Jag tror jag drar mig ur denna diskussion nu av flera orsaker men jag hoppas verkligen ni fortsätter.

Jag har märkt att jag oftast lägger mig platt mot envisa besserwissers, jag pallar/orkar inte riktigt den kampen, ja, jag är svag.

Men ja, jag kan tycka det blir lite konstigt med anti-cyklister på en cykelforum men jaja, så kan det vara? Enligt mig personligen är man åtminstone
delvis anti-cyklist om man är kritisk till lvg cykling/träning i Sverige i gruppform. Ingen större skillnad mot förbannade bilförare, jag antar att ni också blir upprörda där bakom ratten med er helt enorma förståelse för de bilister som stör sig på tränande idrottsmän/kvinnor i grupper?
- Jag har enbart roat mig med lvg cykling sedan 21 och är alltså inte så rutinerad. Själv solocyklar jag avsevärt mer än gruppcyklar, det bör också sägas, för mig har det mest varit gruppcykling inför några Vätternrundor. Ni vet säkert mycket bättre än mig.
- Oavsett vad som här skrivs så är jag för/positiv till lvg cykling i grupp inklusive i de stora städerna. Jag gillar och förespråkar sport/träning i alla lägen (nästan).
- Jag tycker att det är ytterst beklagligt med våra otroligt luddiga lagar och att mycket mer kunde göras för att skydda cyklisterna. Tycker att vi bör titta mera på de cykelvänliga länderna som exempel. Tex Belgien, Nederländerna, Italien, Frankrike etc hur det ser ut där. Det är självklart ett problem nu i Sverige när både bilisten och cyklisten i många fall är totalt tvärsäkra på att de själva har rätt. Tex otåliga bilister (som uppenbarligen avskyr personer som tränar i grupp) vilket leder till tighta farliga omkörningar och hela denna röra med väg vs cykelväg (som också retar total gallfeber på vissa bilister).
Oavsett blir jag lite rörd över er helt fantastiska förståelse och omtanke för bilisterna, ni är gulliga, det är fint.