[Kalender] Randonnée 60 mila Södertälje

Vingåker bara 400km kvar.

20180526_142957.jpg

Bara 10 mil kvar tills ni är på hemväg alltså!

Med 8.15 på första 20 milen extrapolerar man snabbt fram att ni kommer i mål på 24.45, d.v.s. vid sjurycket i morgon bitti. ;-)

GoranS sa:

Med 8.15 på första 20 milen extrapolerar man snabbt fram att ni kommer i mål på 24.45, d.v.s. vid sjurycket i morgon bitti. ;-)

Farten brukar gå ner efter Ombegerg. Ett snäpp till efter Linköping under vargtimmen.

Fjärdebrunn sa:
GoranS sa:

Farten brukar gå ner efter Ombegerg. Ett snäpp till efter Linköping under vargtimmen.

Jo, det krävs nog en lite mer sofistikerad modell än linjär extrapolering. Det är inte ovanligt att andra halvan tar 15-20% längre tid än första.

Smileyn i mitt inlägg var motiverad precis av det faktum att linjär extrapolation här, så som i många andra sammanhang, är en rätt tveksam approach.

GoranS sa:
Smileyn i mitt inlägg var motiverad precis av det faktum att linjär extrapolation här, så som i många andra sammanhang, är en rätt tveksam approach.

Jo, tvivlar inte på att du är fullt medveten om det. Tänkte mer på ”nytillkomna tittare” :)

Alltså, en 60-milare som till sin största del går i mina forna jaktmarker. Måste bara fixa in den i kalendern kommande år.

Kom till Linköping 02:25. Jag och en till sover på Scandic. Av de 8 i gruppen utöver vi två , sover två till på hotell, en i Mjölby och de sista tre fortsatte själva för att sedan sova ute vilket är lite extra respekt.

Oooh sa:
Misär? Hörde nån i klungan nynna till Rick Astley...

Men hur länge? Ca 15 mil in på (en av) förra årets 60-milare signalerade NLC vänstersväng med nån hula hula-liknande gest, varpå resten av distansen avverkades med Vikingarnas ”Blue Hawaii” på hjärnan. Där snackar vi mental kamp!

Det var mest det fina vädret som faktiskt utgjorde misären: först 30+ och vätskebrist och kramp (för många), sedan 3 gradig kyla i flera timmar på morgonen. Men det var ändå härligt! Massvis med jämnstarka cyklister.

Tack mhenry, Krabbe och IngvarW för utmärkt sällskap!

Nu har vi drällt in ett gäng mellan kl 17:30 och 18. Jag och en till kom in 18. Fantastiskt väder javisst, men idag var det för varmt och motvind. Från Sillekrog och hem var helt tom på energi. De tre timmarna på hotell var dyra men ack så nödvändiga. Nu har jag fanimig gjort 600km. Jäkligt nöjd och sliten. Grattis och tack till alla som var med.

Grattis Hasse#7. Kul att snacka med dig i början. Några timmar på hotell var klart bättre än om du försökt sova ute i de 3-4 grader det var framåt småtimmarna :-). Syns!

Tillbaka
Topp