Märken till cykelbutik

Märken till cykelbutik
Commencal eller Santa Cruz
Cykloteket körde ju commencal för en massa år sedan. har för mig att de slutade pga leveransstrul

Märken till cykelbutik
Jag hade en som sålde biltemas grejer till lite högre pris precis där jag bodde tidigare... I samma stad som Biltema. Han levde mest på verkstad iofs,Men det hände någon gång att jag behövde något snabbt och sprang ner och köpte det.

Märken till cykelbutik
Fredrik80 skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag vill nog slå ett slag till för tyska Focus.
> Prisvärda cyklar som inte är budget, gjorda av
> ordningsamma tyskar som brukar vara lätta att
> göra med. Växelkursen till Euro är hyfsad,
> bättre än dollar iaf.
>
> Annars svenska Nishiki. Väldigt bra pendlarcyklar
> som det säljs mycket av i storstäderna. Ett
> märke som kommer mer och mer också tycker jag.

Xxl slutade med Focus eftersom det var så mycket strul och kvalitetsprpblem, berättade en anställd där en gång när jag stog och klämde på en av de sista Focus som fanns kvar.
Klart att det borde blivit bättre, men om xxl klagar? Men såklart, hade de skruvat ihop dem ordentligt från början, och sett över dem i butiken innan leverans, kanske det inte funnits några problem.

Nishiki tror jag också på.

Senast ändrad:
Märken till cykelbutik
CW skrev:
> Lite märkligt att utesluta de märkena du nämner
> när du ska sälja just racers. Men hey, lycka
> till!

Problemet med det var ju att alla dom nämnda finns representerade i området där razzr bor :)

Focus är kul för att det är "made in germany".
Cube är väl mycket för pengarna. Sen vet jag inte om resten. Kan mycket väl vara struligt...

Kul att det pratas cykelverktyg när frågan var cykelmärken.

Har hört om en cykelbutik som betalar cyklarna "efter sösongen" = kan ha bra lager.

Märken till cykelbutik
Varför inte Canyon?

Alla säger ju att dom är så bra, då borde man väl kunna beställa en container och om man får hem den så bör man ju kunna ta ut sin avans av kunderna för att dom faktiskt ska få sin cykel levererad då det är tänkt.

Märken till cykelbutik
NickPick skrev:

>
> Har hört om en cykelbutik som betalar cyklarna
> "efter sösongen" = kan ha bra lager.

vad jag har förstått, så lägger cykelbutikerna sina beställningar på nästa års cyklar redan på sommaren, och betalar inte förrän till våren nästa år.

Märken till cykelbutik
Input på märken verkar du ju få, ja, jag vet att det var frågan. Men imho så kan det kvitta vilka märken du säljer för har du inte slitdelar hemma, bra kunnig och trevlig personal så kan det kvitta vad du säljer. Samma om du inte kan/får serva det du säljer.

Är sjukt trött på närmsta LBS som senaste gången fällde så dryga kommentarer till mig kring misstag och beslut som DE gjort/tagit att jag efter det besöket lovade mig själv att aldrig sätta min fot där. Har faktiskt lyckats :) ...än så länge.
Dessförinnan har de skadat en ram som de fö bagatelliserade, har glömt bort att åtgärda felet som var "klart" etc etc...

Så har du koll på kundvård, kombinerat med normalt hyfs och såklart mekarskills och "rätt" märken... så är du hemma.

Märken till cykelbutik
Det är lite olika beroende på vilken leverantör du köper av men dom flesta följer konsceptete att cyklarna ska betala sig själva vissa ska du betala en viss procent på förårdern varje månad till.

Märken till cykelbutik
JC skrev:
> Gå på märken du själv gillar och känner
> passion för, det blir så mycket roligare att
> jobba då.

+10

Kör på det du själv tror på, enklare att sälja sådant!

Märken till cykelbutik
Om du vill ha något med lite mer specialcyklar men ändå en stor tillverkare bakom så kanske Surly och Salsa. Vet inte hur optimalt det är valuta och tullmässigt dock.
Vet inte om Islabikes skulle vara intresserade av att sälja i Sverige.
Annars låter det ju som just de märken du väljer bort är de som passar bäst (har allt).
Koolstop bromsklossar, KMC kedjor med lås och dylikt vore trevligt att ha tillgång till i butik också.
Iofs vore det nog vettigt med någon typisk aluräcer med full Shimano 105/SRAM/Campa.

Senast ändrad:
Märken till cykelbutik
Spännande att dra igång en ny verksamhet! Jag har god erfarenhet av Focus, fina grejer till humana priser. Är kanske inte det absolut fräckaste man kan åka men perfekt för de som inte vill betala en massa extra för märket. Cykelimporten i Tidan (utanför Skövde) hade hand om dessa förrut, det är dock nedlagt. Vet inte om de har någon Svensk generalagent nu eller om man får ta det direkt med tyskarna.. Sedan köpte jag i våras en 29:a från ett för mig helt obeprövat märke, Fuji. Är hittills mycket nöjd och de verkar ruskigt underrepresenterade i Sverige. De har dessutom ett helt enormt sortiment. Kanske kunde vara värt en titt?

Mvh

Tillbaka
Topp