Du har bra hjul som det är idag. De håller och de rullar....
Om du vill ha finhjul så skall det vara till tävling, då måste du ställa dig frågan vilka tävlingar som prioriteras.
1: Om du kör tävlingar med många igångdrag och backar så kan lättare hjul med låg profil vara att föredra.
2: Om du kör långa och platta tävlingar i alla väder utan alltför många igångdrag så är mediumhöga profiler att föredra.
3: Om du har råd att köpa 2 nya hjulset (och tävlar enligt alternativ 2) så kan du köpa ett med medelhög och ett med hög profil så att du kan välja efter vindförhållanden på tävlingsdagen.
Efter det jag vet om dig, din cykelstil och dina mål så är slutsatsen:
Träna på de du har, de duger.....
Om du känner att du har några tusen som svider i plånboken så köp planet x CT 45 bundle.
Jag själv har funderat över hjul i tre år nu, tycker högprofil är snyggt, förstår fördelen med aerohjul utifrån mina mål och gillar tubkänslan (placebo?), men likväl har jag aldrig tryckt på köpknappen. Anledningen.....Jag har hyffsade hjul, jag ser andra saker som är roligare att sprätta iväg tusenlapparna på och jag inser att vill man köra fort skall man fokusera på motorn i första hand.
MVH
Magnus