Mille Johnet får inte åka Downhill VM

Bollox

Aktiv medlem
Märkligt beslut av Norska cykelförbund. De har sagt att Mille Johnset inte får åka Downhill VM pga Covid pandemin.....men de tillåter Boasson Hagen mfl köra TDF...?

222C731D-23B5-407F-81B6-489C8E4D356D.png
222C731D-23B5-407F-81B6-489C8E4D356D.png

Nej, men gissar att det måste ”godkännas”. De tillät alla Roadies tävla i VM för en vecka sedan, o då cyklar de ibland i klunga. Mille tävlar ensam, så beslutet luktar illa....

Arbetsgivarens ord väger nog tyngre än förbundets, ja. Är väl samma i de flesta professionella idrotter.

Nej, men gissar att det måste ”godkännas”. De tillät alla Roadies tävla i VM för en vecka sedan, o då cyklar de ibland i klunga. Mille tävlar ensam, så beslutet luktar illa....
Kan ju bero på vilket land det går i också. Dessutom har smittan ökat i de flesta länder de senaste veckorna. Förbundet rättar sig antagligen efter FHI/regeringen. Lvg-VM gick i Italien för två veckor sedan, som har haft lägre smittspridning än många andra europeiska länder på sistone. Var går mtb-VM?

Visst kan saker ändras från vecka till vecka men hon körde ju Crankworks i Innsbruck förra helgen. Så det är väl ren politik antar jag, i Crankworks kör man ju nte för "landslaget"

Reglerna ändras från dag till dag, speciellt i Norge. Veckopendlar dit i jobbet och nu måste jag testa mig varje vecka där och struntar man i det så får man inte mindre än 25000kr i böter om Norska polisen kollar dig hehe....

Ja, det är ju tråkigt att hon inte kunde vara med iår. Har sett fram emot att se henne skina lite på den nya cykeln.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp