halvår med enkom användning och en altvättning då och då... Säg ett pris bara.
Pfaff sa:emmer sa:Bengt-re sa:Lars.E sa:Kung_Gustaf sa:Den var ju inte så strykful som vissa här får det att låta som.
+1
Kan Bengt-re syfta på KMCs rostfria som säljs på BT?
Funkar utmärkt på hustruns blysläde. Den får något årligt underhåll när jag känner för det.